Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel slik at noen ikke får hybel hos SiT i det hele tatt, men hva er det som avgjør hvem som får hybel og ikke egentlig?

Kommer det kun an på tidspunktet man søker på? Jeg tror jeg søkte et par dager før man blir satt på venteliste. Står i hvert fall at søknaden min er godkjent fra 17.februar.

Men jeg kjenner jeg er veldig bekymret for å ikke få noen av hyblene jeg har søkt på.

Noe som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Med mindre du har vært idiot og søkt på kun hybler på Bloksberg, Solsiden eller tilsvarende små og populære studentbyer kommer du helt sikkert til å få hybel.

De har ikke begynt å fordele hyblene for høstsemesteret enda. Det skjer når alle som per dags dato bor i SiT-boliger har svart på om de ønsker å fortsette å bo der, dvs. etter midten av april og sannsynligvis ikke før i mai.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er akkurat ferdig med min tid som student på NTNU og lurer på om noen har erfaring med å melde seg opp som student etter endt studie for å fortsatt benytte seg av studentrabatter på kollektivtrafikk og lignende? Hvordan gjør man det og hvilken linje/fag kan man melde seg opp i?

Jeg veit ikke helt hvordan prosedyrene rundt det er, men i følge forskriftene til NTNU så har studenter som har fullført og bestått en grad ved NTNU mulighet til å melde seg til enkeltemner. I en slik situasjon vil du vel fortsatt være student, ettersom du tar emner ved NTNU som gir studiepoeng. Veit ikke helt om det er noe slikt du er ute etter, eller det som allerede har vært nevnt med å søke tilfeldig årsstudium/bachelor. Se forøvrig http://www.ntnu.no/studier/opptak/enkeltemner , der det også linkes videre til forskriftene.

Lenke til kommentar

Tenker å begynne på NTNU til høsten. Jeg har 4 alternativer: Berg, Lerkendal, Teknobyen og Bloksberg. Jeg tror at disse er best med tenke på standard, miljø og avstand til Gløshaugen. Har jeg rett i det? Jeg har funnet veldig lite info om studentboligene. Noen bilder av hvordan de ser ut fra innsiden(rom, stue) ville vært fantastisk, men det fant jeg ikke. Hvor er det best å bo?(standard er viktig, lite bråk, tror ikke prisen er så viktig siden alle studentboligene er billigere en privatmarkedet). Håper at noen kan komme med noen innspill.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut fremleie i sommermånedene før?

Skal ha et sommersemester ved Boston University i sommer, og trenger en som kan bo der mellom juni og august. Allerede avklart med huseier. Ganske fet kåk med superlav leie (latterlig lavt).

Hva burde jeg gjøre foruten finn.no og hybel.no?

Lenke til kommentar

Det står sikkert litt om Nedre Singsakerslette her i tråden, men kan noen være snill og gi meg litt info, om hvordan det er å bo der?

Noen her som bor der *nå*?

Dere ser, beliggenheten overall er etter min smak ekstremt god. Hele "kvartalet" er SiT sitt, og det ser ikke direkte ser ut som en studenterghetto fra veien ved siden av (som f.eks Voll, Moholt, og Steinan, gjør). Videre er det forskjellige typer hus og hybler, og såvidt jeg har fått med meg er det bittelitt mer modne studenter som bor der, og ikke bare festgale førstiser (noen som kan bekrefte/avkrefte << ).

For å legge til to ting til med Nedre SIngsakerslette som jeg synes er fengende er a)nærheten til Samfundet og Studentmediene/radiorevolt (Lucasbygget), pluss b)rett ved SIngsaker. Singsaker er et flott sted synes jeg, en av de aller fineste strøkene i hele byen.

Blant det negative er Bunnpris-butikken, og det at det er få andre nærliggende mattilbud som er billige for oss studenter.

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Men hvor representativ er din hybel for privatmarkedet, tror du?

Den er selvfølgelig ikke akkurat snittet. Men vi burde kanskje også nevne i tillegg at på privatmarkedet er ofte enten god del bedre eller dårligere enn hos Sit. For Sit gir deg ikke så mye luksus, er mitt inntrykk, på en annen side er det absolutt trygt (sett i forhold til lunefulle og useriøse private utleiere, har dessverre erfaring fra et slikt leieforhold ..)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid det tar å gå fra Berg Studentby, Lerkendal Studentby, Teknobyen og Nedre Singsakerslette til Gløshaugen?

Hvis lerkendal studentby er det som bygges som jeg går forbi hver dag på vei til skolen vil det være mellom seks og femten minutter å gå avhengig av hvor i byen du bor og hvor på gløs du skal. Sånn ca :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...