Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke har noen negative erfaringer med Rindal fra før av synes jeg det hele var artig. Opplevde en del som delte min mening, og en del som var uenige.

Det som skjedde var at han benket seg selv, noe som er helt greit. Svarte på spørsmål osv. som de andre. Etter pausen kom en fyr veldig sint på talerstolen og ba Rindal trekke seg ettersom han mente Rindal hadde sagt til ham i pausen at han ikke hadde til hensikt å bli leder. Rindal svarer at det stemmer men velger å sitte.

Så går møtet noen runder til med spørmsål, før nesten en time senere kommer en annen og mener Rindal bør trekke seg og har gjortet valget til en farse. Rindal innrømmer han har bidratt, men at valget i utgangspunktet var en farse. Sier han skal trekke seg, men ikke uten å holde en lang monolog som faktisk har en del gode poeng om Samfundet, ledervervet, ledervalget o.l.. Til forskjell fra de andre kandidatene som fremstår litt stive og kjedelige er han engasjert og viser følelser for dette. Så synes den talen hans ble god, om enn litt off-topic og skled litt ut noen ganger.

Så satte han seg, og spørrerunden fortsatte. Så fikk alle holde en avslutningsapell, og der kom Rindal opp igjen og vil påstå han holdt den beste. Igjen fordi han fremsto som engasjert, ikke nødvendigvis fordi jeg var enig med han.

Så min opplevelse av det hele er at jeg nok ikke kunne tenkt meg Rindal som leder på bakgrunn av hva som skjedde, men at han fortsatt fremstod til tider bra. Eneste som turte å ha litt meninger. Hadde det ikke vært for han hadde jeg nok gitt opp ledervalget lenge før, nå ble jeg jo faktisk sittende hele kvelden selv om han ikke fikk min stemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge Samfundet ikke blir et talerør for en politisk leder hadde jeg ikke hatt noe i mot å faktisk ha en politisk leder som legger opp til debatt med artige møter. Jeg synes ikke Samfundet skal ha et politisk ståsted, men heller kanskje fronte studentpolitikk bedre enn de gjør i dag.

Men Samfundet kan godt forbli på det nivået som det er i dag. Jeg kunne bare ønsket meg litt mer spennende møter, til tider litt labert. Og gjerne et litt bedre politisk fokus enn ISFIT. Slik som den om OCD/Tvangstanker var spennende og artig, men ellers vært kjedelig i det siste synes jeg. Nå utover våren kan det bli spennende, heldigvis, med krigsfotograf, Geir Lippestad og Høyreekstreme Europa som tema.

Fun-fact: Under Dusken hadde politiske redaktørvalg tidligere. Nå er den politiske tilhørigheten borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg i hvertfall er veldig fornøyd med utfallet av valget. Vi fikk inn en kandidat som har stil og humor, og samtidig kommer til å være en god organisator!

Av de fire som satt som kandidater var det tross alt bare de to i midten, altså Lunke OG Max, som var egnet for vervet. Begge er kule og brenner for huset. Dermot var de andre henholdsvis altfor kjedelig/ukvalifiserte eller altfor radikale...

Så intervjuet med Lunke etter valget, og han sa bl.a annet at han spilte på humor i utspørringen, noe som etter min mening er kult. Virket selvsikker og med glimt i øyet. Jeg tror Linn C. Haugen og de 10K andre medlemmene kan se på 2013/14 som enda et år med en god kommende leder.

Btw gjorde Stv en glimerende jobb med sendinga, og med en utgående reporter.

.............

Apropos rindal, selv om det virket som om han ville kødde til hele valgopplegget så mener jeg bestemt at alt i alt så var det artig at vi har en sånn fargeklatt på Huset. Ikke dermed at han er egnet som leder for et så skummelt stort verv.

Jeg vil tro t.o.m mange ledere fra mindre bedrifter ville kvie seg for å ta lederposisjonen i samfundet om de ble spurt om det. En Samfundetleder har guts, og baller.

Endret av Callipus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er en student som vurderer å begynne på siv.ing.fysmat NTNU til høsten. Har alle formelle krav i orden, men begynner å bli en del år siden jeg holdt på med realfag (over to år). Fikk gode karakterer i det på videregående, men har glemt en god del - iallfall føles det sånn ut og føler jeg må ha en grundig oppfriskning før jeg gir meg ut på noe så hardt som fysmat.

Er det noen som har erfaring med å begynne på siv.ing. etter et lengre avbrekk fra realfag?

Det jeg tenker er å bruke ett år på å gjennomgå all matematikk og fysikk på grunnskolen og vgs, og kanskje litt naturvitenskap. Er dette overambisiøst tror dere? Noen som har vært gjennom det samme som har tips til hvordan man kan gjøre dette mest effektivt og læringsrikt? Selvstudium med Khan?

Jeg tror jeg har nok disiplin til å lære meg rammeverket hjemme på hybelen, men føler jeg har best faglig utbytte når jeg har andre å diskutere med. Er det noen miljøer i Trondheim med mulighet for å diskutere matematikk, fysikk og naturvitenskap for de formål jeg beskriver her? Evt. noen engelskspråklige program i utlandet? Føler jeg har glemt alt!!

Savner matte og fysikk inderlig og lengter etter å begi meg innpå dette igjen, så setter svært stor pris på all hjelp/råd som kan hjelpe meg å legge grunnlaget som er nødvendig:)

Har laget en tråd om dette tidligere, men har skjønt etter noen dager på forumet at det er i denne tråden NTNU.folka skriver ;)

Tusen takk!

- A.L.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg bare lese deg selv opp på egenhånd først gjennom sommerferien. Se gjerne videoer fra eksempelvis www.khancademy.com og www.ndla.no om det er et tema om har gått litt i glemmeboken.

Lurer du på noe mer konkret angående matematikk (og også tildels fysikk) anbefales www.matematikk.net på det varmeste hvor en får rask hjelp til matematikk og liknende.

Om du føler du trenger mer kickstart før universitetet anbefales og et oppfriskningskurs som arrangeres 1-2 uker før semesterstart. Her sitter du i grupper og sammarbeider med oppgaver og slikt.

Angående vanskelighetsgraden så begynner en med kjent stoff men progresjonen er mye raskere, alltid nytt stoff i forelesninger, og det er ikke ofte samme tema blir tatt opp i to forelesninger på rad. Derfor bør du ha kustus og klare å ta til deg informasjon raskt. Men som sagt begynner en heldigvis relativt rolig med tanke på vanskelighetsgrad.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for svar. Betryggende å vite at det kan gå bra tross pause :) Tror dere det er gjennomførbart med en repetisjon/innlæring 10 timer per dag over 4 uker? Noen som har gått gjennom det samme? Er det noen tema innen matematikk og fysikk jeg bør legge spesielt vekt på? Er opptatt halve sommerferien og er ikke sikkert jeg er i Norge når forkursene holdes. Ja, var innom matematikk.net på vgs Nebuchadneszzar, fantastisk bra forum det der :)

Lenke til kommentar

Er du nogenlunde flink i matte fra før av, så synes jeg ikke det er noe vits å bruke særlig mye tid på å repetere vgs pensum. Det du har glemt kommer ofte automatisk kjapt tilbake igjen når du starter å regne igjen på NTNU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...