Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

noen her som går treårig historie? jeg lurer litt på hvilke fag man kan ta tredje året, er det mulig å ta pedagogikk på ntnu?

Lenke til kommentar

Hm, personlig liker jeg Voll studentby (bor her nå). Det er privat da, og noe dyrere enn SiT sine tror jeg -- jeg betaler rett over 4k i mnd ink strøm for en 12kvm hybel med eget bad (alle hybler har eget bad).

Grunnen til at jeg trekker fram Voll er at den er relativt nærme NTNU Dragvoll, bare et busstopp ifra. Jeg vet ikke helt hvor nærme, aldri tatt bussen lengre enn til Voll. Moholt studentby vil også være nærmere enn andre studentbyer, men litt dårlig standard der og mye utvekslingsstudenter. Berg studentby er litt lengre fra enn Moholt igjen, men har mye bedre standard.

EDIT: Kan sjekke ut her.

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hett matlagingstips: Slutt å spis kjøtt. Jeg lager mat med kjøtt maks kanskje en dag i uka, blir mye billigere. OG det er bra for miljøet:)

Dette er morsomt. Jeg har også noen gode sparetips:

Hoppe bukk over varmtvann - mindre energibruk.

Sove på gulvet - spare utgifter til seng.

Neida du... "Aaah, kött fyfan!" (Sitat: Sean Banan) er alt jeg har å si til den der dietten.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Enda et hett tips:

For å bruke mindre penger på mat må man bare omdefinere hva mat er. Problem løst! Hvis man f.eks. definerer mat=biff, som meg, så går det plutselig ikke så mange penger til mat i mnd lenger. Pluss at navnet "biffbudsjett" faktisk gir meg lyst til å holde styr på budsjett. Vinn-vinn!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er morsomt. Jeg har også noen gode sparetips:

Hoppe bukk over varmtvann - mindre energibruk.

Sove på gulvet - spare utgifter til seng.

Neida du... "Aaah, kött fyfan!" (Sitat: Sean Banan) er alt jeg har å si til den der dietten.

Greit at det ikke er for alle, men at det er billigere er det vanskelig å si noe imot.

Personlig er jeg ikke så glad i kjøtt, så da er det et enkelt valg å redusere forbruket. Dessuten er det så mye digg mat man ikke trenger kjøtt i uansett. Og spiser man f.eks. egg og fisk er det masse mat i det hvis man trenger noe som metter mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...