Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er 5 min fra moholt til byen på sykkel, men 20 min når du skal hjem ;)

(nesten) hele veien er èn forbanna bakke.

8371435[/snapback]

 

ikke sjans at du klarer det på fem min, la oss si kvarter-tjue minutter på sykkel til gamlebrua og så tre kvarter++ opp igjen og mye svette

 

(eller noe i mellom våre estimater :p)

Lenke til kommentar

hører jeg noen si fysmat? (er vel garantert en som kommer med en fysmatvits i løpet av kvelden/morgendagen)

 

Alle ingeniørfag gir deg muligheten til å sitte i hjørnet å regne når du er ferdig, men anbefaler deg at du ser på noen av de med gamle linjeforeninger med tradisjoner og deltar i linjeforeningen for å fikse antennekrøllen ;) (er så klart viktigere å velge noe du har lyst til å gjøre siden, men linjeforeningene kan hjelpe dem som er litt sjenerte med å måtte ta initiativ til sosoiale ting, noe som vil hjelpe deg senere der du kommer til å jobbe. Lagarbeid er viktig å kunne, og alle linjene tror jeg har gruppefag.)

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på noe annet som passer bra for en med dårlige sosiale evner enn å bli fyrvokter. Så da er det bare å gjøre to ting:

#1 Bli bedre. Det er ikke så veldig vanskelig, må bare "hoppe i det". Finnes ALLTID noen du trives med på NTNU, det er et veldig inkluderende miljø.

#2 Innse at du ikke har helt elendige sosiale evner, men har litt for dårlig selvtillit. Satser på at dette er tilfelle for deg også. De som ikke har sosiale evner pleier ikke å innse dette selv.

Lenke til kommentar

Kanskje du bør se på studietiden som en "ny sjanse", der du kan få finjustert de sosiale antennene en smule? Husk at Gløshaugen egentlig bare er et opphop av nerder av ulike sorter, så har du noe som helst av interesser finner du nok likesinnede (uansett hvor nerdete de er ;)) Kan nevne Programvareverkstedet (programmering og sånt?), Omega Verksted (lodding og mekking av elektroniske dingser tror jeg), og i tillegg har hver linje en linjeforening som sørger for at de fleste blir påtvunget litt sosial omgang.

 

Skal du "opp og frem" her i verden er det nok ikke et alternativ å ikke kunne være sosial eller å jobbe sammen med andre.

Lenke til kommentar

Hvis du har, som du skriver, litt dårlige sosiale evner foreslår jeg at du prøver å gjøre noe med det. I arbeidslivet er uansett evne til samarbeid kjempeviktig.

 

For å svare på spørsmålet ditt: jeg tror at alle siv.ing.-linjer har mye samarbeidsarbeid, og at ingen helt spesiell skiller seg ut med drastisk mindre gruppearbeid enn andre. NTNU har blant annet et obligatorisk fage som heter Eksperter i team, og fagene er generelt godt krydret med gruppearbeid.

 

Velg heller studie etter andre kriterier.

 

(Nå fikk du mange like svar...)

Lenke til kommentar
det er 5 min fra moholt til byen på sykkel, men 20 min når du skal hjem ;)

(nesten) hele veien er èn forbanna bakke.

8371435[/snapback]

 

ikke sjans at du klarer det på fem min, la oss si kvarter-tjue minutter på sykkel til gamlebrua og så tre kvarter++ opp igjen og mye svette

 

(eller noe i mellom våre estimater :p)

8371505[/snapback]

 

Du går jo nesten til broa på den tiden. Sykle på 15-20 minutter? Har du glemt på skru på hjulene? :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å sjekke samordna opptak sine tall fra tidligere år. Det gir iallfall en pekepinn på hvilket nivå du må være på for å komme inn.

8373343[/snapback]

 

Og de finner du i studiekatalogen som en hver veileder på offentlig vgs har, (bare titt innom gamleskolen og spør rådgiver om en katalog hvis du er ferdig på skolen)

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å sjekke samordna opptak sine tall fra tidligere år. Det gir iallfall en pekepinn på hvilket nivå du må være på for å komme inn.

8373343[/snapback]

 

Og de finner du i studiekatalogen som en hver veileder på offentlig vgs har, (bare titt innom gamleskolen og spør rådgiver om en katalog hvis du er ferdig på skolen)

8373503[/snapback]

Er det Søkerhåndboka 2007 dere mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...