Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 spørsmål custom made av Ystenes, kan jo bli interessant.

Var forøvrig med på Delta-laget det første Gløsmesterskapet. Vi gjorde så og si rent bord i de innledende rundene, men stagnerte helt da det kom spørsmål som ikke var med i spillet. Pugginga fungerte bra, med andre ord.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til et enkelt 7.5 stp fag? Som helst holder til på gløs? Jeg trenger 7.5 stp for å fylle ut fagplanen, og kan nesten velge fritt. Vurderte medisin for ikke medisinere, men har hørt at det har blitt vanskeligere enn hva det var?

Lenke til kommentar

Okei, takker for tipset. Glemte forøvrig å høre om det evt er et fag som har noe med prosjekt eller ledelse som også kunne ha blitt trekt frem som et relativt enkelt fag?

Skal sies at jeg allerede har valgt: TPK4115 - Prosjektplanlegging og styring

Lenke til kommentar

Nja, har sette verre fag. La oss si at dette faget tok for seg noen sentrale gjennombrudd i teknologi og vitenskap for å se på deres påvirkning på samfunnet, både etisk og praktisk. Eksempler kan jo være transistoren, nuklær fisjon, penicillin og radiobølger for å nevne noen. DET ville vært et saklig fag, men da ville det nok også blitt undervist på Gløshaugen ;-)

edit: alltid et godt tegn når Ting, Natur og Tegn II ikke har noen anbefalte forkunnskaper. Da kan en jo lure på hva en skal lære i Ting, Natur og Tegn I.

Endret av kloffsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Studweb-rape" faktisk :laugh:

Men takker for tipsene, valget endte opp på medisin for ikke medisinere. Satser på at det ikke er for hardt, avkryssningseksamen med bestått/ikke bestått, bør funke :)

Endret av dTd
Lenke til kommentar

"Studweb-rape" faktisk :laugh:

Men takker for tipsene, valget endte opp på medisin for ikke medisinere. Satser på at det ikke er for hardt, avkryssningseksamen med bestått/ikke bestått, bør funke :)

Hvis du legger ned tiltenkt arbeid i med for ikke-med så vil du lære en hel del nyttig anatomi. Det er dog ikke nødvendig grunnet stort gjenbruk av oppgaver på eksamen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, har sette verre fag. La oss si at dette faget tok for seg noen sentrale gjennombrudd i teknologi og vitenskap for å se på deres påvirkning på samfunnet, både etisk og praktisk. Eksempler kan jo være transistoren, nuklær fisjon, penicillin og radiobølger for å nevne noen. DET ville vært et saklig fag, men da ville det nok også blitt undervist på Gløshaugen ;-)

edit: alltid et godt tegn når Ting, Natur og Tegn II ikke har noen anbefalte forkunnskaper. Da kan en jo lure på hva en skal lære i Ting, Natur og Tegn I.

Sitter å skriver oppgave i Ting, Natur og Tegn I nå faktisk. Rimelig enkelt fag, omhandler for det meste store teknologiske systemer, teknologisk utvikling sett i henhold til sosiale forhold osv. Rimelig enkelt fag, men du får enklere 7,5p fag uten obligatoriske øvinger og sånt. Helsepsykologi f.eks. som kun har én pensumbok, og MC-eksamen som er umulig å stryke i. Mener å huske at ett av spørsmålene var "Hva står BMI for?" blant annet, haha.

Endret av Coffee Break
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg går 1.året på vgs, fikk bare strake firere forrige semester, fikk nå 5+ på siste prøve i sannsynlighet og ekspoential funksjoner.

hvordan er det med dere som studerer til å bli siv ing innen bygg og annlegg, er matten vannskelig?

Tror dere en som meg vil klare seg der inne?

Og hvordan er studentlivet? gjør dere matte 24/7 lissom?

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar

Diffusjon og diffusjonsmodeller, diffusjon ved salting, ulike modeller for salting av fisk. Tørking av fisk. Massebalanser, termodynamikk. Vannaktivitet, lagringsstabilitet.

Ja, typisk svada!

Som du nevner her ser jeg ingen grunn til å tro at Salting av Fisk er noe annet enn et seriøst emne innen næringsmiddelkjemi, som har et navn som utenforstående til å anta ting om det som er totalt uten basis. Dette er ikke et emne jeg har tatt, men Turid Rustad som er emneansvarlig er svært dyktig og flink innen faget sitt. Det er heller ikke første gangen jeg har sett det blitt nevnt som en vits i denne tråden, så da spørr jeg: Er det egentlig noen årsak utenom et litt morsomt emnenavn som gjør at det nevnes i en såpass nedsettende sammenheng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...