Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

singsaker studenthjem er inkl mat, middagen er over kl5 og etter det er det kalde rester, hørte søsteren til en jeg kjenner sa at hun gikk lei maten etter noen år, men etter å ha holdt ut så lenge er den nok ikke gæren. Krever at du studerer siving da :/ (er frokost og middag og buffet i mellom med brødskiver)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Hei hei

 

Aner ikke hvor mange jenter som har skrevet i denne tråden, men hittil har jeg i hvertfall ikke sett så veldig mange. Kanskje fordi jeg nå ser at siden heter hardware.no? Sikkert ikke det stedet med mest jenter/kvinner. Men sliter med å finne andre forum med NTNU/siv.ing-temaer med relativt nye poster, så spør her og satser på at noen kan svare meg likevel. Advarer på forhånd om at dette kan bli en litt lang post.

 

Jeg tenker da å studere på NTNU om noen år, og da er spesielt sivilingeniørstudier mest aktuelt. Jeg har nå 2MX, 2FY og 2KJ, og skal neste år ha 3MX, 3FY og 3KJ. (har egentlig veldig liten lyst til å ha sistnevnte, men sliter med å finne andre alternativer, og får dessuten en del ekstrapoeng som kommer godt med)

 

Av fag er matte det faget jeg får til aller best, og håper på å klare 6'ern til sommeren. Liker også ganske godt fysikk, og synes heller ikke at dette er så alt for vanskelig. Kjemien derimot er jeg ingen stor fan av, så har ikke veldig lyst å velge et studie med alt for mye kjemi. Men altså har jeg lyst til å bygge videre på matten min, og gjerne ha med litt fysikk også, men da helst ikke så alt for mye om krefter og newtons lover og slikt.

 

Jeg har sett mye på NTNU sine sider for å prøve å bli klokere når det gjelder hvilket studium innenfor sivilingeniør jeg vil inn på, men er fortsatt veldig usikker. Hittil synes jeg KomTek virker mest aktuelt og interessant, med tanke på at det fører til at jeg kan liknende jobber som det jeg vil ha. Vil helst jobbe i et ikke alt for lite firma med andre folk, ikke bare ende opp med en forsker-jobb. Har også sett litt på Fysikk og matematikk, men tror kanskje dette vil gi fler jobbmuligheter innen forskning, evt læreryrker, og færre innen for dit jeg helst vil.

 

Er det noen her som kan fortelle litt om linjer som KomTek, Fysikk og matematikk og kanskje også Ingeniørvitenskap og IKT? Eventuelt hvis det er noen fler linjer som kan være aktuelle for meg. Er ikke særlig interessert i linjer som elektro, bygg og maskin. Hva går studiene ut på, hva slags fag har man og hvordan er studiemiløet på de forskjellige linjene?

 

Og hvordan er miljøet på siv.ing. studiene sånn jentemessig, f.eks. på KomTek? Er det andre linjer enn kjemi hvor det ikke er f.eks. 1 jente per 10-15 gutter?

 

Håper noen kan hjelpe litt. :)

Lenke til kommentar
Og hvordan er miljøet på siv.ing. studiene sånn jentemessig, f.eks. på KomTek? Er det andre linjer enn kjemi hvor det ikke er f.eks. 1 jente per 10-15 gutter?

8368267[/snapback]

Det er sånn på hele Gløshaugen, men noen få unntak som biologi. Så det er bare å forvente at du kommer til å møte på mange mennesker uten spesielt store sosiale antenner ;)

 

(Dette var dagens trolling og bidrag til krigen)

Lenke til kommentar
singsaker studenthjem er inkl mat, middagen er over kl5 og etter det er det kalde rester, hørte søsteren til en jeg kjenner sa at hun gikk lei maten etter noen år, men etter å ha holdt ut så lenge er den nok ikke gæren. Krever at du studerer siving da :/ (er frokost og middag og buffet i mellom med brødskiver)

8368078[/snapback]

Jeg hadde klart meg på mye rar mat i 5 år, men jeg vil vite hva maten består av så jeg vet om den er f.eks. sunn og god, og om det er verdt pengene.

 

 

Er det noen her som kan fortelle litt om linjer som KomTek, Fysikk og matematikk og kanskje også Ingeniørvitenskap og IKT? Eventuelt hvis det er noen fler linjer som kan være aktuelle for meg. Er ikke særlig interessert i linjer som elektro, bygg og maskin. Hva går studiene ut på, hva slags fag har man og hvordan er studiemiløet på de forskjellige linjene?

 

Og hvordan er miljøet på siv.ing. studiene sånn jentemessig, f.eks. på KomTek? Er det andre linjer enn kjemi hvor det ikke er f.eks. 1 jente per 10-15 gutter?

 

Håper noen kan hjelpe litt. :)

8368267[/snapback]

KomTek og Datateknikk er veldig like studier, har tilnærmet det samme studieprogrammet de første årene. FysMat er vel ganske selvforklarende ut fra navnet på studiet, det er veldig rettet mot fysikk og matematikk. Ing. & IKT vet jeg ikke mye om, men den ene personen jeg kjenner som går der vil bytte over til data. Jeg lurer på om ikke både Ing&IKT og FysMat har kjemi. Data/KomTek har ikke kjemi.

 

"Jenter og data" er et tiltak for å få flere jenter inn på linjene Data og KomTek, men med varierende suksess. Tror uansett ikke det skal være det største problemet. De jobber også med å forbedre miljøet for jentene på linja, tror jeg. De har hvertfall en egen datasal hvor de sitter og skravler osv.

Lenke til kommentar
Hei hei

 

Aner ikke hvor mange jenter som har skrevet i denne tråden, men hittil har jeg i hvertfall ikke sett så veldig mange. Kanskje fordi jeg nå ser at siden heter hardware.no? Sikkert ikke det stedet med mest jenter/kvinner. Men sliter med å finne andre forum med NTNU/siv.ing-temaer med relativt nye poster, så spør her og satser på at noen kan svare meg likevel. Advarer på forhånd om at dette kan bli en litt lang post.

 

Jeg tenker da å studere på NTNU om noen år, og da er spesielt sivilingeniørstudier mest aktuelt. Jeg har nå 2MX, 2FY og 2KJ, og skal neste år ha 3MX, 3FY og 3KJ. (har egentlig veldig liten lyst til å ha sistnevnte, men sliter med å finne andre alternativer, og får dessuten en del ekstrapoeng som kommer godt med)

 

Av fag er matte det faget jeg får til aller best, og håper på å klare 6'ern til sommeren. Liker også ganske godt fysikk, og synes heller ikke at dette er så alt for vanskelig. Kjemien derimot er jeg ingen stor fan av, så har ikke veldig lyst å velge et studie med alt for mye kjemi. Men altså har jeg lyst til å bygge videre på matten min, og gjerne ha med litt fysikk også, men da helst ikke så alt for mye om krefter og newtons lover og slikt.

 

Jeg har sett mye på NTNU sine sider for å prøve å bli klokere når det gjelder hvilket studium innenfor sivilingeniør jeg vil inn på, men er fortsatt veldig usikker. Hittil synes jeg KomTek virker mest aktuelt og interessant, med tanke på at det fører til at jeg kan liknende jobber som det jeg vil ha. Vil helst jobbe i et ikke alt for lite firma med andre folk, ikke bare ende opp med en forsker-jobb. Har også sett litt på Fysikk og matematikk, men tror kanskje dette vil gi fler jobbmuligheter innen forskning, evt læreryrker, og færre innen for dit jeg helst vil.

 

Er det noen her som kan fortelle litt om linjer som KomTek, Fysikk og matematikk og kanskje også Ingeniørvitenskap og IKT? Eventuelt hvis det er noen fler linjer som kan være aktuelle for meg. Er ikke særlig interessert i linjer som elektro, bygg og maskin. Hva går studiene ut på, hva slags fag har man og hvordan er studiemiløet på de forskjellige linjene?

 

Og hvordan er miljøet på siv.ing. studiene sånn jentemessig, f.eks. på KomTek? Er det andre linjer enn kjemi hvor det ikke er f.eks. 1 jente per 10-15 gutter?

 

Håper noen kan hjelpe litt. :)

8368267[/snapback]

 

Av de som går på fysmat er det nok flere som driver med forskning en snittet, men det mangler ikke på industrille matematikere i næringslivet heller. Man blir litt potetaktig, kan brukes til alt osv. På fysmat har vel jenteandelen ligget på mellom en tredjedel og 40% sånn ca, ihvertfall før. Det er definitivt flest gutter, men det mangler heller ikke på jenter. Når jeg begynte å ta endel fag som var på elektro var det ihvertfall vesentlig færre kvinns.

 

AtW

Lenke til kommentar
singsaker studenthjem er inkl mat, middagen er over kl5 og etter det er det kalde rester, hørte søsteren til en jeg kjenner sa at hun gikk lei maten etter noen år, men etter å ha holdt ut så lenge er den nok ikke gæren. Krever at du studerer siving da :/ (er frokost og middag og buffet i mellom med brødskiver)

8368078[/snapback]

Jeg hadde klart meg på mye rar mat i 5 år, men jeg vil vite hva maten består av så jeg vet om den er f.eks. sunn og god, og om det er verdt pengene.

 

 

Er det noen her som kan fortelle litt om linjer som KomTek, Fysikk og matematikk og kanskje også Ingeniørvitenskap og IKT? Eventuelt hvis det er noen fler linjer som kan være aktuelle for meg. Er ikke særlig interessert i linjer som elektro, bygg og maskin. Hva går studiene ut på, hva slags fag har man og hvordan er studiemiløet på de forskjellige linjene?

 

Og hvordan er miljøet på siv.ing. studiene sånn jentemessig, f.eks. på KomTek? Er det andre linjer enn kjemi hvor det ikke er f.eks. 1 jente per 10-15 gutter?

 

Håper noen kan hjelpe litt. :)

8368267[/snapback]

KomTek og Datateknikk er veldig like studier, har tilnærmet det samme studieprogrammet de første årene. FysMat er vel ganske selvforklarende ut fra navnet på studiet, det er veldig rettet mot fysikk og matematikk. Ing. & IKT vet jeg ikke mye om, men den ene personen jeg kjenner som går der vil bytte over til data. Jeg lurer på om ikke både Ing&IKT og FysMat har kjemi. Data/KomTek har ikke kjemi.

 

"Jenter og data" er et tiltak for å få flere jenter inn på linjene Data og KomTek, men med varierende suksess. Tror uansett ikke det skal være det største problemet. De jobber også med å forbedre miljøet for jentene på linja, tror jeg. De har hvertfall en egen datasal hvor de sitter og skravler osv.

8368402[/snapback]

 

De få gangene jeg har spist der har det vært ting som lasagne fiskepudding pølser og ostesnitzel. Mao mye av det samme som jeg finner på

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Er ganske så sikker på at det blir trondheim på meg og til høsten, så jeg sitter på boligtorget.no og leter litt. Noen som kan gi tips og vink her?

 

Jeg begynner siv.ing./teknologistudier, det er altså Gløshaugen som er viktigst med tanke på beliggenhet. Jeg har altså så langt sett meg ut Berg og Moholt studentby som de mest aktuelle... De ligger rimelig nært sentrum og, ikke sant? jfr. bilder her og her.

 

Jeg har også slektninger som studerer ved NTNU, så jeg skal prate litt med de, samtidig som jeg har noen venner som har gått førsteåret der, så det er ikke utenkelig at vi finner på noe sammen heller...

 

Men tilbake til Berg og Moholt... Er det noen her som kan dele noen erfaringer fra disse? Jeg ser bl.a. at Berg blir beskrevet som den eldste studenbyen og standardene reflekterer dette... Noen som evt. har bilder av disse hyblene som deler kjøkken/bad med 3 andre (Moholt også for den saks skyld)? Finner ikke noe på nettsidene annet enn bilder av selve byggene. Fint å se om man får et skrivebord eller bare generelt om det blir fugl eller fisk... :p Prisene er iallefall svært rimelige på disse to... Ser at det er ca. 100 ledige på Moholt og 30ish på Berg... Burde jeg søke straks, eller blir det en slags loddtrekning uansett? :hmm:

 

Ok, dette ble en noe uoversiktlig tråd, mulig jeg editer litt i nær framtid... Alle svar settes stor pris på! Jeg regner med de fleste har vært gjennom dette og har om ikke annet noen erfaringer å dele? :)

 

Forza Trondheim?

Endret av Morth
Lenke til kommentar

Å komme nær Gløs er ikke dumt dersom du skal studere der. Skal du studere på Dragvoll er det vel mest aktuelt å bo nær byen eller Samfundet.

 

Berg er nær Gløs, men tror de er på vei til å legge ned. Moholt er langt unna både Gløs og sentrum. Anbefaler å se litt rundt i privatmarkedet, her kan du få større ting med bedre beliggenhet og standard. Har ikke bodd på noen studentby selv, så du får ta rådene med en klype salt :)

Lenke til kommentar

At hybelen ligger nært Gløs (og dermed også sentrum) er viktigst, ja. Så hadde det ikke vært så dumt å dele kjøkken iallefall med noen, i og med at jeg er ny i byen og det nok ikke er så dumt å bli kjent med folk.

 

Berg skal vel rives i 2008, ja. Er Moholt virkelig så langt unna? Leste 5 minutter med sykkel, det er vel ikke så ille, det? Hrm... Har også sendt inn en søknad til Boligtorget, men jeg ser at de kun legger meg i lotteriet siden jeg ikke kan bekrefte at jeg har studieplass, selv om jeg er så sikker så man kan bli på at jeg slipper inn... :(

 

Så du anbefaler å søke privat? Dvs. sette inn annonse i avis, eller skal jeg sjekke adresseavisen o.l.? hybel.no?

Lenke til kommentar

hæhæhæhæ moholt nærme byen, nå har jeg hørt det og. Forbered deg på å kjøpe busskort :p

 

Er lurt å være tidlig ute, men du kan vel ikke reservere ting over sommeren uten å betale. Dilemma, jeg var alt for seint ute og fikk litt etter skolestart så det å stresse med bolig en måned før er egentlig litt sent

Lenke til kommentar
Har ikke TV selv uansett så det bekymrer ikke meg, men greit å vite.

8371025[/snapback]

Ser du Hotel Cæsar på nett-tv?

8371077[/snapback]

Ånei, ikke si det bort til noen ! :( Tenk om lisenskontrolløren har en konto på diskusjon.no da!

 

 

 

Litt mer seriøst: Nei, jeg ser ikke på nett-tv nei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...