Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et fag på Dragvoll dette semesteret og syns egentlig det hele er ganske hyggelig. Er mer klasseromsfølelse med mer deltakelse og diskusjon.

På slutten av timen ble det faktisk annonsert at en gruppe skulle spise vafler sammen i kantina og at det bare var å bli med :wee:

• Liker 2
Lenke til kommentar

KULT2201, IKT og kulturendring.

Vet at noen jobber hardt med å hjelpe linjeforeningene i gang på Dragvoll. Jeg tror en del av problemet er at det i langt større grad er folk som tar årsstudier der og dermed ikke helt får den samme tilhørligheten og kanskje mangler de enkeltpersonene som tar skikkelig initiativ over flere år, men jeg håper selvfølgelig de får det til! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke det tar lang tid før Dragvoll-foreningene er opptil Gløs-foreningene i en del ting. Flere av dem virker veldig engasjerte (nesten naivt store planer) og mange jobber hardt for å få til noe. Ikke som en del Gløs-foreninger, altså, som kan bli litt "store og treige" med alt. Hørt forskjellige grupper sitte på Samfundet å diskutere, skulle ønske flere i min linjeforening var så engasjert.

Men mange linjeforeninger ved Dragvoll mangler nok det Gløsingene har: Rike bedrifter i ryggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tja du kan si hva du vil om rike bedrifter, men jeg tror nok det handler om mer enn bare det. Jeg tror faktisk penger ikke er så viktig. Du trenger en konsis og konstant mengde studenter, tror nok hernil treffer nærmere blinken her enn matsemann.

Lenke til kommentar

Hey, noen Sivilingeniører her? Forsåvidt en fordel om du/dere har tatt master, men er interissert i alle svar egentlig.

Jeg går tredje året på VGS og går da selvfølgelig realfag. Jeg har mine beste ferdigheter i Fysikk og Matematikk (samt Engelsk, Spansk og forsåvidt Italiensk) og hadde 6 i begge fagene i fjor. Jeg estimerer at jeg vil gå ut med rundt 54.0 til 56.0 til våren, men enkelte fag kan være vanskelige å forutse (norsk/nynorsk grøss).

Jeg har svært lyst til å studere siv.Ing på NTNU, men er litt usikker på hvilken retning. Jeg kan gjerne få vite hva du går/gikk og om du liker det eller ikke og isåfall hvorfor.

Konkrete spørsmål:

Hva jobber de med fordypning i Energi-og prossesteknikk på emil ofte med? Har de gode muligheter?

Hvordan er utsiktene å jobbe med en emil eller teknisk kybernitikk utdanning innenfor petroleumsbransjen? Er det hovedsaklig bare petroleumsingeniører som jobber der og vet noen om den relative fordelingen/frekvensen?

Er det noen som vet hvordan det vil være med en petroleumsingeniør-utdanning på skiferolje? Det er jo ikke noe vi har i Norge.

Hva studerer du og hva kommer du til å jobbe med?

Beklager langt innlegg og håper på alle svar jeg kan få.

Tusen takk

Lenke til kommentar

Hei, jeg har kanskje tenkt til å studere på NTNU (gløs) til høsten. Kan det lønne seg å søke på studenthybler hos SiT allerede nå? Og når får man svar/tilbud? Er nemlig ikke helt sikker på om jeg vil studere nå til høsten eller om jeg vil ta et friår først.. Det er vel bare å takke nei til eventuelle tilbud hvis jeg ikke skal studere nå alikevel?

Takknemlig for alle svar :)

Edit: Tilleggsspørsmål, hvor mye ca. får man utbetalt i studielån/stipend i måneden?

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Er nemlig ikke helt sikker på om jeg vil studere nå til høsten eller om jeg vil ta et friår først..

Ta et friår :)

Edit: Tilleggsspørsmål, hvor mye ca. får man utbetalt i studielån/stipend i måneden?

18000-ish første måneden i semesteret, deretter 6900-ish i måneden. Til sammen ca. 92000 i året.

Lenke til kommentar

TMA4165 Differential Equations and Dynamical Systems fikk annerledes pensum i fjor:

Not covered this year:

Index at infinity

Bifurcations

Fractals

Discrete dynamical systems and chaos

Noen som vet om fag som tar opp dette eller tilsvarende?

Endret av Carl Sagan
Lenke til kommentar

TMA4165 Differential Equations and Dynamical Systems fikk annerledes pensum i fjor:

Not covered this year:

Index at infinity

Bifurcations

Fractals

Discrete dynamical systems and chaos

Noen som vet om fag som tar opp dette eller tilsvarende?

Du kan sjekke ut TFY4305 Ikkelineær dynamikk. Der er man borti mye av dette, men det er mulig vinklingen er noe annerledes enn ønskelig.

Lenke til kommentar
Du kan søke om studentbolig så tidlig du bare vil. Vi setter deg på venteliste fra 17. februar det året du skal begynne å studere i Trondheim, og begynner tildeling av kontrakter i løpet av mai samme år. Førsteårsstudenter får under normale omstendigheter flytte inn tidligst i juli.

Tolker det som at det ikke er vits i å søke bolig før 17. februar. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Er kaos i elektriske kretser eksplisitt dekket noen plass? Muligens bifurkasjoner og fraktalstudie generelt vil være tilstrekkelig for forståelsen.

Hvis det er elektriske kretser som er mest interessant, så er muligens ikke Ikkelineær dynamikk emnet for deg. Dog, jeg mener å huske at boka tok opp dette, men det ble utelatt i forelesningene.

Lenke til kommentar

Når vara-poenggrensen er 53,2 betyr det at den siste som kom inn fra ventelisten (gitt at det er en venteliste -- mange studier på NTNU har ikke det) hadde 53,2 poeng, så det er i praksis ingen sjanse for at du kommer inn.

Når det gjelder spørsmål to kan du godt det.

Jeg vet ikke så mye om disse utdanningsmessene, men hvis det er mer enn én person fra NTNU der antar jeg at de sender studenter med varierte bakgrunner. NTNU-studenten som besøkte skolen min da jeg gikk i 3. klasse studerte for øvrig statsvitenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...