Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IndØk:

1. semester

Matematikk 1

Informasjonsteknologi

Kretsteknikk

Energi og miljø

 

2. semester

Filosofi og viten teori

Matematikk 2

Matematikk 3

Organisasjon og miljø

 

8308924[/snapback]

Det ligner vel aller mest på Emil, den eneste forskjellen er at de har kjemi istedenfor Organisasjon og miljø. Fra min tid trodde jeg Indøkerne hadde flere datafag, men det kan hende jeg husker feil eller at de har endret på studieplanen.

8319490[/snapback]

 

indøk data/komtek har mer datafag ja, mens indøk emil har emilfag. Du kan da gjette hvilke fag indøk maskin har :)

8319704[/snapback]

 

 

Takk til dere begge, fant det jeg letet etter her

 

Da skal det søkes! :)

Lenke til kommentar
Aner ikke, kan du fortelle om forskjellene?

8351007[/snapback]

 

Rommene er omtrent like store, men på Moholt Allè er gulvet lysere og veggene jevnt sprayet med betong og malt hvite. På Herman Kragsvei er gulvene mørkere og veggene er store blokker som er malt hvite.

 

Det er kjøkkenet og badet som utgjør den store forskjellen mellom Moholt Allè og Herman Krags. Kjøkkenet på Moholt Allè er større, lysere og nyere. Badet på Herman Krags er fra 70-tallet en gang, med betonggulv, gule skillevegger mellom do, dusj og vask, mens Moholt Allè er pusset opp på slutten av 90-tallet og har flislagt gulv med varmekabler, ny do som går ut fra veggen og et moderne dusjkabinett av glass. Moholt Allès bad er også større enn de du finner på Herman Krags mener jeg å huske.

 

Du kan ikke søke hybel direkte til Moholt Allè, mest sansynlig får du hybel på Herman Krags også kan du(jeg anbefaler jeg deg å gjøre det) å søke om å flytte til Moholt Allè når det blir plass der. Du betaler 100kr mer i mnd, men det er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar

Er det noen her som bor i Bloksberg Studentby og kan si litt om den?

 

Jeg har forstått det sånn at man har eget WC og deler kjøkken med 2-3, noe som passer meg fint.

 

Har også sett litt på Steinan (de små husene), som også høres veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Aner ikke, kan du fortelle om forskjellene?

8351007[/snapback]

 

Rommene er omtrent like store, men på Moholt Allè er gulvet lysere og veggene jevnt sprayet med betong og malt hvite. På Herman Kragsvei er gulvene mørkere og veggene er store blokker som er malt hvite.

 

Det er kjøkkenet og badet som utgjør den store forskjellen mellom Moholt Allè og Herman Krags. Kjøkkenet på Moholt Allè er større, lysere og nyere. Badet på Herman Krags er fra 70-tallet en gang, med betonggulv, gule skillevegger mellom do, dusj og vask, mens Moholt Allè er pusset opp på slutten av 90-tallet og har flislagt gulv med varmekabler, ny do som går ut fra veggen og et moderne dusjkabinett av glass. Moholt Allès bad er også større enn de du finner på Herman Krags mener jeg å huske.

 

Du kan ikke søke hybel direkte til Moholt Allè, mest sansynlig får du hybel på Herman Krags også kan du(jeg anbefaler jeg deg å gjøre det) å søke om å flytte til Moholt Allè når det blir plass der. Du betaler 100kr mer i mnd, men det er absolutt verdt det!

8354161[/snapback]

 

Gulvet i MA er vel stort sett grått, mens det i HK er beige eller grønt, ettersom. Dermed varierer det litt hvor det er lysest.

 

Et ninja-triks i HK er å fjerne den gule skilleveggen inn til doen, mye mer åpent og fint på doen da (hvem driter når noen andre dusjer uansett?). HK har også høyere oppunder taket om det er viktig, og dørene slår inn på kjøkkenet istedet for inn på rommet. Skapet i MA ser finere ut, men er litt mer upraktisk, lavere og litt mindre. Pulten er bedre på MA, med flyttbar skuffekseksjon, istedet for den fastmonterte som er i HK (som jeg persolig fjernet fra pulten).

 

EDIT: forøvrig ba jeg i min tid om å få hybel på HK (da var ikke MA oppusset, og hadde ikke nett), det gikk fint det, men med marginalt lengre ventetid. MA koster vel også litt mer?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gulvet i MA er vel stort sett grått, mens det i HK er beige eller grønt, ettersom. Dermed varierer det litt hvor det er lysest.

8356448[/snapback]

MA har baige gulv på rommene mens det er grått på kjøkkenet.

MA koster vel også litt mer?

8356448[/snapback]

En hundrings.

 

Alt på kjøkkenet er bedre på MA enn på HK. Det var god nok grunn for meg å flytte over.

Lenke til kommentar
skal man bo nærme gløs er iallfall sit håpløst dyrt (4000 i seng studentby), singsaker studenthjem eller privat (som helst ikke ligger i elgseter) er å foretrekke i stedet for. Det er vel nå man må flytte, det er jo sykt mange ledige hybler.

8365062[/snapback]

Du har fortsatt Berg i noen uker, mnd eller år til ...

Lenke til kommentar
skal man bo nærme gløs er iallfall sit håpløst dyrt (4000 i seng studentby), singsaker studenthjem eller privat (som helst ikke ligger i elgseter) er å foretrekke i stedet for. Det er vel nå man må flytte, det er jo sykt mange ledige hybler.

8365062[/snapback]

 

Det verste er 3400 for 8kvm i Schieves gate (er vel omdøpt til Korsgata nå de hyblene). Bodde der en måned i høst på et rom på 2*4 meter.

 

Noen som har erfaring med Sing? 4000 for alt er jo temmelig bra. Kanskje jeg burde vurdere flytting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...