Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blablabla, uansett tåpelig utsagn når du dømmer på bakgrunn av et annet fag. Synes ikke diskret var så vanskelig jeg heller, men dette er jo subjektivt! Det du forsøker å si er vel at elementær diskret matematikk lett, men at du, av en eller annen uforståelig grunn ikke klarte å få mer enn D i faget... Blir litt som å si "haha, gjorde ingenting å fikk E i mekanisk fysikk, derfor er mekanikk 1 drittlett as".

 

Hvilken del av "leste i 2 dager" var det du ikke skjønte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskret matematikk var lett for meg som går i femteklassen (tok det for å få bedre tid til å skrive master), men jeg kan forstå at de som ikke har hatt så mange mattefag ikke synes det er "kjempelett". Pensum dekker jo over ganske mye, så om man ikke forstår helt hvordan ting henger sammen kan man få problemer..

 

Fikk du 2 oppgaver (med flere deloppgaver) eller 2 av 10 deloppgaver riktig Nora3? Hvis du må konte vil jeg anbefale deg å gjøre eksamenssettene som ligger ute, forstår du hva som foregår der er du godt på vei til en god karakter :)

Endret av Thor89
Lenke til kommentar

Diskret matematikk var lett for meg som går i femteklassen (tok det for å få bedre tid til å skrive master), men jeg kan forstå at de som ikke har hatt så mange mattefag ikke synes det er "kjempelett". Pensum dekker jo over ganske mye, så om man ikke forstår helt hvordan ting henger sammen kan man få problemer..

 

Fikk du 2 oppgaver (med flere deloppgaver) eller 2 av 10 deloppgaver riktig Nora3? Hvis du må konte vil jeg anbefale deg å gjøre eksamenssettene som ligger ute, forstår du hva som foregår der er du godt på vei til en god karakter :)

 

Hei, takk for svar!!

 

Jeg fikk 4 av 10 deloppgaver riktig. Jeg prøvde alle oppgavene, og fikk på en måte "halvveis" riktig på resten, dvs. for eksempel på spørsmål om å skrive regulært utrykk for et språk L(G) skrev jeg litt over halve utrykket riktig, men ikke hele. På del 2 fikk jeg nøyaktig halvparten rett.

 

Jeg begynte på NTNU i år :)

Lenke til kommentar

Strykprosenten er i hvert fall vanvittig høy i elementær diskmat sammenlignet med diskmat. Jeg har kun tatt førstnevnte, men jeg vil ikke si at det er så kjempelett som mange skal ha diskmat til å være. Elementær diskmat er jo først og fremst for informatikk, og der er det regnet som et naturlig stryk-emne andre semester. Det sies derimot at vi har - eller i det minste hadde - lavere strykprosent i java det semesteret. Nå har jo NTNU gjort studiet vårt enda likere datateknikk. :nei2:

Lenke til kommentar

Strykprosenten er i hvert fall vanvittig høy i elementær diskmat sammenlignet med diskmat. Jeg har kun tatt førstnevnte, men jeg vil ikke si at det er så kjempelett som mange skal ha diskmat til å være.

Diskmatt er det "letteste" faget jeg har hatt hittil, så tror ikke det kan sammenlignes med deres versjon, da. Selve stoffet var stort, boka tung, øvingene kunne være vanskelige/tidkrevende. Men selve eksamenene var nesten helt like hvert år, noe som gjorde det veldig lett å få en (ufortjent) bra karakter da jeg tok faget.

Lenke til kommentar

Noen dragvollere eller andre typer Ntnu'ere her, eller er det nesten utelukkende siving-studenter som poster i denne tråden?

 

Sett meg litt bakover også, og det var lite om annet enn rent siving-relatert.

Master i religionsvitenskap med årsstudium i nordisk her! (Nei, ikke gidd å spørre meg om å sammenligne min forventede lønn med ind.øk)

 

Enda en "dragvolling" her. *vinke*

Holder på med en bachelor i nordisk språk, også tar jeg latin- og religionsvitenskapemner i tillegg ;)

 

:thumbs: (i mangel på en highfive-smiley)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...