Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HiST leker bare med Lego.

8207172[/snapback]

 

Dette vet vi mye om skjønner jeg?

8208760[/snapback]

 

Skal vi ta folk fra Hist seriøst og nå? Hva blir det neste? TØH-folk? :)

 

AtW

8211618[/snapback]

 

Nå ja, TØH er vel den mest seriøse økonomiskolen i midt-norge(ja, BI inkludert)...går selv på gløshaugen, og HATER eplekjekke "siv.ing.-studenter" som tror de eier verden. Få opp øynene da gutter og jenter. NTNU er _ingenting_ i europeisk sammenheng. Greit vi er den mest "prestisjefulle" skolen for teknologi i Norge, men hva er det å skryte av? Ja, vi har mer å jobbe på skolen enn de fleste studier, men hvorfor la denne bitterheten få utløp i usaklig kritikk av alle andre studenter?

 

Gleder meg til dere møter den ekte verden...heldigvis er ikke disse holdningene utbredt på skolen, men de som står for dem er som regel altfor høytlytte for sitt eget beste.

 

PS. Til dere som lurte på hva maskinlinja(produktutvikling & produksjon):

Veldig allsidig, så hva du gjør vi komme helt an på hvilke fordypninger du gjør under studiet. Noen masterstudenter jobber med Koenigsegg i utvikling av bildeler, noen med Hydrolift-båter, andre jobber med materialer(utvikle/finne bruksområder), effektivisere ovner/turbinmotorer, utvikle produksjonslinje for fabrikk osv. osv. Jeg mener det er en svært allsidig retning der man absolutt for brukt kunnskapen aktivt og kreativt. Absolutt et bra valg ;-)

 

-TJ-

Lenke til kommentar
HiST leker bare med Lego.

8207172[/snapback]

 

Dette vet vi mye om skjønner jeg?

8208760[/snapback]

 

Skal vi ta folk fra Hist seriøst og nå? Hva blir det neste? TØH-folk? :)

 

AtW

8211618[/snapback]

 

Nå ja, TØH er vel den mest seriøse økonomiskolen i midt-norge(ja, BI inkludert)...går selv på gløshaugen, og HATER eplekjekke "siv.ing.-studenter" som tror de eier verden. Få opp øynene da gutter og jenter. NTNU er _ingenting_ i europeisk sammenheng. Greit vi er den mest "prestisjefulle" skolen for teknologi i Norge, men hva er det å skryte av? Ja, vi har mer å jobbe på skolen enn de fleste studier, men hvorfor la denne bitterheten få utløp i usaklig kritikk av alle andre studenter?

 

Gleder meg til dere møter den ekte verden...heldigvis er ikke disse holdningene utbredt på skolen, men de som står for dem er som regel altfor høytlytte for sitt eget beste.

 

 

Det er ikke noe stress, er jo fullt av sivinger rundt deg i den "virklige verden" også (dvs på jobb, noe jeg antar du siktet til). Dessuten blir arroganse sett opp til i samfunnet, bare se på legestanden :)

 

EDIT: Litt mer seriøst, hvilken kritikk er du sikter til? Om man ikke innser at enkelte studier er viktigere for samfunnet enn andre, så har man i mine øyne gravd hodet langt ned i sanda. Jeg innser fint at akustikk ikke er verdens viktigste fagfelt akkurat, men ser ingen spesiell grunn til å hisse meg opp over det. Sånn er det bare.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg nå skal prøve å velge en annen linje på NTNU, for å så senere søke flytting til IndØk dersom frafall tilsier at jeg kan gjøre dette, hvilken linje har størst samsvar mtp. fagene de første to semestrene?

 

Jeg har dette kun som et valg på lista mi, så jeg innser at der er litt risky, men jeg ligger helt i grenseland mtp. inntakskrav, så jeg vil ha det som et alternativ. :)

 

IndØk:

1. semester

Matematikk 1

Informasjonsteknologi

Kretsteknikk

Energi og miljø

 

2. semester

Filosofi og viten teori

Matematikk 2

Matematikk 3

Organisasjon og miljø

 

Regner med alle har Filosofi og viten, så jeg leter etter noen som oppfyller så mange som mulig av de andre der... Er det et "oppslagsverk" hvor jeg kan finne ut av dette?

 

Tusen takk hvis noen gidder hjelpe til her. :w00t:

Endret av Morth
Lenke til kommentar
det er vel fortsatt bare 2 jetmotorer, ja. men gruppene er nå fordelt på jetmotor, elmotor og rakett.

8245381[/snapback]

Sånn var det vel i fjor òg, var til og med en gruppe som brukte bensinmotor. I fjor var det store problemet at jetmotorene døde. Det ble ganske fort bare én motor som fungerte, og 2/3 ut i løpet døde også denne.

Lenke til kommentar
IndØk:

1. semester

Matematikk 1

Informasjonsteknologi

Kretsteknikk

Energi og miljø

 

2. semester

Filosofi og viten teori

Matematikk 2

Matematikk 3

Organisasjon og miljø

 

8308924[/snapback]

Det ligner vel aller mest på Emil, den eneste forskjellen er at de har kjemi istedenfor Organisasjon og miljø. Fra min tid trodde jeg Indøkerne hadde flere datafag, men det kan hende jeg husker feil eller at de har endret på studieplanen.

Lenke til kommentar
IndØk:

1. semester

Matematikk 1

Informasjonsteknologi

Kretsteknikk

Energi og miljø

 

2. semester

Filosofi og viten teori

Matematikk 2

Matematikk 3

Organisasjon og miljø

 

8308924[/snapback]

Det ligner vel aller mest på Emil, den eneste forskjellen er at de har kjemi istedenfor Organisasjon og miljø. Fra min tid trodde jeg Indøkerne hadde flere datafag, men det kan hende jeg husker feil eller at de har endret på studieplanen.

8319490[/snapback]

 

indøk data/komtek har mer datafag ja, mens indøk emil har emilfag. Du kan da gjette hvilke fag indøk maskin har :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har for lav poengsum for å komme inn på industriel økonom (ca. 59-60 poeng) Dersom jeg begynner på en linje som har nesten de samme fagene som indøk, hva er da sannsynligheten for at jeg etterhvert for byttet linje? Eventuelt kan jeg begynne på indøk i stavanger men der begynner ikke økonomibiten før etter 3 år;/

Lenke til kommentar
Kreves det gode motoriske ferdigheter på noen av sivilingeniørstudiene? Tenker da spesiellt om man må gjøre krevende motorisk arbeid under studiet eller senere i jobb.

8334257[/snapback]

Du kan gjennom alle linjene få jobber hvor du bare må skrive på tastatur (samt å delta i møter). På elektronikk, data, komtek og muligens noen flere linjer må du lodde under laboratorieøvelser i ett eller flere semestere. (Mest på elektronikk, egentlig. Det er vel bare ett fag på data og komtek hvor det må loddes.) Du har allikevel en labpartner som kan gjøre all loddingen (loddingen er ikke noen stor del uansett). Etter utdannelsen er det heftig få som lodder i jobben. Ellers vet jeg at noen linjer (sikkert maskin og marin) har sveising i løpet av studiet. Send en kort mail til en veileder.

 

Jeg tror ikke du bør bekymre deg for krav om motorikk på sivilingeniørstudiene, det er mye viktigere at du velger noe du liker, så kan du komme deg over de små problemene som oppstår etterpå. Sivilingeniører sitter mest og tenker ;)

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...