Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

blackninja, jeg ogs skag1 er i samme båt som deg, men problemet vårt er at vi ennå ikke er i Trondheim, men drar oppover snart. Vi tenkte uansett at vi kanskje skulle prøve å finne noe privat sammen, om ikke SiT på magisk vist lar oss få hybel. Om du er interessert er det bare å ta kontakt på MSN.

(Vi er Dragvollere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For dere som venter på hybel fra SiT, så kan det lønne seg å ringe inn å få greie på hvor dere ligger i køen. Jeg lå f.eks. på rundt 300 på moholt. De sa at kanskje det kunne bli noe nærmere jul.

6577882[/snapback]

Ja, jeg ligger ann til å få det en gang i slutten av september på moholt.

Lenke til kommentar

Fikk faktisk akkurat napp på en hybel jeg var på visning igår på :D

13m2, 2-300meter unna gløshaugen til 3000kr+strøm i ei blokk. Virka svært bra og rolig område. Adsl, kabel og hvitevarer :)

Kan bare anbefale å lete i adressa, hybel.no og finn.no

Det at man er flere, tjener man på. Vært i 2 tilfeller nå der de som har vært flere, fikk hybeln rett foran nesen min. Altså at 3 kamerater, leier 3 hybler som ligger sammen. Da får hybelverten utleid alt og kan være noenlunde sikker på at han slipper krangler mellom leietakerne.

Hvis jeg var dere, ville jeg tatt 1.toget oppover... Er ville vesten på hybelmarkedet nå.

Interrail er billig sted å bo, bare google det fram. 135 pr natt.

Minipris tog er 199-299kr.

Hvis dere vet når dere reiser, kan dere begynne å ringe og avtale 1-2 dager før. De fleste hybelverter venter 1-3 dager før de bestemmer seg.

Inntrykket de får av deg er svært viktig. Gjør ditt beste for å se bra ut, være på hugget og vise at du er interessert :)

Edit:

Hmm...

Hvordan bedrive 1 døgn ventetid i trondheim?

Noen gode forslag? :p

Edit2:

Grunnen til at jeg fikk hybeln, var at jeg var 1.mann på visning etter folket som leide ut kom hjem fra ferie. Gjorde et såpass godt inntrykk at de ringte morgenen etterpå og tilbød meg hybeln.

Endret av blackninja
Lenke til kommentar
Hvis jeg var dere, ville jeg tatt 1.toget oppover... Er ville vesten på hybelmarkedet nå.

Interrail er billig sted å bo, bare google det fram. 135 pr natt.

Minipris tog er 199-299kr.

6577916[/snapback]

Lavprisekspressen.no

Lenke til kommentar

Tips:

Jeg har ikke fått bre enda med PIN-kode, men det viste seg at jeg kunne logge meg inn på studweb med samme PIN som jeg har fra søknadsweb. Dette gjelder jo ikke for de fleste, ettersom de har søkt gjennom samordna opptak.

Lenke til kommentar
Trenger ikke pinkoden for å søke om lån da, gjør man ikke?

6595115[/snapback]

nope, bare til å melde seg opp i fag, sjekke karakterer og betale semesteravgiften. med mindre man har åpne fag trenger man dessuten ikke stresse så alt for mye med å melde seg opp til fag/godkjenne fagplan.

Lenke til kommentar

Lånekassen har en egen PIN-kode.

Når du er kunde hos Lånekassen får du en PIN-kode av dem som du må ha for å logge deg inn på "Din side". På denne siden kan du administrere dine lån etc.

Fra Lånekassens FAQ:

Q: Hvordan kan jeg bestille PIN-kode på Internett?

A: Gå inn på Dine sider på www.lanekassen.no

Fyll ut fødselsnummeret ditt og trykk på "Gå videre uten PIN-kode".

PIN-koden blir sendt i posten til deg. Har du tidligere registrert mobilnummeret ditt på Dine sider, kan du få tilsendt PIN-koden på SMS.

Q: Hvordan kan jeg få PIN-kode på SMS?

A: Hvis du registrerer mobilnummeret ditt på Dine sider på www.lanekassen.no, kan du få tilsendt PIN-koden på SMS.

Link til Lånekassens FAQ

Endret av skag1
Lenke til kommentar

jeg skal delta på forkurset i kjemi, og da må vi ha boka SI chemical data

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...d=975090&rom=MP

spurte en rådgiver på ntnu om vi måtte kjøpe denne via bokhandel, og det måtte vi. men da jeg var innom en bokhandel her i kristiansand i går, sa de at det måtte bestille den osv. flytter til trondheim i morgen, og lurte på om noen vet om en plass i trondheim de selger denne boka?

kurset starter til tirsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...