Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er jo ikke som at tegnsetting kan drepe et menneske? :whistle::p

 

 

Greit, nok Dragvoll-humor for i dag.

 

 

Billettkontroll på 5 fra Dragvoll i dag. Trivelige kontrollører! Første gang jeg har opplevd det på de syv semesterene jeg har vært her tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt folk som klager over at de har brukt opp lesetimer som de kunne brukt på andre fag - Det er jo pensum, og en må jo ta eksamen på nytt senere, det er vel bedre å ha lest og kommet igjennom det vanskeligste nå heller enn i tillegg til en haug andre fag neste semester?

Lenke til kommentar

Det er slik de fleste studenter studerer, men det er en idiotisk måte å studere på. Du kommer ut i arbeidslivet og husker lite, da du kun fikk informasjonen inn i korttidshukommelsen.

 

Edit: Dessuten blir det tyngre i lengden når man tar fag der pensum i andre fag er basiskunnskap.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Det er slikt de fleste studenter studerer, men det er en idiotisk måte å studere på. Du kommer ut i arbeidslivet og husker lite, da du kun fikk informasjonen inn i korttidshukommelsen.

 

Edit: Dessuten blir det tyngre i lengden når man tar fag der pensum i andre fag er basiskunnskap.

 

Du kommer ut i arbeidslivet du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er slikt de fleste studenter studerer, men det er en idiotisk måte å studere på. Du kommer ut i arbeidslivet og husker lite, da du kun fikk informasjonen inn i korttidshukommelsen.

Det er jo ærlig talt slike studenter konsulentselskapene vil ha. Folk som klarer å sette seg inn i mye i løpet av kort tid. Det meste man trenger i en slik jobb lærer man mens man jobber - ikke mens man studerer.

Lenke til kommentar

To spørsmål angående matteeksamen:

 

1) Hvor nøye må man forklare fremgangsmåten? Skal jeg skrive småkommentarer overalt, eller holder det sålenge fremgangsmåten er røfli oversiktig? Det er vel ingen sensor som gidder å lese alle kommentarene uansett..?

 

2) Noen tips til å løse den aller siste, og vanskeligste oppgaven? Av og til klarer jeg dem på eksamenssettene fint, mens andre ganger møter jeg veggen. Er det et spørsmål om forståelse, eller om kunnskap av triks og metoder? Jeg føler ofte at det er heller det siste enn det forgje...

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

To spørsmål angående matteeksamen:

 

1) Hvor nøye må man forklare fremgangsmåten? Skal jeg skrive småkommentarer overalt, eller holder det sålenge fremgangsmåten er røfli oversiktig? Det er vel ingen sensor som gidder å lese alle kommentarene uansett..?

 

2) Noen tips til å løse den aller siste, og vanskeligste oppgaven? Av og til klarer jeg dem på eksamenssettene fint, mens andre ganger møter jeg veggen. Er det et spørsmål om forståelse, eller om kunnskap av triks og metoder? Jeg føler ofte at det er heller det siste enn det forgje...

 

1) Hvis du har løst en oppgave feil, vil du likevel få delvis uttelling i den grad du har gjort noe riktig, så lenge det er mulig for sensor å skjønne hva du har gjort. Du kan regne med at sensor er rimelig oppegående, så det holder som regel med få/ ingen kommentarer.

 

2) Dersom du har forståelsen trenger du ofte ikke kjennskap til spesifikke metoder. Hvis du ikke har sett en lignende oppgave før, hvilket som regel er tilfellet, er du i mørket om du ikke "ser poenget".

Lenke til kommentar

De som påstår det er triks og metoder en må lære seg er de som ikke får det til. :tease:

 

Men seriøst, på 2) så vil du klare det om du kan stoffet godt nok som regel. Det jeg har følt med slike "nøtter" er at når jeg sitter og øver til eksamen gir jeg opp litt fort og ser på LF. På eksamen når en faktisk føler at man *må* klare det setter jeg meg ned og tenker skikkelig igjennom, og da går det greiere. Jeg vil ikke si det er "metoder", for det er sjeldent noe man kan øve på på forhånd. Kanskje noen "triks" involvert, men for min del er i så fall trikset å kunne stoffet og så bryte ned oppgaven i mindre deler. Gjerne ta hver setning hver for seg og sørg for at du skjønner hva de mener/er på jakt etter og hvilke opplysninger du faktisk har fått oppgitt.

 

1) Ingen vits i å skrive småkommentarer over alt om det er åpenbart hva du gjør. Utleder du noe, løser en ligning osv. holder det som regel at du viser stegene underveis, ikke behov for en ekstra kommentar. Men kommenter om det er en litt større overgang, eller du gjør noe basert på noe. F. eks. kan du skrive "bruker L'Hopital" når du plutselig begynner å derivere oppå og under en brøkstrek.

Jeg vill i hvert fall brukt tiden på å løse flere oppgaver enn å kommentere om jeg var i tidsklemma, og så evt. slenge inn noen kommentarer når jeg ser over, om det er tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...