Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Exphileksamen hadde hvertfall ingenting med øvingene å gjøre i år. Elendig formulering i oppgave to også.

Alt i alt så satser jeg på å stå.

Du klarer sikkert å stå sålenge du skrev nok fakta-kunnskap og var koherent. Og dessuten så er det jo bare å konte hvis du var uheldig.

For min sin del: Jeg tror at det gikk ganske greit for meg med oppgave 1(dybvig & dybvig). Det viktigste jeg gjorde var å forklare hvordan jeg tolket oppgaven grundig, samt prøve å holde meg til tema.

Vet ikke hva jeg får, men det blir forhåpentligvis C, eller kanskje B hvis sensor er høy på LSD.

Endret av Shushi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skreiv oppgave 1 jeg også.. Tror jeg fikk med mye fakta og relevant, men er litt usikker på drøftingsdelen, hvor mye bullshit jeg egentlig kom med...

Har snakket med ganske mange som tolket oppgave 2 slik at Popper og Kuhn var logiske positivister (da har de jo i utgangspunktet for lite peiling) :p Har de noen som helst sjans for å stå? :p

Lenke til kommentar

Er nok mange som har tolket det sånn ja. Jeg valgte å gjøre det jeg også (selv om jeg visste at de ikke var det) da jeg ikke hadde noe å skrive om dem. Skrev tydelig hvordan jeg tolket det i innledningen og skrev ok om Poppler og Kuhn. Vitassen jeg bor med troor det er nok til å stå, men mulig han bare er snill^^

Lenke til kommentar

Da jeg tok exphil-eksamen i fjor høst kastet jeg kopiene av besvarelsen min. Over nyttår kom det opp "trekk under eksamen" på Studentweb. Det viste seg at de hadde klart å rote bort eksamenen min, men jeg stod likevel på oppmøtelista. Siden jeg ikke hadde kopiene kunne jeg ikke bevise at jeg faktisk hadde levert noe, så det endte opp med at jeg måtte konte. Heldigvis var besvarelsen min dårlig som fy, så det hadde ikke så mye å si. På den annen side ville det vært utrolig surt hvis jeg hadde levert en god besvarelse.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan det skal bevise noe som helst. Hva hindrer meg i å ta med meg en bunke gjennomslagsark hjem, skrive en fantastisk besvarelse med alle tilgjengelige hjelpemidler og massevis av tid og så levere dette til fakultetet når de ber meg bevise at jeg leverte en besvarelse?

Lenke til kommentar

Det er jo greit for å kontrollere selv i forhold til lf, og en eventuell begrunnelse. Og for all del, det stemmer helt sikkert. Jeg ser bare store muligheter for misbruk, siden det vil være veldig enkelt å skrive besvarelsen i ettertid. Og vaktene har neppe kontroll på hvem som har levert eller ikke. Etter siste eksamen leverte jeg besvarelsen til en kar fremme ved bordet, og da jeg rundt 30 sekunder senere gikk i retning bordet for å kaste noe strakk han ut hånden for å ta imot det han trodde var en besvarelse...

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal skrive ut 70 sider med tekst i svart-hvitt er det vel bare å finne seg en skriver på en datasal og printe i vei? Dersom du vil ha farger kan du f.eks. kontakte instituttet ditt. Hvis du vil ha arkene innbundet kan NTNU-trykk gjøre det (finnes et skjema på nettsiden deres), men det koster litt penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...