Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuell tilrettelegging skal normalt dukke opp samtidig som romplassering. Jeg ville nok hørt med eksamenskontoret. Men er det kun en ekstra halvtime, og ikke PC, du skal ha så er det neppe nødvendig om du ikke skriver veldig sakte. Jeg sitter nesten alltid ut tiden på eksamen, men gikk før tiden da jeg tok ex.phil. Det skal mye til for at jeg leverer før jeg må.

Takk for tilbakemelding. Hørte med dem:

Dette vises ikke for ex.phil-eksamen, siden denne legges på samme rom som ordinær tid.

Din ekstra tid vises på oppmøtelistene hos eksamensvaktene, slik at de vil gi deg det.

Får se hvor lang tid jeg bruker i morgen, men når jeg har rett på utvidet tid liker jeg å vite at jeg har mulighet til å ta den i bruk også, dersom det skulle være nødvendig ;)

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Jaja. Jeg ønsker de stakkars eksamensvaktene lykke til med det opplegget. Da jeg en gang spurte om jeg kunne nummerere et vedlegg rett etter at eksamenstiden var avsluttet, fikk jeg til svar at det vet jeg sikkert best selv. Jeg har også opplevd å bli nektet nullskjema i et siv.ing.-emne, fordi vaktene ikke hadde hørt om det. Vel, jeg hadde jo bare tenkt å være grei så de slapp sensuren.

For ikke å snakke om den gangen jeg ventet sikkert et kvarter på å få gå på toalettet, fordi vakten trodde jeg ventet på faglærer i et annet emne(!!) enn det jeg tok eksamen i. Det er som kjent fy-fy å reise seg eller skrike ut, men jeg vurderte å drite (phun intended) i det akkurat der og da.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må ha NTNU-kortet eller gyldig legitimasjon. Penn kan du få låne (men du bør selvfølgelig stille med egen). Semesterkort driter de stort sett alltid i.

Det kan være lurt med litt drikke - jeg foretrekker vann - og kanskje en liten matbit.

På mine fem år har jeg aldri opplevd å bli spurt om NTNU-kort. Semesterkortet derimot, har jeg blitt spurt om hver eneste gang. Det er også semesterkortet som viser om man har studierett eller ikke, så det bør definitivt være med, sammen med legitimasjon.

Forøvrig er klokke greit for å ha mulighet til å disponere tiden bedre.

Lenke til kommentar

På mine fem år har jeg aldri opplevd å bli spurt om NTNU-kort. Semesterkortet derimot, har jeg blitt spurt om hver eneste gang. Det er også semesterkortet som viser om man har studierett eller ikke, så det bør definitivt være med, sammen med legitimasjon.

Jeg legger alltid frem NTNU-kortet, og har vel blitt spurt om semesterkort to ganger i løpet av snart 2 1/2 år - den ene gangen ombestemte vakten seg før jeg rakk å vise det frem. Og greit nok at det er det som viser at du har studierett, men så lenge navnet ditt står på listen og du har ID med bilde så er det ikke noe stress.

For øvrig vises ikke nødvendigvis alle emnene man tar på semesterkortet. Melder man seg først opp, godkjenner studieplanen og betaler semesteravgiften, så kommer kortet. Og så kan man jo endre emnene senere. Dessuten fant jeg i høst ut at de emnene kun skrives på den ene linjen. Er det ikke plass, så er det ikke plass. Alt man oppdager ved å ha kun valgfag (og dermed tester litt forskjellig de første ukene).

Lenke til kommentar

Jeg har exphil eksamen om nøyaktig 11 timer og 50 minutter. Jeg kan ikke en dritt og har brukt dagen på å sove. Hva skal jeg gjøre for å bestå?

Det er sikkert åpent i Vår Frue kirker, der kan du be! Hvis du er annet enn "kristen", så har du færre muligheter. Dårlig med synagoger eller moskéer i Trondheim.

Okei,, det var litt vel slemt, anbefaler deg å cramme som bare bare faen igjennom natta. Repeter, repeter igjen, og særs viktig å ha oversikten og se de store linjene i fagstoffet. LINK til hva cramming er..

Stå opp i morgen tidlig og kjøp deg redbull, mye, det vil du få bruk for de 4 timene exam er.

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...