Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg tok MFEL1010 for et par år siden. Googlet øvingene og brukte to timer på gamle eksamenssett, gikk etter tre kvarter på eksamen. Sto. Faget er visstnok veldig bra hvis du faktisk går i forelesningene siden det er mange dyktige forskere på hvert sitt fagfelt som foreleser, men det er helt på nivå med personalpsykologi i hva som kreves av arbeidsinnsats.

Gå i forelesning? Det holdes vel ikke lenger forelesninger i MFEL1010? Det virker som at det emnet kun er en pengemaskin, siden de kun laster opp noen gamle forelesninger og lar studentene styre seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå i forelesning? Det holdes vel ikke lenger forelesninger i MFEL1010? Det virker som at det emnet kun er en pengemaskin, siden de kun laster opp noen gamle forelesninger og lar studentene styre seg selv.

For noen år siden var det i alle fall forelesninger på høstsemesteret.

Lenke til kommentar

Man kan ta spansk, japansk eller fransk, men språkfag kommer jeg ikke til å ta, uten at jeg ønsker å gå noe nærmere inn på deeeeeeeet..

Medisin for ikke-medisinere har ikke forelesninger, man må se videoer på nett. Tror egenlig jeg bare tar det, eller teknologiledelse.

Er "vitenskapelig kommunikasjon for ingeniører" godkjent som perspektivemne, eller kom du med det forslaget som valgfritt emne? For det står ikke på listen over fag man kan velge, men jeg vet at man kan søke om å få godkjent et annet..

Lenke til kommentar

Er "vitenskapelig kommunikasjon for ingeniører" godkjent som perspektivemne, eller kom du med det forslaget som valgfritt emne? For det står ikke på listen over fag man kan velge, men jeg vet at man kan søke om å få godkjent et annet..

Det er godkjent K-emne for de fleste siv.ing.-programmene, i hvert fall (men du går ikke siv.ing ser jeg nå...). Hvis det ikke står i studiehåndboka for ditt program ville jeg evt hørt med studieveileder om det går an å få godkjent det likevel.

Lenke til kommentar

Nei, du taper sannsynligvis ikke alle poeng. Er du riktig heldig blir du trukket nesten ingenting. Et unntak kan være hvis oppgaven er mye lettere å løse slik du har skrevet den ned (et fortegn kan for eksempel ofte være forskjellen på en løselig og uløselig differensiallikning). Hvis du har skrevet feil fortegn og løst en betydelig enklere utgave av oppgaven har du ikke vist at du kan det oppgaven skulle teste.

Endret av operg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Taper man alle poeng på en oppgave (i matematikk) dersom man har skrevet den av feil (eks. et feil fortegn), men har videre riktig utregning og riktig svar til det stykket man har skrevet opp? Finner ikke noen sensorveiledning.

Gjorde akkurat samme feil og fikk derfor litt feil svar, selv om alt utregning var riktig. I mine øyne burde det gitt 10/10 eller 9/10 og tror (håper ihvertfall) at de fleste sensorer også gir det.

Lenke til kommentar

Det har i hvert fall ingenting å si for å komme inn på forkurs ved NTNU, siden det ikke finnes en slik ordning her. Om du lurer på kravene kan du jo spørre HiST, men det høres merkelig ut å skille mellom T og P. R derimot gir tilleggspoeng gjennom SO, men nettopp R-matten er vel noe av grunnen til at folk tar forkurs...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...