Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

?

Jeg vet godt hva en lesesal er, mange takk, det forandrer ikke at på at det er tidenes kleinenste opplegg. Kjøp sov-i-ro og sitt på rommet ditt så unngår du jo folk hele dagen. Bonus!

En lesesal er et rom man går ut av hvert tiende minutt for å drikke kaffe og snakke med venner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få ikke godkjent labkurs i et fag selv om alle lab-rapportene er godkjent? Problemet mitt er at jeg har ikke giddet å svare på 7 av 10 HMS/kontroll spørsmål før hver labb (jeg har dog lest HMSen for hver oppgave) fordi verken vit-ass eller skolen har reagert på at jeg ikke har gjort dem.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Er det mulig å få ikke godkjent labkurs i et fag selv om alle lab-rapportene er godkjent? Problemet mitt er at jeg har ikke giddet å svare på 7 av 10 HMS/kontroll spørsmål før hver labb (jeg har dog lest HMSen for hver oppgave) fordi verken vit-ass eller skolen har reagert på at jeg ikke har gjort dem.

Hvis du har rapportene godkjent er det vel greit? De HMS-spørsmåla er jo først og fremst for å tvinge folk til å tilegne seg litt kunnskap om hva som skal jobbes med på laben den bestemte dagen, uten at de er livsviktige for å bestå kurset. Jeg har jo krangla meg gjennom 5+ labkurs, og min erfaring er at det generelt er en del slack rundt å kontrollere om folk har undersøkt på forhånd hvorvidt kokende svovelsyre er lurt å drikke. Det finnes forøvrig en ekte kompetent lab-vit.ass. som er innom tråden i ny og ne som sikkert kan gi et konklusivt svar på spørsmålet. Hehe.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det finnes forøvrig en ekte kompetent lab-vit.ass. som er innom tråden i ny og ne som sikkert kan gi et konklusivt svar på spørsmålet.

I tillegg til denne kompetente personen du snakker om, så har også jeg litt erfaring med dette! I mitt tilfelle har folk ikke fått starte på lab før iallfall HMS-spørsmål var besvart (vil ikke at folk skal drikke kokende svovelsyre el.l.), og øvrige kontrollspørsmål ble typisk tatt opp ila. labtiden med de studentene det gjaldt. Dermed var det egentlig umulig for studenter å møte opp på lab uten å få disse spørsmålene godkjent på en eller annen måte, selv om de ikke hadde forberedt seg så grundig i forkant. Dette varierer sikkert fra labkurs til labkurs basert på hvordan vit.ass.-ene blir enige om å gjøre det. Personlig syns jeg det er litt sent å henge seg opp i manglende forhåndsoppgaver når alle rapportene er godkjent, det burde i så fall blitt tatt opp tidligere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg har vært oppmeldt i et emne høsten 2010, og leverte blankt på eksamen, kan jeg da melde meg opp til konten sommeren 2012 uten å være oppmeldt i samme fag nå?

Nei, jeg tror du måtte vært meldt opp i faget høsten 2012.

Ellers tror jeg listene til konteeksamen ville blitt ekstremt lange etterhvert?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...