Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allright, takker for tilbakemeldingen. Er dog så slitsomt å drive å følge med på hvor mange gb jeg har lastet ned. Har jo to datamaskiner tilkoblet, på stasjonære er det forsåvidt helt ok, da jeg har en teller på tastaturet, men på laptopen har jeg ikke peiling, den benyttes dog hovedsakelig kun til å streame innhold fra den andre pc'n. Men nå som jeg tester ut netflix forsvinner brått GB fortere en lynet for alt jeg vet :p Men får vel laste ned noe software som holder litt styr på detta til laptopen også.

Lenke til kommentar

Personlig så bruker jeg routeren til å føre oversikt over hvor mye trafikk som brukes. Det er mulig å vise trafikk i DD-WRT, Tomato USB og sikkert mange andre alternativer. I Tomato USB er det en live graf som kan vise de siste 24 timene, som bør passe ganske bra. Og har man en PC til overs, så kan man vurdere f.eks. pfSense.

Lenke til kommentar

All trafikk lokalt på ditt nettverk vil naturligvis ikke telle. Det samme gjelder trafikk på samme subnet i studentbyen. Det er routerne i studby-nettet som er flaskehalsene, så det er der grensen gjelder - for å hindre at noen få beboere ødelegger for alle ved å bruke masse trafikk, spesielt UDP som kan skape et helvete for TCP.

Lenke til kommentar

Sjekket webmail nå, og det ser ikke helt bra ut. Men jeg bruker den nesten aldri uansett. Foretrekker Gmail, så jeg sender og mottar e-post der.

Edit: Har fått e-post om det gjennom Driftsvarsel-lista, men ikke den lista jeg normalt forholder meg til.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Har vært ansatt som studentassistent i et fag på IME siden sommeren og har enda ikke fått utbetalt lønn, verken for august, september eller oktober. Har selvsagt sendt mailer, men uten å ha fått svar. Får lønn fra en annen studassjobb, så det er ikke slik at NTNU har feil kontonummer. Noen andre som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar

På søknadsskjema for stud.ass stillinger, er "Årskurs" da halvår eller helår? Høres jo ut som helår, men i og med at det står "1. og 2. årskurs må være gjennomført" virker det jo som om det er snakk om semester.

1. og 2. årskurs betyr naturligvis de to første årene av studiet.

Lenke til kommentar

1. og 2. årskurs betyr naturligvis de to første årene av studiet.

Så man kan ikke være stud.ass ved IVT før man går i tredje klasse?

Jo, man kan det, men jeg tror de prioriterer fra 3. og oppover. Jeg vet om flere i andreklasse som søkte stud.ass. i førsteklassefag som hadde A, men som ble forbigått av tredje- og fjerdeklassinger med B.

Lenke til kommentar

Har vært ansatt som studentassistent i et fag på IME siden sommeren og har enda ikke fått utbetalt lønn, verken for august, september eller oktober. Har selvsagt sendt mailer, men uten å ha fått svar. Får lønn fra en annen studassjobb, så det er ikke slik at NTNU har feil kontonummer. Noen andre som er i samme situasjon?

Ja. Har dog kun en stilling.

Btw, er det ikke helvetes mye stress med to studassjobber ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...