Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Mandager er kjedelig, alene på lesesalen og ingen forelesninger eller øvinger! argh..

8186559[/snapback]

Jeg bytter gjerne dagen din mot influensaen min

8187672[/snapback]

Influensa er kortvarig, mandager kommer gjevt og trutt over hele året :(

Det var mye kulere å være syk når man gikk på barne-, ungdom- og videregående skole :(

8187690[/snapback]

Sant. Det er ikek engang noe "kult" å skulke forelesninger lengere, blir jo bare sånn at jeg henger etter da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo tidligere man henger etter, jo lenger tid har du å ta det inn på.

8188314[/snapback]

Faren da er at man kan bli offer for dragvollisk syndrom; altså at man slapper av i begynnelsen av semestret for så måtte stresse noe helt jævelig helt på slutten av semestret.

Lenke til kommentar
Jo tidligere man henger etter, jo lenger tid har du å ta det inn på.

8188314[/snapback]

Faren da er at man kan bli offer for dragvollisk syndrom; altså at man slapper av i begynnelsen av semestret for så måtte stresse noe helt jævelig helt på slutten av semestret.

8188437[/snapback]

Det var derfor det var et snev av ironi over meg idet jeg skrev det. Samtidig er det utrolig lett å ditche første øving i et fag fordi det er morsommere å feste. Og når man da ikke forstår bæret av andre øving og må koke den, vel, da vet ihvertfall jeg at nok et semester har startet litt skeivt.

Lenke til kommentar

Åssen fungerer det egentlig med spesialiseringene på NTNU? Bruker man karakterene til å konkurere om plasser eller er det plass til alle?

Hvis jeg f.eks går på Teknisk Kybernetikk og vil inn på Reguleringsteknikk, kan jeg a risikere å komme inn på f.eks Fiskeri og Havbrukskybernetik hvis jeg har for dårlige karakterer det tredje(?) året?

Lenke til kommentar

Jeg mener rangering, og eventuelt ingen tilgang til emnet, kun er på de adgangsbegrensede emnene. Hadde bare vært rart om NTNU har 40 studieplasser på førsteåret av et studium slik at 40 studenter tas opp, men kun 20 plasser sisteåret slik at kun 20 av de opprinnelige 40 studentene kan fullføre studiet på normert tid.

Greit nok at man kanskje tar hensyn til frafall. Men om man har beregnet et større frafall enn hva som er tilfellet burde dette absolutt ikke gå utover studentene! Det blir jo å straffe de flinke studentene som ikke dropper ut for hva som kanskje har vært tidligere, eller hva noen i ledelsen har beregnet feil.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Ingen på mitt studium (såvidt jeg vet) ble nektet valget sitt av fordypning. Det var bare et valg på studweb, to museklikk, OK og ferdig med det.

Nå er det heller ikke noe stort problem generelt med store klasser, tror ikke det er over 15 i noen av mine klasser.

Lenke til kommentar
Det har jeg aldri tenkt på faktisk! Går kyb 2. året selv. Ettersom vi er tatt inn på hele masterstudiet, virker det rart å skulle bli "sparket ut" av den linjen man ønsker hvertfall..

8195331[/snapback]

Såvidt jeg kunne få ut av folk, så er det teoretisk mulig å ikke få den spesialiseringen man ønsker, om ekstremt mange søker på den (og da går det etter karakterer), men jeg tror ikke det har skjedd noen gang(?) (mede forbehold om at alt jeg sier er feil, fikk liksom ikke så veldig konkrete svar).

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det å droppe ut (eller ta seg en pause) etter 3. året og få seg jobb? Man får vel selvsagt ikke en siving-jobb, men kan man konkurrere med høgskoleingeniører?

Har ikke planer om å hoppe av bygg, men ble litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Åssen fungerer det egentlig med spesialiseringene på NTNU? Bruker man karakterene til å konkurere om plasser eller er det plass til alle?

Hvis jeg f.eks går på Teknisk Kybernetikk og vil inn på Reguleringsteknikk, kan jeg a risikere å komme inn på f.eks Fiskeri og Havbrukskybernetik hvis jeg har for dårlige karakterer det tredje(?) året?

8195146[/snapback]

Hei går selv kyb og har fortsått det slik at man "velger" linje.. Ikke søker. Går i 3. så vi skal velge i løpet av våren, men jeg har inntrykk av at folk sprer seg utover. Ganske mange på data-linja og ganske mange på reg.tek. Så pleier det visst å være noen ganske få på havbruk (7 i fjor var rekord) og litt flere på medisin.

Lenke til kommentar

Jeg driver å vurderer å søke på Teknisk Kybernetikk, men er veldig usikker på hvor mye teoretisk realfag jeg må ha? Jeg ble dritlei av alt som heter matte og fysikk på videregående (hadde 2/3MX og 2/3FY)... Ligner det veldig på videregående matte og fysikk?

Jeg vurderer også Geofag og petroleumsteknologi, men ser at det også er siv. ing., og dermed også mye realfag? Noen som vet hvordan det er med realfag her?

Edit: Og lurer litt på det samme med Marin teknikk.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Pug, se for deg at du bytter ut norsk, engelsk, samfunnsfag, religion, tysk, gym, økonomi og historie med fysikk og matematikk. Du sitter dermed igjen med 3-4 realfag per semester hvor tempoet fra vgs er skrudd opp til 100-og-skitfort. Du sitter dermed igjen med elendig matematikkhumor og et stort hull i hjertet.

:--p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...