Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken exphil strategi bør jeg velge?

1) Lese ferdig exphil boken (jeg har lest 60% uten å ha fått med meg mye), og lese oppsumeringene av kapitlene før eksamen. Også gjøre øvingene.

2) Kjøpe exphil kompendiet og lese det 3 dager før eksamen.

3) Ta en care-attitude og bare prøve å stå på eksamen.

Nr. 3 høres ganske fin ut, siden (angivelig) bryr ingen arbeidsgivere seg om exphil karakteren.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Gjør du ingenting kommer du til å stryke, statistikken er ganske åpenbar. Leser du Popper og Kuhn, gjør øvingene helhjertet og går i forelesning er du på god vei til en C. Det er ingen som har vondt av litt filosofi, det kommer ikke til å skade deg med mindre du tar alt for god fisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor kan jeg få tak i blomsterheftet?

Det er ingen som har vondt av litt filosofi, det kommer ikke til å skade deg med mindre du tar alt for god fisk.
Er jo litt vanskelig når 80% av boken inneholder enten tull, åpenbart stoff eller uforståelig exphil-logikk.... Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Du trenger nødvendigvis ikke kunne så veldig mye til exphileksamen, sålenge du presenterer det du kan på en overbevisende måte. Enkelt sagt så må du kunne skrive. Jeg har det inntrykket av at mange kan gjengi veldig mye av det som står i læreboka og det som blir gjennomgått på forelesninger, men en relativt liten andel av disse greier å fremstille alt det de kan på en måte som ikke er ren oppramsing på eksamen. Selvfølgelig kan dette gi deg en tilstrekkelig god karakter, men personlig tror jeg at man får mer igjen for all lesingen om man faktisk gjør seg litt ekstra flid med å skrive oppgavene. Utvilsomt grusomt kjedelig, men om man ønsker en toppkarakter i exphil så kan det være et godt tips.

Personlig leste jeg ikke hele boka, bare bruddstykker. Jeg leste blomsterheftet, og det var nok gull verdt. Jeg kjøpte også det kompendiet til 100 kr - "Å lese, å skrive... bla bla bla exphil" (eller noe liknende) - som viste seg å være vel så nyttig som blomsterheftet. Kompendiet inneholder flere eksempler på gode besvarelser, så du ender opp med å lese relevant fagstoff samtidig som du får nyttig input på hvordan man best mulig skriver en oppgave. Om det er verdt 100 kr er vel opp til den enkelte.

Når er semesterstart vår 2013 for siving? Noen plasser står det 7. Januar, andre 14 ...

http://www.ntnu.no/studier/akalender

Man skulle jo tro det var 14...

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Når er semesterstart vår 2013 for siving? Noen plasser står det 7. Januar, andre 14 ...

Eksperter i Team starter 7. januar, resten av fagene starter 14. januar. Helt idiotisk å begynne så sent i mine øyne... Ville heller hatt ei ekstra uke til eksamenslesing i mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...