Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet dere om man kan et eller to semester ved en høyskole i Norge for å få litt spisskompetanse med i graden sin?

Jeg går som sagt bachlor i geografi nå, men vil gjerne ha litt mer kompetanse i GIS utover de to emnene NTNU tilbyr. HiALS tilbyr bachlor i GIS, og da skulle man tro jeg kunne plukke ut noen emner derifra?

Lenke til kommentar

Den koster bare 450,- ved BAT-instituttet, om jeg ikke husker feil. Vi bruker den som pensumlitteratur i faget prosjektering i år. Boka inneholder ikke mer enn det som står i byggforsk-serien, men fungerer som en slags oppsummering. Det er absolutt en mye enklere måte å tilnærme seg stoffet på, enn å måtte bla seg gjennom hundrevis av separate byggforskblad.

Lenke til kommentar

Hrm, driver å fyller inn søknad for 2007 her, stemmer det ikke at det jeg velger som førstevalg, må jeg godta plass på om jeg kvalifiserer til opptak der?

 

Men hva med 2-10? Jeg mener å huske at det ikke var det samme for de plassene... Dvs, om mitt 2 pri. studium tilbyr meg plass, så kan jeg takke nei der, og heller ta pri.8, ikke sant?

Lenke til kommentar

hmm, det er noe med at hvis du mottar tilbud om et av de lavere ønskene, kan du velge å takke nei for å vente og se om du kommer inn på et høyere prioritert studium. men vet ikke om du får plassen "tilbake" hvis ikke du kommer inn likevel.

 

hvis du kommer inn på førstevalget med en gang, så kan du takke nei, men da har du ikke mulighet til å komme inn på noen av de lavere prioriterte ønskene. (tror jeg)

Lenke til kommentar

Morth: Hvis du kommer inn på valg nr 5 f.eks kan du takke ja til plassen og stå på venteplassen til de du har priorotert høyere. Det er ikke mulig å komme inn på studium som har lavere prioritet enn det du får tilbud om (hvis det ikke er ledige plasser (restetorget)).

 

Edit: Noen som er sure på meg på NTNU? Har fått 20 spammail på studmailen frem til 20. februar, etter det har jeg fått 100.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Jeg får ikke Bygg-post, men får mye data-post (gikk jo på data for et år siden). Hvordan får jeg fikset opp i dette? Kanskje på tide :p

8132203[/snapback]

Sende mail til fakultetet? Ellers klarte jeg å rote meg inn på ei nettside hvor man kunne melde seg inn på utallige mailinglister en eller annen gang. Faktisk noen tiltenkt faglærere også (LF og eksamensoppgaver, kanskje? :p).

Prøvde ikke å melde meg inn på noe, men det hadde vært rart om det fungerte uansett.

Lenke til kommentar
Sende mail til fakultetet tenkte jeg på, men hvis noen vet om noe meld på/av sider så hadde jo det vært fint :)

 

Når du nevner LF: Hvorfor er det ikke LF i Mekanikk 1? Idiotfakter å ikke ha LF.

8132332[/snapback]

vår foreleser sier at det har med penger å gjøre. (matte-folkene har visst fått ekstra penger for å lage LF) men de går jo gjennom oppgavene i timene på skolen, da.

har kjøpt oppgaveheftet, og det ser veldig bra ut.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...