Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har truffet på kontrollører en eneste gang. Var på 5-eren (selvfølgelig), og da var de tre stykker iført uniform og hele pakka. Måtte frem med semesterkort, studentbevis/studiebevis, førerkort (legitimasjon) og selvfølgelig t-kort. Husker så og si hele bussen var litt irritert da, spesielt siden kontrollen var så i overkant omstendelig.

Lenke til kommentar

Fram til fylte 20 år er man ungdom, og får samme pris som student uansett : )

Har du et periodekort registrert som student, men er 19 og har legitimasjon er nok en eventuell kontrollør(som faktisk eksisterer, og kommer til å være mer synlig etterhvert som ansvaret for betaling nå legges mer og mer over på passasjerene) grei og lar deg gå uten studiebevis.

Lenke til kommentar

Har et raskt spørsmål angående øvinger i mattefagene. Når jeg ser på timeplanen min, ser jeg at jeg får clash mellom en forelesning og øving i diskret matematikk. Derfor lurte jeg på om man er nødt til å være på begge øvingene hver uke?

Endret av FF63
Lenke til kommentar

Har et raskt spørsmål angående øvinger i mattefagene. Når jeg ser på timeplanen min, ser jeg at jeg får clash mellom en forelesning og øving i diskret matematikk. Derfor lurte jeg på om man er nødt til å være på begge øvingene hver uke?

Timeplanen som er slått opp på NTNUs hjemmesider er kun veiledende, det er til syvende og sist faglærer som bestemmer opplegget. De legger neppe opp til at forelesning og øving i emner i samme linje kolliderer. (Men tar du emner utenfor den fastsatte studieplanen din er det mer too bad for you.)

Være også obs på at mange fag har flere paralleller for ulike studieretninger, dvs det er ikke meningen at alle studenter skal på alle ting som står på timeplanen. Øvingstimer pleier også generelt å være frivillig på NTNU, men jeg kan ikke tale for hver eneste øvingstime i hver eneste emne på NTNU.

Lenke til kommentar

Timeplanen som er slått opp på NTNUs hjemmesider er kun veiledende, det er til syvende og sist faglærer som bestemmer opplegget. De legger neppe opp til at forelesning og øving i emner i samme linje kolliderer. (Men tar du emner utenfor den fastsatte studieplanen din er det mer too bad for you.)

Være også obs på at mange fag har flere paralleller for ulike studieretninger, dvs det er ikke meningen at alle studenter skal på alle ting som står på timeplanen. Øvingstimer pleier også generelt å være frivillig på NTNU, men jeg kan ikke tale for hver eneste øvingstime i hver eneste emne på NTNU.

Jeg tar emner utenfor den fastsatte studieplanen, grunnet at jeg har tatt diverse fag fra før av. Da har jeg et annet spørsmål; når jeg titter på timeplangeneratoren, kan jeg velge masse forskjellige grupper, som har øvinger og forelesninger på forskjellige tidspunkt. Er det likegyldig hvilken av disse jeg møter opp til, så lenge jeg er meldt opp til både undervisning og eksamen?

Takk for all hjelpen!

Lenke til kommentar

Er ikke dress litt vel overkill? Når jeg var på immakutrelingen i sist år var det nesten ingen med dress der, var heller ikke så mange som var veldig pyntet, jeg følte meg nesten overpyntet med chinos og skjorte... Skal sies at det regnet som F da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dress litt vel overkill? Når jeg var på immakutrelingen i sist år var det nesten ingen med dress der, var heller ikke så mange som var veldig pyntet, jeg følte meg nesten overpyntet med chinos og skjorte... Skal sies at det regnet som F da...

Dette med dress på immatrikuleringen er en stående vits i NTNU-tråden, og har vært det siden før min immatrikulering i 09, om ikke enda lengre. Grunnen er vel at de nye studentene kommer hvert år og spør, og da er det morsomt å trolle litt for å se hvor mange som går på.

Jeg kom i mørk jeans, skjorte og blazer da. Følte det var helt greit. Kunne brukt chinos, eller hatt åpen skjorte og t-skjorte, eller hatt en mindre pen jakke, men dress er og blir overkill for alle andre enn rektor.

Endret av Herr Brun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...