Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Forelesning kl 8 på dragvoll, når du bor på byåsen? Og du sa du ville begynne å sykle når sa du, 05:00?

Om man skal en tur ned på Samfundet eller byen er det en fin annenløsning. Man får fin fart på veien nedover, og på veien oppover gjør det ikke noe om man svetter litt da man kan dusje når man kommer hjem.

Hvis du har mulighet til å ta 5-bussen fra Byåsen ville jeg definitivt gått for den på regnværsdager!!

 

Helt greit å sykle fra Byåsen, men noen ganger er det bare _for_ slitsomt og du blir altfor svett til å sitte i et auditorium (spes hvis du har giga svette-produksjon ^^)

 

Seff, hvis du liker og er i god form så hvorfor ikke ?! ...Har dog selv hatt blandet erfaring med å sykle så langt innad iTrd, noen dager helt OK, andre dager suger det helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg logger inn på appen nå står det at prisen er 24,80. Mulig at SMS er dyrere enn appen, men det virker rart.

Ja, SMS-billett og billett som er forhåndskjøpt koster 33 kr. Billett som er betalt via t-kort eller mobilkonto koster 24,80 kr.

 

 

Regner med at grunnen til at billett på SMS koster mer er fordi Telenor/Netcom tar en stor andel av pengene da.

Lenke til kommentar

En SMS koster jo maks 50 øre hos de fleste operatører... Eller sier du at telenor/netcom stjeler deler av bilett-pengene? wtf?

 

Forresten folkens, jeg har funnet ut at det tar rundt 20 minutter å sykle ned fra flatåstoppen og til byen på en rask sykkel, og 25 minutter å ta bussen opp igjen. :D

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Forresten folkens, jeg har funnet ut at det tar rundt 20 minutter å sykle ned fra flatåstoppen og til byen på en rask sykkel, og 25 minutter å ta bussen opp igjen. :D

Lykke til med å ta med sykkelen hjem på en stappfull buss i ettermiddagsrushet da. Og husk at du må betale for sykkelen i tillegg.

 

P.S. Bussen kommer til å bruke en del lengre tid når hverdagen er tilbake igjen og alle tar bussen til/fra skole/jobb.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å bli ferdig med bussprisene og tilhørende diskusjon: https://www.atb.no/billetter-og-priser/

 

Buss kan ta tid, og omlegginger av rutene kan noen ganger knote seg til, men alt i alt er ikke tilbudet veldig rotete. Tror forøvrig at atb jobber for å forenkle billettsystemet sitt, men slikt tar tid. Eksempelvis er reisekonto på vei ut, da det kunne oppfattes som rotete. Operatører med tilhørende sjåfører som skal ha opplæring o.l. tar også tid.

Lenke til kommentar

Men kortid får jeg studentbeviset? Jeg hadde betalt semsteravgift og alt mulig for en uke siden, så den burde jo nesten bli sendt per post snart..

 

Øhm, har noen her opplevd bilett-kontroll på bussen? Jeg har ikke gyldig studentbevis, og jeg finner ikke NTNU brevet mitt heller, så jeg kan ikke bevise at jeg er student hvis ATB utfører en kontroll.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...