Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

karakteren blir satt etter hvor mye du har riktig, men ntnu har stadig endret kravene for de forskjellige karakterene de siste årene, for å få dem normalfordelt.

sånn som det er nå, synes jeg C fanger opp for mange. Vil heller ha tallkarakterer med desimal, slik at ikke de med en sterk C havner i samme bås som de med en svak C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mer et mål å få karakterene til å bli normalfordelt enn at man faktisk flytter karaktergrensene.

Når det er sagt vet jeg at jeg har blitt trukket ned på tellende essays fordi andre i klassen gjorde det bra. Fikk vite at essayet først fikk B men ble satt ned. Som han sa selv, "Hva tror dere instituttledelsen ville sagt om alle fikk A eller B?".

 

Dog i de fleste tilfellene gjøres det ingen ting for å normalfordele karakterene annet enn å lage en eksamen som i en gjennomsnittlig klasse ville fått ca normalfordelte karakterer.

Lenke til kommentar
I hvert fag skal karakteren C være gjennomsnitt. Så skal det liksom være normalfordelt rundt C. (Like mange B som D osv..)

Snittet til hver person er ikke sånn kjempeviktig, men helheten teller selvfølgelig. Også er det jo klart noen noen fag er viktigere enn andre..

8114940[/snapback]

Åja, så vi vurderes i forhold til hvordan de andre presterer altså, og ikke hvordan man selv presterer? Lurt. Får håpe de andre på linja mi gjør det direkte elendig da, så får jeg et fint vitnemål takket være de andres dårlige prestasjoner uten å gjøre noe selv :wee:

8115425[/snapback]

Det er brudd på norges lover (høyskole og universitetsloven) om man gjør det på den måten i små fag (Jones gjør det på den måten på vårt inst.) Problemet er at hvis du klager på det så får du uvenner (fordi de som fikk relativt gode karakterer i forhold til snuttet blir sure), og er det noe man ikke trenger så er det uvenner innen et fag.

Lenke til kommentar

Så konsekvensen av å klage på en eventuelt urettferdig karakterer er potensielt sosialt selvmord? Helt sprøtt.

 

PS. Husker du tidligere sa du ville klage på en B i EiT eller noe slikt fordi partnern din var så sløv. Hvordan gikk det?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Nei, fordi det finnes ekstremt mange idioter i denne verden.

 

Landskap og planlegging. Man klager ikke for å få en A (lett) når 3 av vennene dine potensielt går ned fra A (Som er poenget mitt). Men det ble på den måten fordi det var muntlig eksamen som ga karakteren. Hadde den vært skriftlig kunne jeg klaget på den sensuren som var gitt på min oppgave og på den måten fått en ny sensur. På muntlig er ikke det mulig fordi man ikke kan klage på karakteren, men på måten karakteren ble satt.

Lenke til kommentar
Alle trenger vel ikke å få vite at man klager hvis det blir et problem? Dessuten hva gjør det om man har noen uvenner i noen fag, er det så farlig egentlig? :)

8116849[/snapback]

 

Norge er et lite land. Mange fagmiljøer er veldig små, og det er ikke så lurt å skaffe uvenner. (med det i øyet kanskje jeg burde roe den arrogante tonen på forumet noe :))

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er misforstått at man må ha med seg hele normalfordelingskurven for at karakterer skal være normalfordelte. Om man har flinke elever og et vanskelig fag, er det naturlig at A<B<C<D<E<F. Om det er et latterlig enkelt fag, er det naturlig at f.eks. A<B>C>D>E>F.

 

NTNU driver ikke og justerer så mye etter andres prestasjoner, bortsett fra i exphil. Og så justeres det kanskje litt opp i fag hvor resultatene er langt dårligere enn man skulle forvente - for eksempel i de grunnleggende fysikkfagene.

Lenke til kommentar
Exphil vil naturligvis automatisk justeres til en normalfordelingskurve ettersom karakterene settes ved en algoritme som tar ibruk Math.random() som basis for utregningene.

8119465[/snapback]

 

Da hadde jeg max uflaks - fikk F begge gangene :ermm: .

8119762[/snapback]

Etter klage kjøres antakeligvis en liknende algoritme på karakteren, men hvor den tidligere karakteren har større utslag. F.eks. (tidligere karakter) + Math.random()/5 - 0.1

Lenke til kommentar

Det er vel like stor grunn til 8 tegn i passordet som det er at brukernavnet kan inneholde max 8 tegn. Jeg er en av de heldige som pga dette har en mailadresse jeg må stave minst to ganger for folk, og som inneholder _nesten_ hele etternavnet mitt. Det burde vel være på tide å gå over til en [email protected] eller noe. De har jo begynt med dette for en del ansatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...