Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Nei, det er en kjent sak at det tar en stund fra du godtar plassen til du får tilgang til Studweb. Ha tålmodighet.

åja :p

menmen, jeg sendte dem 3 emailer (en til hver avdeling) for å være sikker. forhåpentligvis vil ikke det oppstå noe forvirring mellom avdelingene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva synes folk her inne om diskusjoner om hvordan folk her inne reagerer på spørsmål som har blitt stilt tidligere?

Folk som reagerer på at folk stiller spørsmål som har blitt stilt tidligere er folk som burde finne seg en annen hobby (ble litt mange "folk" men jaja)

Hvis du går bakover i tråden ser du at nøyaktig de samme spørsmålene blir stilt hver eneste gang det er tid for nye studenter. Jeg forstår hvorfor folk blir lei av å svare på de samme spørsmålene.

edit: Men jeg skal innrømme at det er litt tungvindt å søke i tråden. Den har blitt veldig stor med årene.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Ja da har jeg fått flytta kampstasjonen min til en leilighet i Singsakerbakken. Veggene er ikke rettvinklede, men det kan jeg godta når jeg har så kort vei til gløs!

Jeg klarte å komme inn på kyb, som jeg hadde på førstevalget. Men nå tenker jeg at jeg burde ha valgt datateknikk istedet, ettersom jeg liker å pusle mer med software enn hardware. Synes også at masteroppgavene for datateknikk ser morsommere ut, men det har jeg uansett fem år på å endre mening om.

Hadde vært kjempekjekt å hørt folks erfaring med de to linjene - er det stor forskjell med hva man kan jobbe som når man er ferdig?

Endret av Uint9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kommet inn på energibruk og energiplanlegging, selvfølgelig starter de opp med et slags "forkurs" 7/8 som er før jeg er ferdig på jobb :nei: Noen som vet om det er noe stress om jeg går glipp av første uka (tirs-fre)?

Edit:

"Vi gleder oss over at 12 studenter har takket ja til studieplass på Energibruk og energiplanlegging i år"

Jøsses, 1/12. Skal ikke bli noe problem å bli kjent med folk iallfall :p

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Helge Ingolf Andersson som foreleser i fluidmekanikk? Har hørt en del sprikende erfaringer med fluidmekanikk, noen synes det er helt greit og litt spennende, mens andre avskyr det. Noen som har noe å føye til?

Er jo Iver Brevik som er kongen av fluidmekanikk (og klassisk mekanikk for den saks skyld).

"Sentripetalkraften er en høyst reell kraft, det merket man særlig i gamle dager, da setene var glatte og bilførerne dårlige." - Iver Brevik

Når det er sagt har jeg ikke vært borti nevnte Andersson, har kun hatt Brevik. Er det TEP4100, TEP4105 eller TEP4110 du skal ha? Ellers kan det jo nevnes at fluidmekanikk er ingeniørfaget over alle ingeniørfag i bolken av emner man har de første par årene. Er bare å dose på med oppgaver, både fra øvingene, boka (selv om boka, hvis det er White som skal brukes, er en av de dårligste jeg har vært borti), og eksamenssett tilbake til 70-tallet, så skal det gå greit. Etterhvert skjønner man at så og si ethvert problem man møter på i kurset kan løses ved å benytte en eller flere av en rundt 5 svært sentrale likninger, så gjelder det bare å lære seg hvilke betingelser som kreves for å kunne benytte hver av disse likningene.

"Stille bris eller full storm, nabla i andre til fi er lik null åkkesom." - Iver Brevik

Jeg syntes fluidmekanikk var pyton. Jeg ble aldri helt fortrolig med løsningsstrategiene for problemer/oppgaver, og dermed sier deg seg selv at resultatet ble dårlig. Andre derimot trives veldig godt med faget, og finner ut at dette er greia for dem. Kunnskap innen fluidmekanikk er jo anvendelig til veldig mye, og er nok også ganske ettertraktet kunnskap. Om man ønsker det kan man også jobbe med fluidmekanikk på et rent teoretisk nivå innen andre deler av fysikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...