Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk svar på ex.phil i dag. fortsatt F :p:(

8099973[/snapback]

Før jeg hadde ex.phil-eksamen fikk jeg se øvingsoppgavene og eksamen ei venninne hadde året før meg, og øvingsoppgavene er mer eller mindre det samme som kommer på eksamen. Basert på temaene og personene i øvingsoppgavene vi fikk så tippet jeg hva vi fikk på eksamen, og det stemte svært godt.

Tar man øvingsoppgavene litt seriøst, og lærer litt på å skrive dem, så går det bra på eksamen. :)

Lenke til kommentar

Dra på første ex.phil-forelesning, eller opp på Låven der ex.philerne har hovedkvarter, og få tak i ny ex.phil-brosjyre for semestret du tar ex.phil på nytt igjen. Der står øvingsoppgavene relevante for eksamen du vil få når du tar eksamen på nytt, og de kan gi deg en pekepinne på hva som venter deg. Er du virkelig i støtet skriver du disse øvingsoppgavene for deg selv, og leser disse på nytt før du skal ha eksamen. :thumbup:

(Med forbehold om misforståelser og uvitenhet fra min side.)

Lenke til kommentar
Er du virkelig i støtet skriver du disse øvingsoppgavene for deg selv, og leser disse på nytt før du skal ha eksamen.  :thumbup:

8100260[/snapback]

hah, liten sjanse for det :p

men kan se oppgavene på nettet, og da ser jeg hva temaene er. så får jeg lese ekstra på det.

Lenke til kommentar

Sitter nå i Heggelia garnison (Telekompaniet/Sambandsbataljonen), Bardufoss, og gleder meg til høsten. Vekk fra dette... stedet, og forhåpentligvis en brukbar ferie. Så skal jeg begynne på I&IKT ved NTNU. Gi meg noen godbiter med Trondheim, I&IKT og livet som student jeg kan leve på mens jeg venter på sommeren.

Lenke til kommentar
Må du stå på midtsemester for å få gå opp til eksamen?

8110146[/snapback]

Hvilke fag? I Digitalteknikk er midtsemester bestått "nødvendig for å få eksamen (eller en ekstra øving godkjent, tror jeg). I Matte-fagene kan man få 0 poeng på midtsemester men fremdeles få eksamen, men du må stå både på eksamen og på sammenlagtkarakteren (midtsemester = 20%) for å stå totalt.
Lenke til kommentar

Hvilke fag? I Digitalteknikk er midtsemester bestått "nødvendig for å få eksamen (eller en ekstra øving godkjent, tror jeg). I Matte-fagene kan man få 0 poeng på midtsemester men fremdeles få eksamen, men du må stå både på eksamen og på sammenlagtkarakteren (midtsemester = 20%) for å stå totalt.

8110637[/snapback]

Husker det var et fag i fjor der det så ut som en student sto uten å møte til eksamen :ermm: Det var et fag der det var en oppgave som telte 40% eller noe slikt av eksamen. Morsomt egentlig selv om de fant etterhvert ut at han hadde skrevet feil nummer på oppgaven

Lenke til kommentar
Aha Aha, men regnes det snitt på Universitet?

8114904[/snapback]

I hvert fag skal karakteren C være gjennomsnitt. Så skal det liksom være normalfordelt rundt C. (Like mange B som D osv..)

Snittet til hver person er ikke sånn kjempeviktig, men helheten teller selvfølgelig. Også er det jo klart noen noen fag er viktigere enn andre..

Lenke til kommentar
I hvert fag skal karakteren C være gjennomsnitt. Så skal det liksom være normalfordelt rundt C. (Like mange B som D osv..)

Snittet til hver person er ikke sånn kjempeviktig, men helheten teller selvfølgelig. Også er det jo klart noen noen fag er viktigere enn andre..

8114940[/snapback]

Åja, så vi vurderes i forhold til hvordan de andre presterer altså, og ikke hvordan man selv presterer? Lurt. Får håpe de andre på linja mi gjør det direkte elendig da, så får jeg et fint vitnemål takket være de andres dårlige prestasjoner uten å gjøre noe selv :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...