Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jaja. Jeg får betale semesteravgiften, men Lånekassen forventer at søknaden min blir ferdigbehandlet først i september så jeg er like langt. Jeg synes det er litt drøyt, selv om jeg selvfølgelig kunne søkt tidligere. Men så er jeg ikke avhengig av å få lånet i august da, heldigvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det. Skrev inn persnr på studentweb å trykka på " få tilsendt PIN-kode". Fikk den og prøvde å logge inn, men får beskjed hver gang at bruker/passord er ugyldig. Står også at den kan ta opptil 2 uker etter at svarfristen opphørte for å opprette alle brukerne. Har bedt om PIN-kode 3 ganger nå og har fått den samme hver gang, så har tydeligvig fått fast kode, men brukeren er ikke aktivert eller noe.

Må vel mase litt på studentservice tenker jeg :/

Gjorde det samme som deg og fikk tilsendt koden til e-mailen min. Bare ring studentservice tror de veit hva koden er. Damen jeg snakket med for litt siden mente at koden ikke var sendt ut, men når jeg sa at jeg hadde den så sa hun : "er pin-koden din ****?" ...saa de veit hva den er. Men ser ikke vitsen med å gjøre det fordi det er ikke noe spennende som skjer der inne akkurat nå, annet enn at du ser hva som er ditt studentnr. Ifølge studentservice vil man få betalingsinformasjon tidligst 6. August (gjelder "freshies").

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Synes alt dette er litt for drøyt. Folk er jo faktisk avhengig av å få studielånet.. Det sto jo at man ikke kan søke studielån før man har fått plass. Så jeg måtte vente til 19. juli, men fikk fort epost om at søknaden bli behandlet. Men så trenger jo semesteravgiften å vær betalt, så jeg er like langt.

Er du ny student og har fått PIN-koden?

Har prøvd det. Skrev inn persnr på studentweb å trykka på " få tilsendt PIN-kode". Fikk den og prøvde å logge inn, men får beskjed hver gang at bruker/passord er ugyldig. Står også at den kan ta opptil 2 uker etter at svarfristen opphørte for å opprette alle brukerne. Har bedt om PIN-kode 3 ganger nå og har fått den samme hver gang, så har tydeligvig fått fast kode, men brukeren er ikke aktivert eller noe.

Må vel mase litt på studentservice tenker jeg :/

Gjorde det samme som deg og fikk tilsendt koden til e-mailen min. Bare ring studentservice tror de veit hva koden er. Damen jeg snakket med for litt siden mente at koden ikke var sendt ut, men når jeg sa at jeg hadde den så sa hun : "er pin-koden din ****?" ...saa de veit hva den er. Men ser ikke vitsen med å gjøre det fordi det er ikke noe spennende som skjer der inne akkurat nå, annet enn at du ser hva som er ditt studentnr. Ifølge studentservice vil man få betalingsinformasjon tidligst 6. August (gjelder "freshies").

Ah, okei. Får prøve dette da/evt vente til 6. august, så får vi se :)

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at "NTNU" i denne tråden for det meste forstås som Gløshaugen (og da bare siv.ing), og at Dragvoll blir sett på som nettopp "a drag" :)

Synd du har det inntrykket. NTNU er både Dragvoll og Gløshaugen, men blir blir sett på som "a drag" av folk som har mentale problemer. De har ikke råd til å dra til psykologen to ganger i uken og bruker dette forumet til å hakke ned på Dragvoll.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo et visst skille mellom Gløshaugen og Dragvoll, som bærer preg av NTH-tiden. Det var ikke spesielt god stemning på Dragvoll da man skulle samle dem tettere under NTNU enn det som var tilfellet med Universitetet i Trondheim (UNIT).

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Det er jo et visst skille mellom Gløshaugen og Dragvoll, som bærer preg av NTH-tiden. Det var ikke spesielt god stemning på Dragvoll da man skulle samle dem tettere under NTNU enn det som var tilfellet med Universitetet i Trondheim (UNIT).

Tror det var en del lærerkrefter fra Gløshaugen som gikk hardt ut mot Dragvoll og at dette er noe studentene har tatt til seg. Går nok over med tiden.

Lenke til kommentar

Tror det var en del lærerkrefter fra Gløshaugen som gikk hardt ut mot Dragvoll og at dette er noe studentene har tatt til seg. Går nok over med tiden.

Bra du vet så mye, du som aldri har satt din fot på hverken Gløs eller Dragvoll =)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Bra du vet så mye, du som aldri har satt din fot på hverken Gløs eller Dragvoll =)

Ikke ta så hardt i da. Jeg har venner som studerer 5 året på marin, maskin og fysmat og har besøkt dem en rekke ganger der oppe. Så å si at jeg "aldri" har satt min fot der bør du være forsiktig med å si. Du kan jo spørre først så slipper du å falle så langt ned. I tillegg kan man finne ut en del om Gløshaugen og tingenes tilstand ved å lese i denne tråden helt tilbake til da den ble startet. Mye har blitt diskutert. Når det gjelder lærerkreftene så tenkte jeg på han som underviser i reguleringsteknikk ved NTNU.

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Dragvoll og Gløshaugen er jo to forskjellige verdener (for å overdrive litt), og det er vel derfor det brukes så mye krefter (kanskje mest fra Gløs sin side) på å påpeke adskillelsen. Rent stereotypisk snakket er gløsinger entusiastiske supernerder som gledelig bruker 10 timer i døgnet på utdannelsen sin, mens dragvollstudentene er prestige level 13 i MW3 fordi de ikke har hatt mer enn 4 timer forelesning de siste tre ukene og sliter med å finne en ekstra fritidssyssel mellom 3 aktive idretter, deltidsjobb og politisk ungdomsarbeid. Jeg er fullstendig klar over at det finnes opptil flere representanter på gløs som oppfører seg i henhold til min dragvollbeskrivelse, og selvfølgelig omvendt, men i mitt fordomsfulle hode ville det blitt fullstendig krasj om gløsinger og dragvollinger over natten skulle blitt "likeverdige". :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dragvoll og Gløshaugen er jo to forskjellige verdener (for å overdrive litt), og det er vel derfor det brukes så mye krefter (kanskje mest fra Gløs sin side) på å påpeke adskillelsen. Rent stereotypisk snakket er gløsinger entusiastiske supernerder som gledelig bruker 10 timer i døgnet på utdannelsen sin, mens dragvollstudentene er prestige level 13 i MW3 fordi de ikke har hatt mer enn 4 timer forelesning de siste tre ukene og sliter med å finne en ekstra fritidssyssel mellom 3 aktive idretter, deltidsjobb og politisk ungdomsarbeid. Jeg er fullstendig klar over at det finnes opptil flere representanter på gløs som oppfører seg i henhold til min dragvollbeskrivelse, og selvfølgelig omvendt, men i mitt fordomsfulle hode ville det blitt fullstendig krasj om gløsinger og dragvollinger over natten skulle blitt "likeverdige". :)

morsomt satt på spissen, og stemmer med mye jeg har hørt fra siv.ing studenter

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...