Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Karakterer i emner har vel ingen direkte kobling mot studieprogrammet, så jeg kan ikke forestille meg at det skal skje noe som helst annet enn at du vil få godkjent emner som overlapper.

 

Jeg tenker emnene som er spesifikke for linjen, ikke fellesemner som mattefag etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom man bytter linje (siving) hva skjer med karakterene man fikk fra den opprinnelige linjen man gikk på. Slettes disse fra karakterutskriften? Tenker på å bytte linje, men har greie karakterer og føler at det hadde vært bortkastet dersom disse strykes.

 

Jeg byttet linje, og spurte om å få enkelte karakterer slettet, men det gikk ikke.

De blir nok liggende!

edit: det gjelder også "spesifikke" fag. De blir på ingen måte slettet selv om de ikke er særlig relevante lenger.

Hadde du mistet fag, ville du jo også mistet stipend.

Endret av lolkyb
Lenke til kommentar

Sender NTNU informasjon om eksamener du har strøket på til universiteter du søker på utveksling hos? Leverte blankt på eksamen i et ekstrafag uten å ta konten, og faget går ikke igjen før til våren. Planlegger å dra på utveksling i 2013/2014, og vil ikke at stryk i et ekstrafag skal ødelegge sjansen til å ta utvekslingsoppholdet ved et universitet med litt karakterkrav.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det egentlig som drar på utveksling blant siving-studenter? Fins det noen statistikk, evt kan noen gi et anslag? (har inntrykk av at "alle" drar, men det kan jo ikke være tilfelle -- noen må jo være igjen for å klage over eksperter i team)

Lenke til kommentar

Står det noe sted at den vil bli brukt H2012, eller har det bare alltid vært slik?

Jeg tipper den har vært i bruk siden ble utgitt (av Tapir i Trondheim). Den står fortsatt som pensum på nettsidene til ex.phil.

Ah, takk. Forfatterne er vel også ansatt ved NTNU?

Slang inn en bestilling i alle fall, en bok i boks. Takk :)

Lenke til kommentar

Haha, tror nokk det skal gå greit å få i seg litt øl ja ;) ! Men hvordan er det med alderen på de som begynner i første på siv.ing? Jeg ble 24 i år, har jobbet noen år å tatt opp fag å gått ett år på Hist. Så litt redd for å sitte igjen som en "olding" :p

Lenke til kommentar

Pleier å være noen gamle i hvert kull. I mitt kull var de fleste 19-21 da vi begynte, men et par var 24-25. Det samme gjaldt det neste kullet. Noen sivingstudenter som begynte da de var over 25 har jeg imidlertid ikke møtt, men de finnes sikkert.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Haha, tror nokk det skal gå greit å få i seg litt øl ja ;) ! Men hvordan er det med alderen på de som begynner i første på siv.ing? Jeg ble 24 i år, har jobbet noen år å tatt opp fag å gått ett år på Hist. Så litt redd for å sitte igjen som en "olding" :p

 

Hehe, da er vi samme båt da. Er selv 24 (født 1988), men har en Bachelor i Aeronautical Engineering fra England. Får håpe det er noen fler eldre. Hvor langt har man kommet nå, er det 93', 94' eller 95' som starter i 1.?

Lenke til kommentar

Haha, tror nokk det skal gå greit å få i seg litt øl ja ;) ! Men hvordan er det med alderen på de som begynner i første på siv.ing? Jeg ble 24 i år, har jobbet noen år å tatt opp fag å gått ett år på Hist. Så litt redd for å sitte igjen som en "olding" :p

 

Hehe, da er vi samme båt da. Er selv 24 (født 1988), men har en Bachelor i Aeronautical Engineering fra England. Får håpe det er noen fler eldre. Hvor langt har man kommet nå, er det 93', 94' eller 95' som starter i 1.?

 

93

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...