Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om dette er offtopic men here goes nothing..

Kom inn på kom.tek på NTNU, førstegangssudent. Av diverse grunner har jeg ikke hatt muligheten til å tenke på flyttinga før nå i juli. Er det noen her som har erfaring med å søke studentbolig veldig sent? Når pleier det å bli ledig på studenthyblene? Hvordan er prioriteringen av førestegangssøkere? Vil helst slippe å søke på det private markedet (bloddyrt) og kan sikkert bo hos kamerat et par uker i august hvis jeg får studenthybel innen da.

Takker ikke nei til annen info som kan være til nytte for min situasjon ;)

Lenke til kommentar

Lurer på om dette er offtopic men here goes nothing..

Kom inn på kom.tek på NTNU, førstegangssudent. Av diverse grunner har jeg ikke hatt muligheten til å tenke på flyttinga før nå i juli. Er det noen her som har erfaring med å søke studentbolig veldig sent? Når pleier det å bli ledig på studenthyblene? Hvordan er prioriteringen av førestegangssøkere? Vil helst slippe å søke på det private markedet (bloddyrt) og kan sikkert bo hos kamerat et par uker i august hvis jeg får studenthybel innen da.

Takker ikke nei til annen info som kan være til nytte for min situasjon ;)

Tror nok du er litt sent ute. Jeg søkte selv den 15. April og havna på rundt 600.plass på ventelistene til SiT. Akkurat nå er jeg oppe på en 16.plass, men har fiksa meg hybel hos Voll Studentby så slipper å stresse noe mer med hybel nå. Kanskje du kan sjekke med www.voll.no, men har lest et sted at de muligens har noe jente og gutte kvoter og guttekvoten blir kjappere fylt opp, og dermed er det kanskje for sent der også. Jeg vil tro beste for deg kanskje kan være å ta i bruk "tak over hodet" opplegget som tilbys hvor du kanskje kan møte folk som er samme situasjon som deg. Dere kan bli kjent, gå på visninger sammen og dermed ha større sjanse til å finne noe. Tror nok at du må på det private markedet

Lenke til kommentar

Jeg hadde lite hell med å henvende meg til annonsene på Finn, så jeg la ut en egen annonse under ønskes leid og fikk masse tilbakemelding på kort tid. Endte opp med egen leilighet på drøyt 30kvm midt i byen til under 5k. De annonsene som ligger ute nå er helt ville. 5-6k for et knøttlite rom i store kollektiv?

Det virker som bolighaiene nå forsøker å lure de desperate inn i dårlige avtaler. Om du har muligheten til å bo et sted de første ukene - kan det hende at det roer seg litt på markedet.

Lenke til kommentar

Skal ha desse fagene til høsten og kunne tenke meg å bestille bøker allerede nå, noen som sitter med noe innsideinformasjon om hvilke bøker som benyttes?

Informasjonsteknologi GK

Matematikk 1

Diskret matematikk

Filosofi og vitenskapsteori - Det tenkende mennesket, 2.utg

spørs hvilken fagkode du har i ITGK. Har du matlab blir det nok samme bok som i fjor, men i python bytter de visst bok. Aner ikke til hvilken, men det blir ikke Exploring Python

I matte 1 heter vel boken Calculus 1

Lenke til kommentar

Matte 1-boken er bundlet med Matte 2-boken og er spesialtrykket for NTNU og dermed ganske billig. Mulig at elektroniske øvinger blir obligatorisk i Matte 1 eller Matte 2, i så fall er du så å si nødt til å kjøpe boken på Tapir.

Lenke til kommentar

I exphil blir Filosofi og vitenskapsteori - Det tenkende mennesket, 2.utg brukt. Det er navnet på boken, ikke faget, du har funnet.

Står det noe sted at den vil bli brukt H2012, eller har det bare alltid vært slik?

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Dersom man bytter linje (siving) hva skjer med karakterene man fikk fra den opprinnelige linjen man gikk på. Slettes disse fra karakterutskriften? Tenker på å bytte linje, men har greie karakterer og føler at det hadde vært bortkastet dersom disse strykes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...