Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hvordan er egentlig styrketreningsutstyret på gløshaugen sitt idrettssenter? Er det ok både i kvalitet og mengde, som på et vanlig treningssenter, eller fokuserer NTNUI mer på andre idretter? Har ikke helt skjønt om idrettssentrene til NTNUI egentlig har styrketreningsrom..

http://sit.no/content/1088/Treningsanlegg

Inkl. kondisjonstrening er studioarealene:

Gløs: 600 kvm

Dragvoll: 500 kvm

Portalen: 800 kvm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SiT Gløshaugen har styrketreningsrom, men SiT Portalen har mer og nyere utstyr. Sistnevnte har to platformer, fire squatracks og tre benker. Jeg vet ikke hva SiT Dragvoll har.

Edit: med mindre du skal drive med olympiske løft er det etter min mening ikke noen vits å gå på andre treningssentre enn NTNUI sine.

Gløshaugen har da like mye utstyr? kanskje en plattform mindre. Mye tullemaskiner på Portalen synes jeg.. Det som er deilig med portalen er større plass, og det virker som folk faktisk legger på plass vektene etter bruk :)

Ser man også på pris er SIT stedet å trene, selv om det gikk kraftig opp i år :(

Lenke til kommentar

Er det noe mer i denne Gløshaugen-Dragvoll rivaliseringen enn dissing av Dragvollinger? Altså blir det arrangert konkuranser eller lignende mellom campusene?

Disclaimer: Jeg prøver ikke å trolle eller noe... Jeg spør fordi jeg ble linka til en NTNU-memes facebook side der dragvollinger blir konstant latterligjort, med noen få untakk hvor enkelte dragvollinger svarer med noen memes om gløshaug-nerds.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig styrketreningsutstyret på gløshaugen sitt idrettssenter? Er det ok både i kvalitet og mengde, som på et vanlig treningssenter, eller fokuserer NTNUI mer på andre idretter? Har ikke helt skjønt om idrettssentrene til NTNUI egentlig har styrketreningsrom..

De har ganske bra utstyr. Både Eleiko-skiver og Eleiko-stenger, samt platting.

Så dersom du trener med frivekter er det bare å bøye og presse i vei.

SiT Gløshaugen har styrketreningsrom, men SiT Portalen har mer og nyere utstyr. Sistnevnte har to platformer, fire squatracks og tre benker. Jeg vet ikke hva SiT Dragvoll har.

Edit: med mindre du skal drive med olympiske løft er det etter min mening ikke noen vits å gå på andre treningssentre enn NTNUI sine.

Nåja, rent utstyrsmessig går det jo fint å trene på SiT. Med tanke på tilbakemelding, oppfølging og kunnskap om rykk og støt er det nok bedre å trene et annet sted. (F.eks. Trondheim Atletklubb ;) )

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Er det noe mer i denne Gløshaugen-Dragvoll rivaliseringen enn dissing av Dragvollinger? Altså blir det arrangert konkuranser eller lignende mellom campusene?

Mange konkurranser. De fleste av svært tvilsom og lyssky art. Hvis du ønsker å plassere veddemål utover semesteret kan du henvende deg på kontoret til din linjeforening. Du kan også kontakte Flin her på forumet, han har oversikten.

Lenke til kommentar

De plattingene som ble satt opp på portalen sank sammen rimelig kjapt. :p Ellers er det eneste jeg savner styrkeløftstenger...

Lenke til kommentar

Det hadde jo blitt litt som om OL-deltagere konkurrerte mot special olympics :green:

• Liker 3
Lenke til kommentar

De plattingene som ble satt opp på portalen sank sammen rimelig kjapt. :p Ellers er det eneste jeg savner styrkeløftstenger...

Jøss, ikke satt opp skikkelig? Dårlige greier. En skal vel løfte ganske mye før en merker forskjellen på vektløfterstang og styrkeløftstang?

Lenke til kommentar
Jøss, ikke satt opp skikkelig? Dårlige greier. En skal vel løfte ganske mye før en merker forskjellen på vektløfterstang og styrkeløftstang?

De snekra sammen noe med planker som ikke tålte allverdens... Stemmer det, en merker ikke særlig forskjell før tre blå skiver, så det er vel ikke så mange som deler samme savn :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nåja, rent utstyrsmessig går det jo fint å trene på SiT. Med tanke på tilbakemelding, oppfølging og kunnskap om rykk og støt er det nok bedre å trene et annet sted. (F.eks. Trondheim Atletklubb ;) )

Rykk og støt er jo olympiske løft, derav min edit. :)

Hei, noen som vet om NTNU er åpen om sommeren ? :hmm: Tenkte å ta meg en tur dit for å lese til konteeksamen :)

Har du adgangskort kommer du inn 24/7 hele året.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Hei, noen som vet om NTNU er åpen om sommeren ? :hmm: Tenkte å ta meg en tur dit for å lese til konteeksamen :)

Har du adgangskort kommer du inn 24/7 hele året.

Lenke til kommentar

Ja, klart. Poenget mitt var bare at SiT har utstyret til å kunne trene rykk og støt (Eleiko+platting), men kanskje ikke den faglige kompetansen til å følge opp/lære bort øvelsene. :)

Lenke til kommentar

Da har du isåfall et adgangskort? Det er ikke sånn at de bolter dørene i sommer..

Anyway, de fleste bygninger er åpne, og jeg tror biblioteket i hovedbygget er åpent. Datasalene er nok stengt, men der er det bare å dra kortet.

Forøvrig er også storkiosken på stripa og hangaren åpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...