Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er forbudt jeg heller, men er jo sikkert ikke bare jeg som lurer på dette. Vil si de har ganske strupetak på deg da, men en idiotisk 20gb grense og nazikontroll på nettverket...

NTNU IT fikk trøbbel med Datatilsynet fordi de behandlet studby-nettverkene på samme måte som campus i forbindelse med logging og så videre, som har ført til at de har innført et skille der og dermed fungerer mer som en vanlig internettleverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

let etter åpne trådløse nettverk, eller last ned på skolen via kabel

Hvis man er uheldig og blir "tatt" på skolen så kan man få sperret nettet på hybelen. Bare sånn "føre var", uten at jeg skal påstå noe ang. hyppigheten av slike tilfeller.

Du mener fysisk pågrepet? for med mindre du logger inn på nettverket er det vel ingen måte de kan se hvem du er..

Jeg ser ikke for meg at de løper rundt på campus for å ta folk?

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned en del opp gjennom årene uten å noensinne bli tatt for annet enn å overstige kvoten (som er en dags utestengelse første gangen om jeg husker rett). Brukte dog peerblock, vet ikke om det har noe å si.

Jeg synes ikke 20 GB er "nazi", det er bare å fordele nedlastninger utover og bruke funksjonen for kvotebegrensning som er innebygd i µTorrent. Ser du på mer enn 20 GB filmer/serier per dag har du nok strengt tatt større problemer enn studby-kvoten. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener fysisk pågrepet? for med mindre du logger inn på nettverket er det vel ingen måte de kan se hvem du er..

Jeg ser ikke for meg at de løper rundt på campus for å ta folk?

Nei, ikke fysisk. Men som Horrorbyte sier, hvis du ikke spoofer MAC-adressen din så er det null problem å finne ut av hvem du er. Var en jeg satt på lesesal med for noen år siden som ble tatt for å laste ned på campus og fikk sperret nettet på hybelen.

Lenke til kommentar

Ja, man må jo passe på å ikke være helt idiot.. Men de fleste har kanskje en ruter på hybelen, så de ikke ser MAC-adressen til pc'en der

Har selv aldri blitt tatt for piratvirksomhet hverken på SIT, eller på skolen, men glemte å lukke utorrent engang og seedet nærmere 40 GB over natten :(

Lenke til kommentar

Tja, jeg husker at det var ganske mange PC-er og diverse på nettverket til Nedre singsaker da jeg bodde der, så det er nok mange som ikke bruker router. Og så er det helt sikkert en del som har plugget kabelen inn i en LAN-port og dermed ikke bruker den som router.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg synes ikke 20 GB er "nazi", det er bare å fordele nedlastninger utover og bruke funksjonen for kvotebegrensning som er innebygd i µTorrent. Ser du på mer enn 20 GB filmer/serier per dag har du nok strengt tatt større problemer enn studby-kvoten. :p

Ville vært bedre med 40GB over 48 timer eller høyere grense. Har selv lastet ned godt over 20GB helt lovlig ved flere anledninger. Med online-tjenester som Steam og spill på godt over 20GB går det fort.

Men som sagt, så er de heldigvis ikke så strenge på nedlasting.

Lenke til kommentar

Da kan man spre det litt, du må tenke på at du får Trondheims beste nett veldig billig. Når jeg lasta ned SC2 så tokk jeg vel en 15-16GB før midnatt og resten etter. Gikk veldig fint det.

Fungerer det slik da? Går det ikke innenfor 24 timers ramme (altså summert opp siste 24 timene) der man blir automatisk utestengt ved å gå over den? Ikke at det er midnatt-midnatt og så resettes det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan man spre det litt, du må tenke på at du får Trondheims beste nett veldig billig. Når jeg lasta ned SC2 så tokk jeg vel en 15-16GB før midnatt og resten etter. Gikk veldig fint det.

Fungerer det slik da? Går det ikke innenfor 24 timers ramme (altså summert opp siste 24 timene) der man blir automatisk utestengt ved å gå over den? Ikke at det er midnatt-midnatt og så resettes det.

vet ikke helt når tidsrammene begynner og slutter, men du kan alternativt bruke uttaket i stuen/kjøkkenet om du skal laste ned veldig mye

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ha betalt semesteravgift, du trenger ikke studiebevis første månedene, du får informasjon i posten som ny student med alt du trenger å vite.

Ikke glem å møte i dress på immatrikuleringen.

Skal ikke innom foreldrene mine, skal rett opp til Trondheim. Så da tror jeg ikke det er så mye å gjøre enn å møte opp i forelesningene. Har fått fritak fra inmatikulering, fadderperiode og teknostart så håper du kan ta på dressen for meg også.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å ha betalt semesteravgift, du trenger ikke studiebevis første månedene, du får informasjon i posten som ny student med alt du trenger å vite.

Man får vel ikke studielån før semesteravgiften er betalt?

edit: m.a.o. er det lurt å få det gjort så fort som mulig.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...