Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

noen som vet hvordan fadderuken for 2-årig siving pleier å være? er det tilsvarende som "vanlig" 5 årig eller blir dette gjort på en annen måte?

 

Jeg mener å huske de ble delt inn i egne grupper, og fikk faddere fra høyere årstrinn, men de var vel med på samme opplegg.

Men det kan jo godt variere fra linje til linje, og år til år. Jeg ville spurt linjeforeningen, om du virkelig lurte

Lenke til kommentar

I sammenheng med en diskusjon har jeg et spørsmål: Finnes det muligheter for studenter under doktorgradsnivå å få jobb som forskningsassistent på NTNU -- og få betalt for det? Jeg har aldri hørt om at noen har fått en slik jobb, men fyren jeg diskuterer med (studerer i utlandet) mener at det er mulig overalt.

 

Edit: Spesielt innen fysikk/matte/informatikk, men alt er interessant.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Du kan også droppe militæret...... Det gjorde jeg.

Hadde det bare vært så lett. Gjorde alt jeg kunne for å slippe unna, men jeg måtte likevel. Blir nok uansett greit med et "hvileår" før jeg begynner på et femårig studie.

Du har vondt i korsryggen, søvnproblemer og kommer svært dårlig overrens med resten av folkene i troppen. Du føler også at du må være hjemme for å støtte din fetter, som har hatt noen tunge tider og som sliter litt psykisk.

 

Snakk med presten når du kommer inn asap. Legg til godviljen og press litt krokodilletårer ut.

Forsvaret er generelt lite interessert i å ha folk som er totalt umotiverte. Står du på ditt ryker du nok ut i tide.

 

I tillegg til dette har du blitt pasifist over sommeren.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Haha! Prøvde å si at jeg var ekstremt umotivert og at jeg hadde kraftig pollenallergi (har pollenallergi, men den er slettes ikke kraftig), men de ville ikke høre på meg. Jeg hoppet til og med av tredemøllen etter et par minutter på den fysiske testen, men de gjennomskuet meg. Dessuten gjorde jeg det ganske bra på den psykologiske testen. I utgangspunktet hadde var jeg ekstremt lite gira på et år i forsvaret, men akkurat nå tror jeg at jeg har godt av et år uten skolemas.

 

Nå som jeg har et år på meg før studiet begynner, har jeg i tillegg muligheten til å sikre meg et bra sted å bo så tidlig som mulig. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg droppet IKKE militæret, og angrer ikke.. var ett fint år :)

 

Jeg droppa militæret og hadde et veldig fint år. Kan ikke si at jeg angrer heller.

 

Le Prof: Jeg fikk bare et stempel fra NTNU jeg. Fikk utsatt tjenesten på grunn av studieplass. Var mange andre som fikk det også, vet ikke om ting har forandra seg, men var ikke noe stress.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...