Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Prøvde å sende pinkode til epost (står på nettsidene at pinkoden blir sendt per post), men det tar vel litt tid før man blir registrert som student. Tipper vi iallefall må vente til svarfristen er over. Men får prøve det litt etterhvert, for jeg synes uke 32/33 høres sent ut. Flytter dessuten i slutten av uke 32, så det er jo lotto om jeg mottar brevet dit jeg faktisk er.

(Men det problemet er jo ikke noe større enn at jeg får min kjære mor til å sjekke brevet og sende meg koden.)

Endret av sofieoyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg rett hvis jeg påstår at jeg har lest et-eller-annet sted at man får et brev i posten i uke 32/33 og der står en kode som man logger inn på studentweb (?) med, og det er først etter dette man kan betale semesteravgift? :p

Man får jo ikke godkjent lånesøknaden fra lånekassen heller før man har betalt semesteravgiften, og jeg er rimelig avhengig av å få stipendet innen 20. august.

Koden ble sendt med e-post for to år siden i hvert fall. Og så kan du vel muligens prøve å skrive inn fødselsnummeret på studweb og trykke Send PIN-kode med e-post og så om du mottar noe.

Gjorde dette for 4 dager tilbake og det funka for meg hvertfall. Men akkurat nå skjer det ikke så mye der inne. Står bare :

"Du har ikke studierett ved NTNU høsten 2012.

Merk at det kan ta opptil 2 uker etter svarfrist før søkere blir opprettet som studenter og får tilgang til aktuell studieinfo"

Lenke til kommentar
Tror man kan låne (hvordan det nå enn funker?) e-bøker hos universitetsbiblioteket, men jeg veit ikke hvordan utvalget er.
Tenker du på de som står tilgjengelig som e-bok i BIBSYS? Man kan lese dem så lenge man er koblet til NTNU sitt nettverk, enten på campus, studby eller VPN.

Det er sant som du sier! Men, jeg mener at det er noen e-bøker som du ikke automatisk får tilgang til gjennom NTNU-nettverket og aktivt må "låne"? Jeg forstod det i alle fall slik på utsendingen fra biblioteket som holdt et foredrag en EiT-landsbydag i vår. Then again, det var tross alt EiT, og det er godt mulig jeg overhørte noe, misoppfattet eller rett og slett har innbilt meg noe. Det virker jo litt merkelig når man tenker over det.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Det er sant som du sier! Men, jeg mener at det er noen e-bøker som du ikke automatisk får tilgang til gjennom NTNU-nettverket og aktivt må "låne"? Jeg forstod det i alle fall slik på utsendingen fra biblioteket som holdt et foredrag en EiT-landsbydag i vår. Then again, det var tross alt EiT, og det er godt mulig jeg overhørte noe, misoppfattet eller rett og slett har innbilt meg noe. Det virker jo litt merkelig når man tenker over det.

Jeg har selv vært i forelesning holdt av en fra biblioteket, men har ikke hørt noe om det. Ikke at det trenger å bety så mye.

Lenke til kommentar

Ligger dere ikke våken hele natten og bekymrer dere for om dere får betalt semesteravgiften i tide gjør dere noe galt.

Er vel ikke det at vi bekymrer oss for å få betalt semesteravgiften, handler vel om at man ikke får studielån før man har betalt den, og uten studielån kan jeg slite med å få betalt alle regningene som kommer 20. juli.

Lenke til kommentar

Ligger dere ikke våken hele natten og bekymrer dere for om dere får betalt semesteravgiften i tide gjør dere noe galt.

Er vel ikke det at vi bekymrer oss for å få betalt semesteravgiften, handler vel om at man ikke får studielån før man har betalt den, og uten studielån kan jeg slite med å få betalt alle regningene som kommer 20. juli.

Du får vel ikke studie lån så tidlig heller?

Lenke til kommentar

Er bare å ta det lugnt. Snakket med studentservice og ifølge dem haster det ikke for NTNU å få inn semesteravgiften. Så jeg sa at jeg betaler den 25 August når jeg kommer til Trondheim, og det syns de var helt greit :)

Lenke til kommentar

Haha, hvor mange ganger må jeg si det: jeg stresser ikke med selve semesteravgiften, jeg stresser med å få søknaden om studielån innvilget - og for å få den innvilget må man ha betalt semesteravgiften.

Flin: mente selvsagt 20. august :p

Endret av sofieoyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...