Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er morsomt at folk klager over prisen på bussbilletter og konteeksamener når vi har gratis utdanning. Sjekk ut canada og englands siste endringer i studietilbud for noe som er hakket mer alvorlig enn å måtte konte et lett informatikkfag.

 

Morsomt at folk anser dyr utdanning i Canada som et problem når Hellas nesten er konkurs. Morsomt at grekere klager på dårlig økonomi når barn blir massevoldtatt i Syria foran foreldrene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Eksamen er lagt til 20. august, samme dag som semesterstart om jeg har forstått riktig. Det er altså ikke snakk om fritid som går tapt, og har studentene dobbelbooket så er det deres egen feil.

 

Selvsagt er det fritid som går tapt hvis man f.eks har kontrakt til 19. august. Det betyr at man må lese på kveldstid etter arbeidsslutt. Selvsagt er ikke det noe problem å lese etter arbeidsslutt, men i utgangspunktet hadde man ikke trengt det hvis man ikke var blant de som ville strøket i faget. Så NTNU tvinger enkelte til å bruke deler av ferien på noe de overhodet ikke hadde trengt å bruke den på.

 

Dette gir null mening, hvis du har stått i et fag skal du kunne stå i det igjen to måneder seinere. Når man leser til eksamen er ikke NTNU sitt problem, det var satt av nok tid i eksamensperioden. Jeg kan forstå den personen som skal utveksle og dermed må ta den i neste konteperiode -> ny lesing + dårligere dato, men for resten er det ikke ille.

 

Og en stor LOL til deg som går glipp av 2 uker pga dette :)

Lenke til kommentar

Fristen for å velge prioriteringslisten begynner å nærme seg nå. Sitter igjen med to siving-linjer som jeg har mest lyst til å søke; petroleumsfag og marin teknikk. Har lenge også vurdert EMIL, men føler ikke det studiet passer meg like bra som de to andre.

 

Har veldig problemer med å velge hvilken av linjene jeg skal sette som førstevalg. Petroleumsfag er det jeg har tenkt i utgangspunktet, siden jeg synes temaet er interessant, man har mange valgmuligheter etter to år av utdanningen og man har gode muligheter for å jobbe utenlands. Har derimot hørt at NTNU er omtrent verdensledende når det gjelder marin teknikk, så det har gjort meg litt mer usikker i min sak.

 

Er det noen som vil komme med noen pros/cons for hvert av studiene? Hadde satt veldig pris på det. Har lenge siktet meg inn på siving og har alltid kost meg med realfag. I tillegg er det vel en del like fag på marin og petroleumsfag som gjør at man kan søke seg over etter et år hvis man finner ut at den andre linjen kanskje passer bedre?

Lenke til kommentar

Eksamen er lagt til 20. august, samme dag som semesterstart om jeg har forstått riktig. Det er altså ikke snakk om fritid som går tapt, og har studentene dobbelbooket så er det deres egen feil.

 

Selvsagt er det fritid som går tapt hvis man f.eks har kontrakt til 19. august. Det betyr at man må lese på kveldstid etter arbeidsslutt. Selvsagt er ikke det noe problem å lese etter arbeidsslutt, men i utgangspunktet hadde man ikke trengt det hvis man ikke var blant de som ville strøket i faget. Så NTNU tvinger enkelte til å bruke deler av ferien på noe de overhodet ikke hadde trengt å bruke den på.

 

Dette gir null mening, hvis du har stått i et fag skal du kunne stå i det igjen to måneder seinere. Når man leser til eksamen er ikke NTNU sitt problem, det var satt av nok tid i eksamensperioden. Jeg kan forstå den personen som skal utveksle og dermed må ta den i neste konteperiode -> ny lesing + dårligere dato, men for resten er det ikke ille.

 

Selvsagt gir det mening.

Lenke til kommentar

Synes det er morsomt at folk klager over prisen på bussbilletter og konteeksamener når vi har gratis utdanning. Sjekk ut canada og englands siste endringer i studietilbud for noe som er hakket mer alvorlig enn å måtte konte et lett informatikkfag.

 

Morsomt at folk anser dyr utdanning i Canada som et problem når Hellas nesten er konkurs. Morsomt at grekere klager på dårlig økonomi når barn blir massevoldtatt i Syria foran foreldrene.

Var ikke ment som en flåsete "generelt er alt verre et eller annet sted", men for de unvidde hadde Canada et svært billig og godt utdanningssystem ikke ulikt Norge, som nå får store kostnader knyttet til seg. At du trekker inn voldtekt i en diskusjon om utdanningspolitikk er vel ca typisk for diskusjon.nos debattnivå, så det kan jeg ikke klandre deg for

Lenke til kommentar

Jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre:

Fristen for ettersending er 1. juli, men forventet sensur i den siste eksamenen jeg hadde er 28. juni. Alle studiene jeg har søkt på til høsten er hos NTNU, men HiST er saksbehandler. Hva gjør jeg? Jeg kommer sannsynligvis ikke få karakterutskrift med alle alle karakterene før 1. juni.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre:

Fristen for ettersending er 1. juli, men forventet sensur i den siste eksamenen jeg hadde er 28. juni. Alle studiene jeg har søkt på til høsten er hos NTNU, men HiST er saksbehandler. Hva gjør jeg? Jeg kommer sannsynligvis ikke få karakterutskrift med alle alle karakterene før 1. juni.

 

Hvis du er i Trondheim kan du jo gå til Studentservice og få en karakterutskrift umiddelbart, og så personlig levere karakterutskriften til HiST samme dag.

Lenke til kommentar

Gir forresten bort sofa, og selger et biljardbord, hvis noen har et tomt kollektiv nå.

http://www.finn.no/f...nnkode=35603119

http://www.finn.no/f...nnkode=35531056

Hah, jeg trodde du hadde quitta forumet jeg, og så ser jeg nå at du har skiftet navn. Dust :p Da vet jeg plutselig hvem bkak er!

Deaktiverer vel diskusjon.no-kontoen etter ferien siden jeg er ferdig med NTNU og denne tråden er eneste grunn til at jeg er her uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre:

Fristen for ettersending er 1. juli, men forventet sensur i den siste eksamenen jeg hadde er 28. juni. Alle studiene jeg har søkt på til høsten er hos NTNU, men HiST er saksbehandler. Hva gjør jeg? Jeg kommer sannsynligvis ikke få karakterutskrift med alle alle karakterene før 1. juni.

er eksamenene tatt ved NTNU eller er det vgs eksamen det er snakk om?

Lenke til kommentar

De oppdaterer utstyr i kveld.

Er dette varslet? På Innsida står det at de skal starte i morgen.

 

Hmm, ser jeg har blandet datoer her. Er neste torsdag jeg tenkte på. Trodde det var i dag pga jeg fikk mail om det fra IT-avdelingen på instituttet tidligere i dag.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...