Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at du har lyst til å snyte NTNU for penger, men jeg ser det som heller lite sannsynlig at du faktisk taper arbeidsinntekt av dette. Det går fint å lese på kveldene etter jobb, hvertfall om man begynner tidlig. Reisen oppover til semesterstart måtte du foretatt deg uansett.

Lenke til kommentar

Ikke egentlig.

 

Regner ikke med at de gidder å gi etter heller, men et slikt valg ER ikke uten konsekvenser for studentene (jeg hadde for eksempel ikke tenkt til å reise opp før uken etter semesterstart). Hadde faget vært noe annet enn Systemutvikling kunne det også faktisk krevd litt innsats i forberedelsesperioden i dagene før.

Lenke til kommentar

Det meste av forberedelser, repetisjonslesing osv kan gjøres på fritiden. Og jeg håper folk skjønner at NTNU ikke kan ta hensyn til at folk ikke gidder møte opp til vanlig semesterstart.

 

Nei, NTNU kan ikke ta hensyn til at folk ikke gidder å møte opp til vanlig semesterstart, men når NTNU sørger for at de som hadde stått i faget nå må bruke tid på å forberede seg igjen så kan de ikke kreve at det skal gjøres på bekostning av sommerjobben eller fritiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går fint å lese på kveldene etter jobb, hvertfall om man begynner tidlig.

 

Poenget her er jo at enkelte allerede har jobb, og at det ellers er være ferie. Blir man fratatt ferie/fritid så bør man få det kompensert. Jeg er ganske sikker på at du ikke hadde giddet å jobbe "pålagt" overtid uten å få noe som helst kompensasjon for det, og det bør heller ikke de studentene som har en arbeidskontrakt fram til eksamen som NTNU "pålegger" de å ta.

Endret av drgz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eksamen er lagt til 20. august, samme dag som semesterstart om jeg har forstått riktig. Det er altså ikke snakk om fritid som går tapt, og har studentene dobbelbooket så er det deres egen feil.

 

For folk som ikke uansett hadde måttet konte kreves det ikke mye repetisjon, og dette går det fint å bake inn i en ellers normal hverdag.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Eksamen er lagt til 20. august, samme dag som semesterstart om jeg har forstått riktig. Det er altså ikke snakk om fritid som går tapt, og har studentene dobbelbooket så er det deres egen feil.

 

Selvsagt er det fritid som går tapt hvis man f.eks har kontrakt til 19. august. Det betyr at man må lese på kveldstid etter arbeidsslutt. Selvsagt er ikke det noe problem å lese etter arbeidsslutt, men i utgangspunktet hadde man ikke trengt det hvis man ikke var blant de som ville strøket i faget. Så NTNU tvinger enkelte til å bruke deler av ferien på noe de overhodet ikke hadde trengt å bruke den på.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Tapt arbeidsfortjeneste tror jeg du må se langt etter (spesielt siden eksamensdagen er ved semesterstart), man har tapsbegrensningsplikt og hvis man forutsetter at man ville stått på eksamen skal ikke konten kreve så mye ekstra arbeid. Men hvis man pådrar seg mer direkte utgifter som følge av den nye eksamen, vil jeg tro disse vil kunne kreves dekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er morsomt at folk klager over prisen på bussbilletter og konteeksamener når vi har gratis utdanning. Sjekk ut canada og englands siste endringer i studietilbud for noe som er hakket mer alvorlig enn å måtte konte et lett informatikkfag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...