Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hei, om man vil bli sivilingeniør, men ikke kommer inn dette året, hvordan er da mulighetene for å starte på et random studie på ntnu, melde seg på de riktige realfagsemnene? Må selvsagt komme inn på siving gjennom samordna opptak senere, men alt går jo bare man får nok tid:-)

Kjør på, vet om flere som gjorde dette. Hvilket studie tenkte du på? Du kan jo bare slå opp studieretningen og så søke opp fagkodene for å sjekke om det er restriksjoner på fagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, om man vil bli sivilingeniør, men ikke kommer inn dette året, hvordan er da mulighetene for å starte på et random studie på ntnu, melde seg på de riktige realfagsemnene? Må selvsagt komme inn på siving gjennom samordna opptak senere, men alt går jo bare man får nok tid:-)

Kjør på, vet om flere som gjorde dette. Hvilket studie tenkte du på? Du kan jo bare slå opp studieretningen og så søke opp fagkodene for å sjekke om det er restriksjoner på fagene.

Spør egentlig for en venn, men det er snakk om fysikk og matematikk. Får se om han klarer det da, kjenner jo en del smartinger som har slitt, men det går kanskje mer på motivasjonen. Forskjell på fysikk på VGS og fem års studier

Lenke til kommentar

Siving-studiet er ikke vanskelig. Det handler kun om motivasjon. Jeg har knapt gjort noe utover det obligatoriske øvingsopplegget i hvert fag og har ingen problemer så langt. (nettopp bestått 2. klasse)

Handler kun om hva du vil med det selv, da det er forskjell mellom A og E i snitt.

Lenke til kommentar

Går det i det hele tatt an? Jeg ser at 6 stk. strøk fra karakterstatistikken, men det er et mysterium på linje med mannlig graviditet. Fikk 79 poeng, men det er vel ikke 101% relevant for spørsmålet mitt. :-)

SJÆL! Er så forbanna surt... Ett jævla f**kings poeng unna.

Det som redda den dagen var at han jeg bor med og var på gruppe med fikk 79 poeng han også.

(Fikk 17+16 poeng på øvingene)

• Liker 1
Lenke til kommentar

– På NTNUs vegne vil jeg med dette be om unnskyldning for de problemene dere er påført. Det er ingen tvil om at feilen og ansvaret for denne situasjonen ligger hos NTNU, mens konsekvensene rammer studentene, sa rektor Torbjørn Digernes i brev av 19. juni til de omlag 300 berørte studentene etter klagenemdas avgjørelse om annullering av eksamen. Digernes lovte at NTNU skal strekke seg langt for at konsekvensene for den enkelte student skal bli minst mulig.

Studentene vil om kort tid få brev fra Studieavdelingen med informasjon og svar på spørsmål som har meldt seg om formaliteter og hva som skjer videre fremover.

Fra Facebook. Sikkert ganske flaut for NTNU, tenker de er ganske sure på han professoren som har skylda.

Lenke til kommentar

Å konte er ut. Bare å klage på at samme eksamensoppgave har vært brukt tidligere, så får man ny eksamen på flekken.

:p

Litt mer seriøst: Det er virkelig, virkelig trist at så mange studenter har blitt rammet av en mangel på dømmekraft. Men personlig kan jeg ikke se hvordan det kunne vært løst bedre. Å la eksamen telle er det samme som å stilltiende akseptere det som er/kan bli en ukultur blant faglærere. Valg mellom pest og kolera, med andre ord.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

– På NTNUs vegne vil jeg med dette be om unnskyldning for de problemene dere er påført. Det er ingen tvil om at feilen og ansvaret for denne situasjonen ligger hos NTNU, mens konsekvensene rammer studentene, sa rektor Torbjørn Digernes i brev av 19. juni til de omlag 300 berørte studentene etter klagenemdas avgjørelse om annullering av eksamen. Digernes lovte at NTNU skal strekke seg langt for at konsekvensene for den enkelte student skal bli minst mulig.

Studentene vil om kort tid få brev fra Studieavdelingen med informasjon og svar på spørsmål som har meldt seg om formaliteter og hva som skjer videre fremover.

Fra Facebook. Sikkert ganske flaut for NTNU, tenker de er ganske sure på han professoren som har skylda.

Utrolig at det kun skal få konsekvenser for studenene, og, såvidt jeg vet, ingen konsekvenser for faglærer som forøvrig er den desidert dårligste foreleseren jeg har hatt sålangt. For min del får annulleringen store konsekvenser da jeg reiser på utveksling og dermed ikke har mulighet for å ta eksamen før konten 2013 som igjen vil føre til tapte arbeidsinntekter og ikke minst mye repetisjon.

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Hadde vært artig å se hvordan NTNU reagerer hvis du sender de en faktura for tapte arbeidsinntekter. Egentlig burde vel alle som rammes av avgjørelsen gjøre det, så kan vi se hvor fornøyd de er med denne interne klagenemnda som tydeligvis har siste ord i slike saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...