Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for respons. Sa ja til dublett, så ser jeg hva som skjer.

EDIT: ingeniørstudenten, kan du gi beskjed når du får noen respons fra Voll?

Ja, nå kan dette bli litt for detaljert da så kan jeg si at jeg sleit med å finne en hybel og begynte å bli bekymret etter at jeg fant ut at folk hadde lagt inn søknader så tidlig på året. Fikk anbefaling fra en venn som studerer FysMat ved NTNU om at jeg kanskje kan finne noe hos Voll Studentby. Jeg legger inn søknad, men finner ut i etterkant at foreldrene mine er medlemmer i USBL i Oslo og Omegn (disse kan bruke sin forkjøpsrett). Jeg får overført medlemskapet og sier fra til Voll at jeg nå er medlem.

4 Juni, klokken 0825 : Voll sier at de har registrert at jeg er medlem i USBL

4 Juni klokken 12:03: Voll gir et tilbud om hybel

4 Juni, klokken 22:02 : Jeg takker ja til tilbudet

6 Juni, klokken 08:37 : Voll sier at de har mottatt min aksept og at kontrakten kommer i posten innen 2 uker og må returneres, underskrevet innen 2 uker.

Kontrakten min gjelder vel fra 6 August

Det var vel det, hehe

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Ja, nå kan dette bli litt for detaljert da så kan jeg si at jeg sleit med å finne en hybel og begynte å bli bekymret etter at jeg fant ut at folk hadde lagt inn søknader så tidlig på året. Fikk anbefaling fra en venn som studerer FysMat ved NTNU om at jeg kanskje kan finne noe hos Voll Studentby. Jeg legger inn søknad, men finner ut i etterkant at foreldrene mine er medlemmer i USBL i Oslo og Omegn (disse kan bruke sin forkjøpsrett). Jeg får overført medlemskapet og sier fra til Voll at jeg nå er medlem.

6 Juni, klokken 08:37 : Voll sier at de har mottatt min aksept og at kontrakten kommer i posten innen 2 uker og må returneres, underskrevet innen 2 uker.

Det var vel det, hehe

Ah, 2 dager fra tilbud til aksept altså. Godt. Vi takket ja rundt 12 i dag, men enda ikke fått aksept, men din erfaring tyder på at det tar litt mer tid. Det var bra.

Forøvrig vært i samme situasjon som deg. Utrolig press på markedet nå, så er nok lurt å bo der og så evt. lete etter noe som passer en litt bedre.

Lenke til kommentar

Det var vel det, hehe

Ah, 2 dager fra tilbud til aksept altså. Godt. Vi takket ja rundt 12 i dag, men enda ikke fått aksept, men din erfaring tyder på at det tar litt mer tid. Det var bra.

Forøvrig vært i samme situasjon som deg. Utrolig press på markedet nå, så er nok lurt å bo der og så evt. lete etter noe som passer en litt bedre.

Ja det ser jo også ut som det er samme person som man kommuniserer med per e-mail så det kan hende at denne personen har en del å gjøre og derfor kan det ta litt tid før du får mail om "aksept". Men siden du har svart "ja" så har du jo bindet deg til å underskrive og returnere kontrakten innen 2 uker, slik jeg har forstått det.

Har snakket med en person selv som har studert ved NTNU og han sier at det alltid er press på boligmarkedet for de som skal bo ved Gløs, men at dette roer seg ned utover høstsemestret. Så det beste er vel å takke "ja" nå, også finner du noe bedre når du blir kjent med andre utover 1.året.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan søknads- og tilbudsprosessen foregår? Si at jeg har søkt på et studie som førsteprioritet. En annen søker har høyere poengsum enn meg, men har satt det samme studiet som andreprioritet. Hva vil da skje?

Endret av Sagan
Lenke til kommentar

Takk for svar! Hva er sannsynligheten for å få tilbud om plass dersom man havner på venteliste på et veldig populært studie, og har konkurransedyktig poengsum i forhold til grensen? (nano, indøk osv.)

Lenke til kommentar

Det avhenger selvsagt av hvor på ventelisten du havner. Riktig nok har jeg hørt noe om at NTNU tar inn for mange studenter fordi de regner med at noen faller fra eller ikke møter opp, slik at ingen på ventelisten blir tatt inn uansett. Noen andre kan kanskje utdype.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål: Jeg bor hos SIT og har takket ja til kontrakt for neste år, men nå har jeg fått et tilbud om å flytte et annet sted og da lurer jeg på om jeg kan si i fra meg den nye kontrakten nå, den begynner 01.07, og så flytte ut 01.07.

Eventuelt er det noen som vet hvor mye ekstra jeg må betale for de 11 dagene jeg går over?

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Jeg bor hos SIT og har takket ja til kontrakt for neste år, men nå har jeg fått et tilbud om å flytte et annet sted og da lurer jeg på om jeg kan si i fra meg den nye kontrakten nå, den begynner 01.07, og så flytte ut 01.07.

Eventuelt er det noen som vet hvor mye ekstra jeg må betale for de 11 dagene jeg går over?

Du har en måneds oppsigelsesfrist fra når du sier opp uansett om det er ny eller gammel kontrakt som gjelder. Så du rekker fremdeles å si opp innen 11.07 om det er flyttedatoen din.

Den siste måneden du har hybelen betaler du kun for de dagene du har hybelen. Så hvis du har den fram til 11.07 feks betaler du L*(11/30) i juli hvor L er månedlig leie. Som KjellV forklarte over.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...