Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har fått spam på stud-mail?

Subject: You can earn an additional $ 200 per day helping your community

 

We invite you to work in the remote assistant position.

This work takes 2-3 hours per week and requires absolutely no investment.

The essence of this work for incoming client requests in your city.

The starting salary is about 2500 EUR per month + bonuses.

You get paid your salary every 2 weeks and your bonuses after fulfilling each task!

We guarantee work for everyone. But we accept applications this week only!

Therefore, you should write a request right now. And you will start earning money, starting from next week.

Please indicate in the request:

Your name:

Your email address:

City of residence:

Please send the request to my email [email protected],and I will answer you personally as soon as possible

Sincerely,

Ron Conklin

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Ja, fikk denne nettopp:

 

Til alle studenter som tok eksamen TDT4140 Systemutvikling

I morgen, tirsdag 5.juni kl 1215 er det informasjonsmøte i S8 på Sentralbygget (Stripa).

Bakgrunn for møtet er den kjente problematikken rundt oppgavene som ble gitt på eksamen 22. mai.

Studenttinget NTNU og de fakultetstillitsvalgte vil informere alle studentene som tok faget om hvilke muligheter de har ang klage, gjentak og karakter.

Endelig avgjørelse er ikke tatt og vi trenger deres innspill for å komme fram til den beste løsningen for studentene.

Det vil bli et kort møte med hovedvekt på deres innspill og tilbakemeldinger på de ulike løsningene NTNU har skissert.

Studenttinget har av Studiedirektør fått tilsendt mailadressene.

På vegne av fakultetstillitsvalgte og Studenttinget,

Neida, bra de tar saken alvorlig. Men samtidig bryr jeg meg ikke sååå mye bare jeg slipper å ta eksamen om igjen.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Ja, bryr meg om saken, men det som "ikke bryr meg" er at noen har hatt tilgang til eksamen på forhånd. Det bør ikke være slik, men nå har det skjedd.

Det var ikke LF til eksamen, en kunne ikke vite eksamen ble en gammel kont osv.

 

Hadde det vært et mer seriøst fag, hadde jeg nok brydd meg. Men her er karakterene forskjøvet oppover uansett, og føler ikke dette kan påvirke min eksamen på samme måte som om noen hadde hatt tilgang på en matte-eksamen på forhånd. Om jeg hadde hatt SU eksamen på forhånd, hadde eneste forskjellen på min eksamen blitt at jeg kunne utdypet enkelte ting litt som jeg ikke fikk tid til.

Tror heller ikke noen har utnyttet dette veldig med vilje, og det er uansett ikke juks. Så å straffe noen blir feil.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke er studentene som har skyld i dette. Dette er faglærer og NTNU sin feil, og bør ikke gå ut over studentene. Det er likevel veldig uheldig, og en del studenter var visst rimelig sikre på at eksamen ville bli foholdsvis lik fjorårets kont og forberedt seg ut fra det.

 

Nå har jeg ikke studert konten fra i fjor, men ut fra det jeg har lest hadde faglærer i det minste klart å endre 2011 til 2012 i eksamensoppgavene og sagt seg fornøyd med det. Neste år klarer han kanskje også å endre årstallet i vedlegget.

Lenke til kommentar

Hva er praksis rundt hengefag? Virker som man ikke kan fortsette til neste årskurs med flere enn 3 hengefag. Er dette en absolutt regel? Hva skjer om man ikke får fortsette til neste årskurs? Er helvete da løs, og alt håp om siv.ing borte?

Kanskje litt unødvendig å tenke på det nå, men enkelte eksamer kan gi hvem som helst angst :)

Lenke til kommentar

Man kan gå et trinn to ganger før det skaper problemer. Mens man går "på nytt" kan man i de aller fleste tilfeller ta emner som tilhører årstrinnet man skulle vært på, så det er ikke noen krise. Men sørg for å oppfylle kravene til å bli flyttet opp minst ett hakk etter å ha gått på nytt, ellers skal du etter regelboka kastes ut.

 

For å komme videre til neste årstrinn kan man ikke ha mer enn 3 hengefag eller hengefag fra 1. årstrinn om man skal begynne i 4. eller 2. årstrinn om du skal begynne i 5.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke er studentene som har skyld i dette. Dette er faglærer og NTNU sin feil, og bør ikke gå ut over studentene. Det er likevel veldig uheldig, og en del studenter var visst rimelig sikre på at eksamen ville bli foholdsvis lik fjorårets kont og forberedt seg ut fra det.

 

Nå har jeg ikke studert konten fra i fjor, men ut fra det jeg har lest hadde faglærer i det minste klart å endre 2011 til 2012 i eksamensoppgavene og sagt seg fornøyd med det. Neste år klarer han kanskje også å endre årstallet i vedlegget.

 

Slik jeg har forstått så hadde konten fra 2010 vært eksamen i 2011 så det var noen som håpet på at dette kunne skje igjen. Når eksamen så hadde ligget ute bare for å bli fjernet etter noen dager så ble mistanken styrket ganske kraftig så det var en del i klassen min som hadde gjort den kvelden før, i grupper, slik at de i praksis bare kunne skrive av dagen derpå - noe som i dette tilfellet var en ganske stor fordel siden eksamen var så lang..

Lenke til kommentar

Man kan gå et trinn to ganger før det skaper problemer. Mens man går "på nytt" kan man i de aller fleste tilfeller ta emner som tilhører årstrinnet man skulle vært på, så det er ikke noen krise. Men sørg for å oppfylle kravene til å bli flyttet opp minst ett hakk etter å ha gått på nytt, ellers skal du etter regelboka kastes ut.

 

For å komme videre til neste årstrinn kan man ikke ha mer enn 3 hengefag eller hengefag fra 1. årstrinn om man skal begynne i 4. eller 2. årstrinn om du skal begynne i 5.

 

Så om jeg kan ta fag fra neste årstrinn uten å faktisk være på det årstrinnet, "hopper" jeg da på en måte over et årstrinn? Si at jeg har for mange hegngefag etter 2. årstrinn, så jeg blir stående der i to år, men tar fagene fra 3. årstrinn samtidig som jeg tar opp fag fra de to første årstrinnene. Vil jeg da neste år være på 3.årstrinn, men da ta fag fra 4. årstrinn, eller vil jeg "hoppe over" 3. årstrinn siden jeg alt har tatt de fagene, og begynne på 4.årstrinn?

Lenke til kommentar

Hvilket årstrinn du går er bare noe som brukes for å ha orden i systemet. Så lenge du ikke overskrider antall hengefag spiller det ingen rolle hvilke fag du tar når. Dvs det spiller ingen rolle helt til du kommer til sisteåret og skal ta ut masteroppgaven (muligens prosjektoppgaven, noe usikker der). Hvis du mangler fag den dagen du vil ta ut masteroppgaven må du få bekreftelse fra veileder om at faget du mangler ikke er nødvendig for å kunne gjennomføre oppgaven.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Så om jeg kan ta fag fra neste årstrinn uten å faktisk være på det årstrinnet, "hopper" jeg da på en måte over et årstrinn? Si at jeg har for mange hegngefag etter 2. årstrinn, så jeg blir stående der i to år, men tar fagene fra 3. årstrinn samtidig som jeg tar opp fag fra de to første årstrinnene. Vil jeg da neste år være på 3.årstrinn, men da ta fag fra 4. årstrinn, eller vil jeg "hoppe over" 3. årstrinn siden jeg alt har tatt de fagene, og begynne på 4.årstrinn?

 

Du "hopper over" tredje årstrinn om du oppfyller kravene til å begynne i fjerde årstrinn etter å ha gått andre årstrinn to ganger. Du blir flyttet så langt "opp" som du kan i henhold til kravene om hengefag. Hvilket årstrinn du går er egentlig ikke viktig så lenge du kommer deg videre etter maks to år på samme trinn. Om du ikke kommer deg videre etter to år ryker du som sagt ut på grunn av manglende progresjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...