Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noen tall på det, men heg syns konteksamen ofte er lettere enn ordinær.

Forresten Horrorbyte, jeg tror vi har samme fuckedup døgnrytme :)

Etter forholdene er min veldig fucked up siden jeg har eksamen i morgen. Pytt, pytt. Søvn er for pyser og dragvollinger. Read ALL night!!

Buuuuuu! Jeg er (for tiden) dragvolling og nattlest bra mye!

Så mye at det hender seg rett ofte at jeg kommer til eksamener eller viktige innleveringer som en uttørka zombiefaen. Koffein og energirik mat holder meg i gang dagen derpå, gudskjelov.

Ikke at det anbefales til vordende Ntnu/hist- studenter.. for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen med erfaringer fra Falkenborg Studentby?

Skal du studere ved Gløshaugen så ligger det ganske langt unna. Av private studentbyer er kanskje Voll studentby et alternativ? Nærmere Gløshaugen og bedre bussforbindelse, men til gjengjeld må du dele kjøkken med 7 personer (men du har eget bad.)

Vil bare skaffe meg en sikker bolig, for jeg bor ekstremt langt unna Trondheim, så det er vanskelig å komme seg på private visninger. Har søkt på Voll, men de har 12 mnd. kontrakter, tror forøvrig Falkenborg har det samme.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har tenkt meg i militæret ett år, og har et par spørsmål. Det er jo noe som heter 1.- og 2.gangsvitnemål, og det jeg lurer på er om de poengene jeg får for å ha fullført miliærtjenesten vil komme på 1. eller 2.

Og hvor mange poeng er det man får?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har tenkt meg i militæret ett år, og har et par spørsmål. Det er jo noe som heter 1.- og 2.gangsvitnemål, og det jeg lurer på er om de poengene jeg får for å ha fullført miliærtjenesten vil komme på 1. eller 2.

Og hvor mange poeng er det man får?

Man får 2 poeng, og de teller bare på det som heter ordinært vitnemål (dvs. ikke førstegangsvitnemål).

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, rimelig sikker på at jeg ikke kommer inn på førstevalget mitt. Så ikke på dette som noe problem da jeg søkte tidligere i vår, men begynner nå å innse at jeg egentlig har veldig mye mer lyst inn på dette studiet enn de andre ingeniørstudiene jeg har søkt.

Kommer garantert inn med alderspoeng til neste år, men planen har alltid vært, og det er fortsatt det jeg ønsker, å starte studiene nå med en gang etter videregående. Jeg lurer på hvilke muligheter jeg har med å godta studieplassen jeg har som andre valg for så og deretter enten droppe ut etter 1 år(i et siv.ing studium) for å så starte på studiet jeg ønsker, eller prøve å bli flyttet over til studiet jeg virkelig ønsker.

Var selvfølgelig for dum til å søke årskurs fysikk eller matematikk, da hadde alt vært null stress. :(

Kjipt når man er skikkelig motivert for å starte studiene.

Lenke til kommentar

Er det fysmat du vil gå på? Da er det ikke så problematisk -- hvert år er det mange som bytter til fysmat fra et annet siv.ing.-studie, og hvis du ikke får lov til det burde det gå fint å bare søke seg inn via Samordna Opptak og få godkjent fagene du allerede har tatt.

Edit: Ingen av førsteårsemnene som fysmat-studenter har er adgangsbegrensede, og det er ingen som tvinger deg til å stå på eksamen i fagene til det sivingstudiet du går på, så strengt tatt kan du vel i praksis gå førsteåret på fysmat uansett hvilket studie du går på...

Endret av operg
Lenke til kommentar

Knewt: Om du "alltid" har skullet bli ingeniør, anbefaler jeg å prøve. Jeg gikk på NTNU et år, fant ut at det ikke var noe for meg, og sluttet. Det har gått bra med meg i etterkant :p Det var et veldig lærerikt år, og i etterkant slipper jeg å være usikker på om jeg burde ha gjort det likevel...

Går du HiST eller, herr brun? Og hva mente du var "feil" med Ntnu? :)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...