Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skulle dere sett 2.klasse kjemi sin termo nå, og vår generell kjemi til jul. Omtrent omvendt av hverandre, og i termo var D veldig bra. Ingen A, såvidt B(1 stk? )

1 stykk B ja. Håper ikke studassene får skylden for dette. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok av mac-hipstere på NTNU, så du skal nok klare deg ganske lenge.

men vil softwaren de bruker på siving-studiene være mac-kompatibel?

Det er lettere å svare presist dersom du kan svare hvilken linje du sikter på...

Lenke til kommentar

Det er nok av mac-hipstere på NTNU, så du skal nok klare deg ganske lenge.

men vil softwaren de bruker på siving-studiene være mac-kompatibel?

Det er lettere å svare presist dersom du kan svare hvilken linje du sikter på...

Han skrev vel elektro/kyb

Lenke til kommentar

Ja, ok, jeg er blind.

De viktigste programmene som latex, matlab osv er vel tilgjengelig for mac. Det er ikke så mange programmene som ikke er tilgjengelig for mac, og de som er det kan brukes på datasaler.

Flere av programmene jeg brukte kunne også brukes kun på skolen sine datamaskiner pga lisensgrunner, og da er det vel likegyldig hva slags laptop man har.

Og til nøds kan man alltids bruke bootcamp for å få windows på mac (studerer du elektro/kyb studerer du på IME-fakultetet og kan da få Win7 gratis om ikke de har forandret for mye på ting siden jeg hang rundt der).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Da skulle dere sett 2.klasse kjemi sin termo nå, og vår generell kjemi til jul. Omtrent omvendt av hverandre, og i termo var D veldig bra. Ingen A, såvidt B(1 stk? )

Jeg hadde lett gitt studass skylda for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har studert ved NTNU :

Gaar det greit med aa bruke en Engelsk PC, uten de tre siste bokstavene i alfabetet eller er det bare aa kjoepe seg en Norsk PC? F.eks Ex.Phil oevingene , hvis de skal skrives paa data gaar det greit aa skrive slik jeg gjoer naa? eller kan de skrives for haand?

Protip: http://msdn.microsof...l/bb964665.aspx

Jeg har brukt dette programmet til å legge til diverse ting som det greske alfabetet og matematiske symboler til tastaturet, slik at jeg kan bruke PCen til notater i realfaglige emner. Det er et fåtall av tastene som faktisk bruker AltGr, og ingen som bruker Shift+AltGr. Funker veldig bra å fylle disse med tegn jeg bruker ofte. Du kan enkelt skaffe deg æøå på samme måte. Hvis noen vil ha tastaturoppsettet mitt, så rop ut (jeg har det ikke tilgjengelig akkurat nå, så jeg gidder bare laste det opp hvis det er interesse).

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Hei, vet ikke om dette er rette tråden for dette, men kjører på uansett:

Tenkte å flytte til Trondheim til høsten, siden jeg skal ta master på NTNU. Lurer på om noen vet hvordan mulighetene er for å få seg studentbolig? Søkte på teknobyen, Berg (leilighet), og Bloksberg i den rekkefølgen. Burde jeg skifte ut noen av disse alternativene? Ser at det er ingen ledige for øyeblikket, som det var når jeg søkte i midten av april.

Satte også opp at jeg ønsket bolig fra 1. august - regner med jeg ville økt sjangsene mine for å få bolig hvis jeg endret denne til juni/juli?

Lenke til kommentar

Du bør absolutt ikke endre noe som helst, for da havner du bakerst i køen. Hybel i Teknobyen bør være mulig. Leilighet i Berg er nok ikke det letteste å få akkurat på denne tiden av året. Hybel i Bloksberg - glem det. Leilighet? Fortsatt vanskelig på denne tiden av året.

Lenke til kommentar

Jeg hadde lett gitt studass skylda for det.

Hehe, ikke sant? Jeg var selv studass i dette faget både i år og i fjor. I fjor fikk foreleser visstnok en del positive tilbakemeldinger på faget, noe som kanskje kan ha vært en medvirkende årsak til at hun bød alle stud.- og lab-asser på kake og kaffe ved semesterslutt. Det har det derimot ikke vært mye av i år …

Lenke til kommentar

Tenkte å flytte til Trondheim til høsten, siden jeg skal ta master på NTNU. Lurer på om noen vet hvordan mulighetene er for å få seg studentbolig? Søkte på teknobyen, Berg (leilighet), og Bloksberg i den rekkefølgen. Burde jeg skifte ut noen av disse alternativene? Ser at det er ingen ledige for øyeblikket, som det var når jeg søkte i midten av april.

Du kommer høyst sannsynlig ikke til å få hybel gjennom SiT, beklager. Du har søkt på tre av de mest populære studentbyene, og siste søkefrist dersom man vil ha bolig pleier å være rundt 15. april.

Lenke til kommentar

Hehe, ikke sant? Jeg var selv studass i dette faget både i år og i fjor. I fjor fikk foreleser visstnok en del positive tilbakemeldinger på faget, noe som kanskje kan ha vært en medvirkende årsak til at hun bød alle stud.- og lab-asser på kake og kaffe ved semesterslutt. Det har det derimot ikke vært mye av i år …

Hehe, kaffe og kaker på faglærers regning er vel enhver studass' drøm. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, kaffe og kaker på faglærers regning er vel enhver studass' drøm. ;)

Nei, jo mindre timer man er betalt for å møte jo bedre.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å gå på NTNU etter VGS. Nå begynner jeg å bli usikker. I Fysikk 2 i år har jeg slitt voldsomt med konsentrasjon og interesse. Jeg vil tro mye er på grunn av læreren vår. Jeg var klar for å få en flink og dyktig lærer som har undervist FY2 i mange år. Men så fikk vi en som har undervist FY1 i alle år. Han har utdanning til å undervise FY2, men har aldri gjort det før. Han kunne dermed ikke stoffet selv i mange temaer. For all del, han var flink i FY1 (jeg fikk 6 og 6 på eksamen i fjor).

Nå vurderer jeg å gjøre noe HELT annet enn ingeniør-studier...

Lenke til kommentar

Nei, ikke bare derfor. Begynner å bli mindre motivert til å fortsette med realfagsting generelt. Er ikke sikker på at det er rett for meg. Men ja, ender vel opp med å prøve et år, som du sier.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

På en måte vil jeg si at det meste blir gøy når du går litt dypere i det, og også når du får velge fag selv og har mulighet til å spesialisere deg i noe du virkelig brenner for. På en annen side er de første årene veldig generelle og har veldig mye matematikk og fag som du vil tenke på som fysikk nesten uansett hvilken siving man velger, så hvis man ikke er interessert i det er man bare ikke interessert.

Men det er mange muligheter på NTNU, og Trondheim er en ganske digg by, så hvis du finner noe som virker kult på ntnu.no er det ikke værre enn å søke :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...