Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud i MA1101 den 11. mai, og som nevnt ovenfor her har folk fått tilbud i Matematikk 1. Så de er vel godt i gang ser det ut til.

 

edit: stillingene er jo lagt ut for lenge siden.. Mener du kanskje et annet fakultet enn IME?

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søkte i mars, i denne rekkefølgen: Berg, Bloksberg, Nedre Singsaker. Høres det fornuftig ut?

 

Er det anbefalt å bo i kollektiv forresten, mtp det sosiale? Eller går det greit å bo alene? Har nemlig en kompis i militæret som også skal til Gløshaugen, er aktuelt å bo sammen med han.

Lenke til kommentar

Noen trives best i kollektiv, mens andre foretrekker å bo alene. Vi kan ikke vite hva som passer deg best. Angående kollektivene til SiT, så settes disse i stor grad sammen av folk som ikke kjenner hverandre fra før, og dermed er det litt tilfeldig om folk kommer overens eller ikke. Å flytte sammen med noen du kjenner er nok ikke det dummeste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg skal formodentligvis gå bygg til høsten. Har jeg forstått rett at jeg kommer til å måtte skaffe meg en slik Citizen SR-270X-kalkulator? Om jeg uansett må det, tenker jeg at jeg like godt kan kjøpe den i forkant. Kjekt å gjøre seg kjent med den.

Det er en ganske enkel kalkulator, ikke noe hightec. Du taper ingenting på å vente litt med å skaffe deg kalkulatoren. Du får den på bokhandleren på Gløshaugen.

Det er egentlig smart å kjøpe den med en gang slik at man blir vant til en kalkulator som ikke registrerer alle tastetrykk.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å bo med folk jeg ikke kjenner. De aller fleste er utadvente nok til at man blir venner med de andre uansett. Folk man kjenner godt (og studerer med) kan det være greit å ikke bo sammen med, da det kan bli litt mye av det gode. Jeg treffer dem jo hele tiden uansett.

Folk man kjenner godt er også mer truanes til å ta seg friheter i bofelleskapet som musikk sent på kvelden, oppvask og rot. Hvis man bor med folk man ikke kjenner viser folk generelt mer respekt.

For all del: Det går fint ann å bo med folk man kjenner også, det er veldig opp til hvem det er snakk om. Personlig liker jeg at hjemme er fri fra folk dersom jeg ønsker det.

Endret av madsc90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tingen er at jeg er en ekstremt sosial person, som blir kjent med folk i alle slike "ny gruppe menneske"-settinger. Og dette synes jeg er gøy. Så egentlig veldig frem til å bo på kollektiv. Men så fant jeg ut om kompisen min som også skal på NTNU, og har jo også lyst til å bo med han. Jeg bare lurer på om dere tror jeg vil gå glipp av mye ved å ikke velge kollektivløsningen.

 

Denne fyren er veldig rolig og kommer nok aldri til å gå meg på nervene, ever. Men likevel mange gode poeng i innlegget ditt, Mads. Andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men det avhenger veldig av hvem du havner sammen med. Jeg har bodd på hybel i to år (siden jeg flyttet til Trondheim) -- det første året bodde jeg med tre 5. klassinger som jeg hadde ingenting til felles med og det siste året har jeg bodd med tre jenter som bodde hos kjærestene sine halvparten av tiden. Er fornøyd med å bo her, men det er ikke slik at man automatisk blir friends4lyf med de man havner på etasje med.

Endret av operg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det fortsatt mulig å finne en sommerjobb i Trondheim?

 

Jeg begynte å lete i januar og har ikke funnet sommerjobb... nå har jeg riktignok kun søkt på halvveis relevante jobber i Trondheim, ikke jobber på Bunnpris og den slags. Men tror så å si alle bedrifter har funnet sommervikarer nå.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med et eller flere av disse K-emnene?

TMM4225 Ingeniørrettet samhandling i distribuerte team: Ledelse og smart bruk

Hvordan er forelesningene/boka? Er øvingsopplegget greit? Hvordan er eksamen?

Jeg synes faget var veldig dårlig. Boka var bra, men forelesningene var ofte video-konferanser som varte bortimot fire timer, og veldige kjedelige.

 

Øvingsopplegget var fullstendig svada, og det var mye jobb fordi oppgavene ikke var tydelige hva svaret skulle inneholde eller hvordan de skulle se ut.

 

Så å si alle fristene foreleseren gav selv seg, når vi skulle få tilbakemeldinger og slikt, ble ikke overholdt i hele tatt. Foreleseren lovde også at han skulle legge ut en gjennomgang av en eldre eksamen, men dagen før eksamen kom det melding om at han ikke lengre syntes det var nødvendig siden han hadde gått igjen en noen uker tidligere under en forelesning!

 

Eksamen var grei nok, men mye skriving.

Lenke til kommentar

Angående LaTeX vs Word. Hvis man ønsker å publisere noe så er det mange journals som krever at du skriver artikkelen i LaTeX med en journal-spesifikk LaTeX-pakke.

 

Dessuten kan man lage flotte tabeller i LaTeX med booktabs-pakken. Og enkelt lage greie presentasjoner med beamer-pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...