Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

For å spore over til noe annet, hvor mange vanlige forkortelser og slikt er det på

gløshaugen? Tenker på linjenavn og slikt. Noen jeg kan komme på i farten

 

Bygg - Bygg- og miljøteknikk

Maskin - Produktutvikling og produksjon

Lur - Lektorutdanning Realfag

Energi og miljø - Emil (Svakstrøm?)

Indøk - Industriell økonomi og teknologiledelse

Stripa og Hangaren

 

Er det noen flere linjer som har typiske navn? Sikkert massevis jeg har glemt.

 

Nabla - Linjeforening til Fysmat

Online - Linjeforening til Informatikk

Spanskrøret - Linjeforeningen til Lur

Timini - Linjeforeningen til Nano

(j)Anus - Indøk

 

Jeg fant jeg fant =)

http://no.wikipedia....ninger_ved_NTNU

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal formodentligvis gå bygg til høsten. Har jeg forstått rett at jeg kommer til å måtte skaffe meg en slik Citizen SR-270X-kalkulator? Om jeg uansett må det, tenker jeg at jeg like godt kan kjøpe den i forkant. Kjekt å gjøre seg kjent med den.

Det er en ganske enkel kalkulator, ikke noe hightec. Du taper ingenting på å vente litt med å skaffe deg kalkulatoren. Du får den på bokhandleren på Gløshaugen.

Lenke til kommentar

Jeg skal formodentligvis gå bygg til høsten. Har jeg forstått rett at jeg kommer til å måtte skaffe meg en slik Citizen SR-270X-kalkulator? Om jeg uansett må det, tenker jeg at jeg like godt kan kjøpe den i forkant. Kjekt å gjøre seg kjent med den.

HP 30S er vel også fortsatt lov men den er dårligere en Citizen.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar
Folkens, er det realistisk å få en privat boligleie kontrakt som starter med leie 1. August, nå i Mai/Juni? Alle utleiere jeg har sett på hybel.no forlanger at leier skal betale fra 1. Juli eller tidligere..

 

bump.. Er det noen med erfaring som kan svare..?

Lenke til kommentar
Folkens, er det realistisk å få en privat boligleie kontrakt som starter med leie 1. August, nå i Mai/Juni? Alle utleiere jeg har sett på hybel.no forlanger at leier skal betale fra 1. Juli eller tidligere..

 

bump.. Er det noen med erfaring som kan svare..?

 

Ja, du kan nok finne noen, men en måneds ekstra leie er absolutt verdt det om du finner et bra bosted! Tro meg!

Lenke til kommentar

Om du finner en god bolig til en fornuftig pris, så vil jeg anbefale å betale for en måned ekstra om utleier krever det. Jeg ville gjort det, med tanke på hvordan markedet er for tiden. Det er heller ikke uvanlig å måtte gjøre det samme for boliger man får gjennom SiT, for de er minst like opptatt av å ikke tape penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag fikk jeg tilbud om å være studass i TMA4100 - Matematikk 1 (Smågrupper og Teknostart).

 

Det står at timeantallet er 212 timer (mot 100 som er vanlig).

 

Noen som vet hva dette går ut på? Er det sinnsykt mye mer arbeid enn en vanlig studasstilling?

Lenke til kommentar

Har også fått tilbud, men var 4. valget så venter på noe annet. Også fått tilbud om 5. valget mitt.. :p

 

Du har to grupper. Tror ikke det betyr dobbelt arbeid, du trenger jo tross alt bare forberede deg én gang per øving. Og å rette går jo fort når man kommer i gang. Det er også Teknostart, noe som vel betyr du er studass noen dager i starten av året. Potensielt kortere sommerferie og krasj med forelesningene dine.

Lenke til kommentar

Tror dere det blir stor etterspørsel etter boliger 1. Juli og utover? Eller vil pågangen begynne kun etter at folk får svar på studiesøknadene (20. - 26. Juli)?

Det er jevnt over høyt trykk helt til langt ute i september/tidlig oktober. Du må regne med å betale fra 1. juli hvis du skal ha bolig til studiestart.

Lenke til kommentar

Jeg tror at folk som har lest seg opp litt på dette begynte å søke etter boliger i mars/april og at det nå begynner å bli virkelig vanskelig. Vi begynte å lete i mars, fant en i mai og betalte fra juli for da var den ferdigoppusset og vi kunne flytte inn fra da.

 

Hvorfor mener du at huseier skal tape penger på at du ikke vil betale fra det blir ledig? Folk flest flytter jo ut i juni når de er ferdige med å studere allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...