Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, tja tror jeg vet det. Latex skal visstnok passe ganske bra til ingenioer/science relaterte ting fordi det er enklere aa ha med aa gjoere mtp likninger, figurer, font, plassering osv.

 

Spurte ogsaa programmlederen som tilfeldigvis var logget paa Skype saapass tidlig i eksamensperioden :p og hun mente at Word har tatt igjen en del, men det kommer helt an paa hva konferansen eller journalen foretrekker. Noe som er bra med Word er at det er lettere tilgjengelig overalt paa alle datamaskiner og er enkel aa bruke.

 

Men det viktigste hun sa : Latex ser mye penere ut paa arket. Saa antar at hvis layout paa masteroppgaven er viktig (utseende) saa er sikkert det grunnen til man ikke faar en A (hvis de skal vaere saa pirkete)

Lenke til kommentar

Men det viktigste hun sa : Latex ser mye penere ut paa arket. Saa antar at hvis layout paa masteroppgaven er viktig (utseende) saa er sikkert det grunnen til man ikke faar en A (hvis de skal vaere saa pirkete)

 

Utseende har vel ikke så veldig mye å si (dvs. jeg håper du forstod at jeg spøkte da jeg sa at man ikke får A uten å bruke LaTeX), men et godt utseende vil absolutt bidra til å løfte helhetsinntrykket (og ikke minst førsteinntrykket). Synd han som skrev masteroppgaven jeg sensurer nå ikke visste det før han leverte. :p

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Aaja du spoekte ja.

 

Jeg har aldri programmert foer og derfor saa Latex litt mer kompleks ut enn Word, siden det ser ut som man programmerer (uten at jeg har proevd dette ut ved aa installere og se naermere paa det). Skal slippe unna det saa lenge det gaar hvertfall :p

 

Ingenting av det du laerer paa et universitet er ekstremt vanskelig (det er hva du gjoer det til), saa burde ikke vaere saa altfor stort problem.

Endret av ingenioerstudent
Lenke til kommentar

F*** fant nettopp ut at jeg ligger paa 638.plass hos Berg Studentby (2.valg). Faar heller ikke noen tilbud hos Steinan (som var mitt 1.valg) fordi jeg hadde soekt paa Duplett eller no piss ; og det var tydeligvis for samboere.

Hvordan fant du ut dette? Har samme problem selv. Søkte først på noen populære hybler, og fant senere ut at det var håpløst å få plass der. Da måtte jeg søke på nytt på noen mindre populære hybler, og vips så var jeg bakerst i køen igjen...
Lenke til kommentar

Jeg ringte SiT og spurte dem om de kunne fortelle meg om hvor i soekerkoen jeg ligger. Saa sa hun damen til meg at jeg ligger paa 638.plass og jeg mest sannsynlig ikke kommer til aa faa noe.

 

Jeg hadde :

 

Steinan

Berg

Berg

 

Som mine valg, men siden Steinan var en duplett som er for samboere saa faar jeg jo ikke tilbud der. Og hos Berg ligger jeg for langt bak. Maa nok lete privat naa.

 

Vurderer naa aa slette soeknaden og legge inn en ny en med Nedre Singsaker, Lerkendal, e.l noen andre som er naerme Gloes enn det Steinan er. Kanksje jeg da faar plass til skoleaaret 2013/2014 ? Hvis ikke saa kan det hende jeg faar noe foer jeg skal skrive Masteroppgaven i 2017.

Endret av ingenioerstudent
Lenke til kommentar

Er det ikke et absolutt krav om at man må skrive materoppgaven sin i Latex? Har enda ikke hørt om noen som ikke har gjort det. Og word ser jo ut som piss =)

 

Hvorfor skulle det være det?

 

Er uansett haugevis av folk som skriver i Word. Noen kan Word bra, og da ser det ikke helt på bærtur ut. På den andre siden så er det mange som ikke kan LaTeX ordentlig heller, og da ser det nesten like jævlig ut (i noen tilfeller jævligere).

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Er det ikke et absolutt krav om at man må skrive materoppgaven sin i Latex? Har enda ikke hørt om noen som ikke har gjort det. Og word ser jo ut som piss =)

Hva er det med latex som gjør at du mener det ser bedre ut (jeg hører påstanden ofte, men jeg har aldri sett noe resultat som bekrefter den)?

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...