Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, da har jeg funnet meg et kollektiv med kjekke folk, privat. http://www.hybel.no/bolig/rom-i-kollektiv-nar-ntnu-gloshaugen-for-leie?utm_source=hybel.no&utm_medium=email&utm_campaign=kontakt-eier

 

Er det noen her som har erfaring/kunnskap om hybelen og/eller område rundt?

 

Og hvordan foregår skriving av kontrakt? Jeg har lyst å flytte inn den 1. August, men må jeg skrive kontrakt tidlig?

Lenke til kommentar

Grei gå/sykle-avstand til Gløshaugen.

 

Ja, kontrakten skal skrives under før du flytter inn. Kan vel ordnes via post. Du kan også velge å gå rundt formalitetene og heller ta underskrivingen når du flytter inn, men med mindre utleier er noen du stoler veldig på ville jeg anbefalt å få det formelle ordnet i forkant. Da står du sterkere om det skulle oppstå uenigheter med utleier ved innflytting.

 

EDIT: Du ikke skrive under allerede i mai, men jeg ville gjort det nå for å få det 100% sikkert at hybelen er i boks.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Okei, da har jeg funnet meg et kollektiv med kjekke folk, privat. http://www.hybel.no/...gn=kontakt-eier

 

Er det noen her som har erfaring/kunnskap om hybelen og/eller område rundt?

 

Kollektivet ligger på Marienborg, som er på Byåsen-siden av St. Olav. Ser ut som den korteste veien til Gløshaugen er å gå over brua til sykehuset og gjennom sykehusområdet. Jeg vil påstå at det er en helt grei gåtur. Fra sykehuset til Gløs er det ikke spesielt langt. Når det gjelder området rundt så er jeg ikke spesielt bevandret. Det er en Prix-butikk i krysset Klostergata/Ragnhilds gate (over brua, like ved St. Olav) som jeg tror (?) blir nærmeste dagligvarebutikk. Skal ikke være lange biten å gå til nærmeste trikkestopp heller, selv om det er litt bratt oppover. Jeg tror buss 19 går forbi i nærheten også, men bussforbindelsene i umiddelbar nærhet tror jeg er begrensede. Tror nesten det tar kortere tid å gå til Gløs enn å til nærmeste 5-er-stopp (langs Byåsveien) og ta nr. 5 dit.

Lenke til kommentar

Takk :) Hvordan foregår kontraktskrivingen? Blir papirer sendt fram og tilbake gjennom posten, eller kan jeg bare signere en kontrakt med Bank ID? Jeg har 0 erfaring med kontrakter, så trenger litt hjelp....

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Takk :) Hvordan foregår kontraktskrivingen? Blir papirer sendt fram og tilbake gjennom posten, eller kan jeg bare signere en kontrakt med Bank ID? Jeg har 0 erfaring med kontrakter, så trenger litt hjelp....

Leier du privat blir det papirer fram og tilbake ja. Det er kun SiT som tilbyr signering via BankID såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det en uting? Annet enn at det koster en del med ekstra konteeksamener.

 

Det er en uting at folk utnytter taktisk kont for å få mer tid til å lese på færre fag av gangen og til slutt kanskje ende opp på et kunstig høyt snitt, som de muligens ikke ville hatt hvis de gjorde som folk flest; å ta alle fagene i samme eksamensperiode. Du har jo også folk som leverer blankt fordi de innser at de ikke klarer å få bedre enn C på ordinæreksamen pga de har bommet med lesetaktikken eller vært "uheldige" med oppgavene, og øyner muligheten for å gjøre det bedre på konten.

 

Nå har jo alle i teorien samme muligheten, så det er ingenting urettferdig sånt sett, men systemet er ikke optimalt i mine øyne.

Endret av drgz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bah, problemet mitt er at jeg fucka opp søknaden noen dager etter en kompis fortalte meg at jeg måtte oppdatere søknaden min hos SiT hver 2. måned , noe jeg ikke hadde gjort. Alt var egentlig min feil, siden jeg leste nesten ingenting om hva jeg skulle gjøre, jeg bare lagde en søknad hos SiT den 22. Februar, og glemte av heile greia.

 

Det som skjedde foruten dette var at jeg småredigerte søknaden min idag, og da forandret søknadsdatoen seg. Jeg trodde at det skjedde bare om man la til nye boligønsker/forandret på prioriteringen, men der tok jeg feil.

 

Er det mulig at jeg vil få tilbake plassen på venteliste som jeg hadde før jeg redigerte søknaden, hvis jeg sender en beskjed til SiT gjennom email, eller ringer dem? Eller er jeg fucka uansett, siden jeg ikke oppdaterte søknaden min?

 

PS: Jeg skal begynne på en siv.ing linje hos NTNU til høsten

 

Hallaise!

 

Jeg gjorde akkurat det samme for en uke siden, skulle være lur og ompriotere. Det som skjer er at søknadsdatoen faktisk endrer seg. Så det er ekstremt viktig at du ringer til SiT så fort som overhodet mulig og legger deg flat og unnskyldner masse for din dummskap. Så hjalp de meg med å endre datoen og plassene på ventelista tilbake til det det var (17. februar).

 

Og i går! :) Så fikk jeg epost med melding om at jeg får hybel på steinan i småhus fra juli. Så ring raskt siden de deler ut nå om dagen!

 

Andre folk som bor eller skal bo på steinan? Hvordan er det der, mye som skjer? Virker som et trivelig sted. Alle folk driver å syter over avstand og buss, men djeez. Man har het helt hus for seg selv med bare 4 andre. 19 kvm rom og hems. Seriøs utleier og bare 3600 i måneden... Studenter er litt bortskjemte må jeg si.

 

5 km er jo en kvikk sykkeltur. Evt går det jo masse busser 5 og 52...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De var raske i forbindelse med rørene. Beboerne måtte pakke sammen sakene og flytte...

 

Angående mugg så vet jeg at SiT har prøvd å vaske grundig osv, men det kommer tilbake og kan skape helseproblemer over tid.

 

Men sånn generelt har jeg god erfaring med at SiT fikser ting rimelig raskt. Jeg har bodd i to ulike SiT-boliger siden jeg flyttet til Trondheim i 2010, og er ganske fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...