Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal starte paa NTNU til hoesten 2012 (Gloeshaugen, siv.ing).

 

Soekte hybel 15 April med foelgende valg:

 

1. Duplett - Steinan Studentby

2. Hybel - Berg Studentby

3. Hybelleilighet - Berg Studentby

 

Er det stor paagang paa disse og har jeg vaert for seint ute naar jeg soekte 15 April? Jeg sendte en mail til SiT og de sa at folk la inn soeknader allerede i midten av Mars :S

 

Hvis jeg ringer dem, vil de da fortelle meg hvor i soekerkoen jeg ligger i? hvilken informasjon spoer de etter naar de skal finne ut av dette (f.eks navn, soekernr, brukernavn etc)

 

Boer jeg se etter et annet sted aa bo i samme slengen (f.eks paa det private markedet)?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er å få godkjent eksterne fag etter man har tatt et fag på NTNU?

 

 

Om jeg eksempelvis har karakter i matematikk 1 på NTNU, men vil få bort karakteren, og heller ha det godkjent med et fag fra UiO, vil det la seg gjøre?

Lenke til kommentar

Et spørsmål som er litt i samme gate som #31088:

Hvis jeg får godkjent et eksternt fag fra f. eks. UiB, havner dette da på NTNU-vitnemålet kun som bestått, eller kommer den faktiske karakteren til å stå på papiret? Har nemlig oppfattet det som at det kun er bestått som blir overført, uansett om det skulle være alt mellom A og E opprinnelig?

Lenke til kommentar

Får jeg spørre; det er vel ikke forskjell på på hvilke studiested du er student i og hvor du står i prioriteringskøen til SiT??

 

Tenkte fordi jeg blir (antagligvis) henholdsvis Gløsstudent siving eller Hist-studetn ing - til høsten??

 

---og for (pokker), jeg søker først nå. Privatleiemarkedet blir vel antagligvis stappfullt...

Lenke til kommentar

Får jeg spørre; det er vel ikke forskjell på på hvilke studiested du er student i og hvor du står i prioriteringskøen til SiT??

 

Tenkte fordi jeg blir (antagligvis) henholdsvis Gløsstudent siving eller Hist-studetn ing - til høsten??

 

---og for (pokker), jeg søker først nå. Privatleiemarkedet blir vel antagligvis stappfullt...

Ingen forskjell, med unntak av BI og andre som ikke er tilknyttet samskipnaden. Disse studentene har ikke rett på bolig hos SiT.

 

Det er for øvrig på det private markedet du vil ha størst sjanse for å få bolig før studiestart. Vanligvis vil man ikke få bolig gjennom SiT før i september/oktober om man søker etter 1. april, men man kan selvfølgelig være heldig. Men jeg støtter KjellV sin oppfordring om å sette opp Moholt og Steinan, og så kanskje Nedre Singsaker, Berg eller Teknobyen.

Lenke til kommentar

Et spørsmål som er litt i samme gate som #31088:

Hvis jeg får godkjent et eksternt fag fra f. eks. UiB, havner dette da på NTNU-vitnemålet kun som bestått, eller kommer den faktiske karakteren til å stå på papiret? Har nemlig oppfattet det som at det kun er bestått som blir overført, uansett om det skulle være alt mellom A og E opprinnelig?

 

Det vil da stå godkjent (eller tilsvarende tekst). Du må da velge selv å legge ved (eller ikke) karakterutskrift fra den andre undervisningsinstitusjonen i en fremtidig CV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil ha den minste sjanse til hybel hos SiT bør du sette opp 1. Steinan og 2. Moholt. Du overlever med buss en periode.

 

Det går faktisk veldig greit, skal gå greit en periode. Bor i privat-kollektiv nåfortiden i Trondheim, faktisk, men det er et helvetes dritthøl av et sted, folka prater aldri med hverandre. Ikke langt unna Steinan, så steinan og Moholt vil være en stor forbedring :)

Lenke til kommentar

hehe er vant til aa gaa siden jeg var stasjonert ved Elvenes Grensestasjon for maaange aar tilbake under min foerstegangstjeneste. Men har jo 40 kg aa baere paa siden den gang.

 

Betyr dette med "sporty" at jeg moeter en kraftig oppover bakke paa vei hjem eller til gloeshaugen?

 

Hadde vel 40 kg ekstra på ryggen i fgtj også? Er en litt kjip bakke på vei tilbake igjen, men ihvertfall bedre å ha den på vei hjem enn til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...