Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Ser jeg har fått en mail fra SiT Bolig i dag :-(

Kjære beboer / Dear tenant

Som vi tidligere har informert om er det problemer med malingen på enkelte av badene på Berg studentby. Problemet er av akutt natur og må tas øyeblikkelig. Det er beklagelig at dette sammenfaller med eksamenstiden for enkelte.

Når det er sagt ønsker vi å gjøre oppmerksom på at dette ikke vil innebære noen form for mekanisk støy eller lignende. Det er snakk om en ti minutters demontering av utstyr og omtrent en times arbeid med rengjøring og oppmaling. Dernest remontering av utstyr. Tørketid vil være ca. ti dager.

Vi begynner med de første badene mandag 7.mai, jf. vedlegg.

Vi begynner med bad i 2. etasje. Hvert bad skal påføres to strøk maling. For å få til dette kommer vi til å demontere dusjgarnityret, dusjveggene og speil. WC, servant og skap vil bli maskert ut og malt rundt. Veggene vil bli rengjort og skadede flater vil bli flikket.

Vi vil gi beskjed før ankomst i form av skriv på baderomdør med nærmere beskrivelse av hendelsesforløpet.

Dusjen vil bli plombert fram til badet er klart for bruk. Servant og wc kan tas i bruk dagen etter at badet er malt. Dusjdørene blir remontert når malingen er tørket.

Dersom dere har noen spørsmål angående utbedringen, ta gjerne kontakt med [email protected] eller [email protected].

For det første er hvertfall ikke jeg "tidligere informert". For det andre vil jeg si 10-12 dager uten dusj er relativt drøyt... Heldigvis for min del, blir dusjen klar til bruk rett før eksamene begynner, men 17. mai blir derimot ikke fult så behagelig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvem som driver å troller rundt og henger opp lapper der "Nicolai" angivelig søker etter en annen person som kan ta eksamen i MA1101 og exphil for han mot betaling tilsvarende 6500 NOK (stipendet) pr emne? Har ikke tall på hvor mange av disse lappene jeg har sett i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvem som driver å troller rundt og henger opp lapper der "Nicolai" angivelig søker etter en annen person som kan ta eksamen i MA1101 og exphil for han mot betaling tilsvarende 6500 NOK (stipendet) pr emne? Har ikke tall på hvor mange av disse lappene jeg har sett i dag.

Hvem vet, kanskje det er Nicolai som henger de opp.

Lenke til kommentar

Jeg har klart å vaske lommeboken min, hvor semesterkortet lå. Det er delvis ødelagt og ser veldig slitt ut. Spørsmålet er om jeg må bytte det ut for å kunne ta eksamen, eller om jeg kan bruke det? Og hvis jeg må bytte det ut, hvem skal jeg da snakke med?

Høyre hjørne oppe og nede er mer eller mindre borte. Jeg kan se fornavn, etternavn, førdsesdato og personnummer, studielinje, institutt og gyldighetsdato. Jeg kan ikke se studentnummer, som kanskje er det viktigste.

Lenke til kommentar

På semesterkort står det vanligvis hvilke fag man er meldt opp i. Vaktene var veldig interesserte i semesterkortet mitt den gangen jeg hadde satt meg feil, og jeg ikke stod på listene dems. (Det var to deler av det store rommet som hadde samme fag, så jeg gjorde riktig eksamen, men stod ganske enkelt ikke på listene dems.)

Lenke til kommentar

Om det står emnekoder på semesterkortet er avhengig av om man har meldt seg til eksamen før det skrives ut. Tviler på emnekodene brukes til noe som helst da det er lett å få emner på semesterkortet man ikke lenger er oppmeldt i.

Brukte selv bare semesterkort som "ID" til eksamen i 2-3 år. Hvordan de visste det var jeg som satt der kan knapt gudene vite. Hadde så en eksamen der jeg ikke hadde semesterkort og brukte bare bankkort fra og med da, så vil påstå det er overflødig.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er å få godkjent eksterne fag etter man har tatt et fag på NTNU?

Om jeg eksempelvis har karakter i matematikk 1 på NTNU, men vil få bort karakteren, og heller ha det godkjent med et fag fra UiO, vil det la seg gjøre?

Lenke til kommentar

Var på dine tenner tidligere i år og betalte noe mellom 500 og 600 kr for en sjekk (studentrabatt), synes det var greit.

hehe wow!! Studerer akkurat naa i England og starter paa Siv.ing til hoesten 2012 paa enten Tekn. Kybernetikk eller PuP. Skal soerge for aa faa gjort unna tannlegesjekken foer jeg kommer tilbake til Norge. Trakk en av visdomstennene for noen dager tilbake og det kostet med 170 kr. Det er ogsaa samme pris for undersoekelse (roentgen, fjerning av tannstein etc)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg går første året siv.ing. Til jul strøk jeg i et fag, og hadde tenkt til å prøve meg på konten til høsten. Men nå viser deg seg at det passer innmari dårlig å komme oppover et par uker før semesterstart. Hvor krise er det å ikke ta konten i et fag man har strøket i, og heller satse på ordinæreksamen, eventuelt neste års kont?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...