Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Naj, men hvis du tar et bilde av deg med mobben og lagrer det på en minnepenn kan du printe ut passfoto på den maskinen på tapir. Koster en tier eller noe sånt, funker bra

Er det godkjente passfotoer til visumsøknader?

Kan ikke garantere noe, men vi var tre som brukte bilder fra den oppskriften på å søke et språkkurs i Korea og det gikk helt fint. Bare ta et bilde av deg selv med hvit bakgrunn hvor du ikke smiler så ser man jo ikke forskjell på om det ble tatt på passkontoret eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er automat ved kiosken på Mercur og sikkert en del andre plasser. Funket fint med disse bildene til mitt pass i fjor.

(Jeg er dansk)

Og poenget her er at ikke så veldig gode bilder ble godtatt til passet mitt, da bør det duge til visum.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Hei!

Er det slik at man har "valgfag" på siv.ing-studiene? Jeg har fått det for meg at det er slik, men det høres litt rart ut ...

For ikke så mange årene siden hadde man et obligatorisk "perspektivemne" i løpet av studiet pluss et ikke-teknologisk emne, da var det ganske fritt hva man kunne velge. Nå har man visstnok fått noe som heter "komplementære" emner istedenfor, det virker som det er litt mer snevert, men fortsatt mye rom for å velge noe som er "ikke-teknologisk".

Men nå er det dog snakk om kun ett-to emner ut av 36-ish i løpet av studiet. Det aller meste man har befatning med i siv.ing-studiet er fortsatt ingeniøremner.

(Og bare så det er klart, det man kaller "emne" på NTNU er det samme som man kaller "fag" alle andre steder i verden.)

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Er det slik at man har "valgfag" på siv.ing-studiene? Jeg har fått det for meg at det er slik, men det høres litt rart ut ...

For ikke så mange årene siden hadde man et obligatorisk "perspektivemne" i løpet av studiet pluss et ikke-teknologisk emne, da var det ganske fritt hva man kunne velge. Nå har man visstnok fått noe som heter "komplementære" emner istedenfor, det virker som det er litt mer snevert, men fortsatt mye rom for å velge noe som er "ikke-teknologisk".

Men nå er det dog snakk om kun ett-to emner ut av 36-ish i løpet av studiet. Det aller meste man har befatning med i siv.ing-studiet er fortsatt ingeniøremner.

Takk for svar! Får man karakter i disse emnene? Og kan en velge andre teknologiske emner framfor ikke-teknologiske?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Får man karakter i disse emnene? Og kan en velge andre teknologiske emner framfor ikke-teknologiske?

Ja, man får karakter. Og det er obligatorisk å ta k-emne. Men det ser ut som noen av disse går litt inn på det teknologiske området, så det behøver ikke være så far out som du frykter. :p

Men igjen, det er snakk om 2,5% av studiet (eller 5% om man tar med ex.phil., da). Det aller, aller meste du gjør på studiet er teknologirelatert. Og får du dårlig karakter på akkurat disse emnene er det ikke så farlig, det er først og fremst de andre 95% som teller når arbeidsgiver skal vurdere karakterer osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, man får karakter. Og det er obligatorisk å ta k-emne. Men det ser ut som noen av disse går litt inn på det teknologiske området, så det behøver ikke være så far out som du frykter. :p

Men igjen, det er snakk om 2,5% av studiet (eller 5% om man tar med ex.phil., da). Det aller, aller meste du gjør på studiet er teknologirelatert. Og får du dårlig karakter på akkurat disse emnene er det ikke så farlig, det er først og fremst de andre 95% som teller når arbeidsgiver skal vurdere karakterer osv.

Åh, takk! Må si at det er en teit ordning, men bra at arbeidsgiverne i hvert fall vurderer karakterene ...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen tar PSY 1013 - biologisk psykologi, PSY 1016 - personlighetspsykologi eller PSY 2010 - arbeids- og organisasjonspsykologi?

Jeg tar disse som privatist og vil gjerne ha hjelp av noen som kanskje har tilgang til forelesningsnotater og tidligere eksamener osv.

Lenke til kommentar

Stengingen av dørene til Gamle Kjemi om kvelden er heller merkverdig, spesielt siden man kan gå inn i Gamle Kjemi via Sentralbygget. Samme gjelder for øvrig i Realfagbygget, der det er mange dører som er stengt tilsynelatende uten grunn om kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...