Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Psykologer har tross alt ikke såå mange svin på skogen, med unntak av lobotomering, og sin hang til å støtte seg til teorier uten fundament (freud kan nevnes) ;)

8032742[/snapback]

Øyh, svin er det i alle skoger! ;)

8032796[/snapback]

Nohh, bare om du er en attraktiv og dum dame .... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greia med siv.ing. kontra siv.øk./ind.øk er at økonomene de siste 30 årene har tatt lederstillingene fra ingeniørene. Dette kan føles litt urettferdig, av de grunner som ATW nevnte.

8028352[/snapback]

 

Greia med at siv.ingere vil bli ledere er helt feil mener jeg. Er du dyktig i faget ditt skal du fortsette med det, ikke gå over på andre sitt fagområde. Ind.økere tar tross alt en del tekniske fag i tillegg til økonomi og ledelse, så det er vel ganske naturlig at de blir ledere. Feilen i Norge er at du må bli leder for å tjene penger, noe som gjør at folk vil bli ledere i stedet for å fortsette med det de kan.

 

(Er selv siv.ing)

Lenke til kommentar
I fare for å få noen på nakken, så tror jeg ikke medisin er vanskligere enn ingeniør (det spørs jo litt hva man legger i vanskelig, det er to forskjellige ting som er hovedproblemet, henholdsvis å huske og å skjønne), det er bare vanskligere å komme inn.

 

AtW

8030574[/snapback]

Hadde veldig lyst på medisin da jeg gikk i tiende og litt ut i videregående, men har etter hvert fått mye mer lyst til å gå siv.ing., noe som ser ut til å bli resultatet også (trolig fysmat til høsten). Anyway, en morsom ting jeg fikk høre om siv.ing. vs. medisin:

 

Da den første snøen kom i høst så presterte jeg å falle og brekke håndleddet, og i den forbindelse snakket jeg med en nyutdannet kvinnelig lege på St. Olavs, som bl.a. spurte hva jeg skulle gjøre etter VGS. Jeg fortalte henne det jeg skrev over her, og hun var veldig enig - siv.ing. var visst klart å anbefale foran medisin. Ikke bare unngikk man å lese 14 timer om dagen, syv dager i uken, men man risikerte også minst like høy lønn etter endt utdanning.

 

Så der ble jeg jo ikke akkurat mindre sikker på at siv.ing er det rette for meg. :)

8030644[/snapback]

 

Synes dette virket en smule overdrevet fra hennes side. Sitter som oftest på lesesal til 5/6-tida, mandag til fredag - og føler at jeg henger helt greit med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...