Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bodd der i flere år og synes standarden der er helt ok, iallefall sett i forhold til prisen.

Den er som sagt lagt unna alt, men det er nesten prisen man må ta om man vil bo veldig billig.

Var det svar til Shushi eller meg? :-)

Det var ang Steinan studentby.

Er singsaker studenthjem noe bra?

Ganske små rom og litt "sliten" standard (iallefall da jeg var der i 2005). Hele studenthjemmet deler på fellesarealene, man har felles middager og det ventes at beboerne bidrar på dugnad osv. Men liker du å bo sosialt kan det være noe å vurdere.

Ja, det er klart. Men hvis man skal bo med en venn, er jo det litt mindre aktuelt :-)

Da er kanskje dublett mer aktuelt.

https://www.boligtorget.no/sit/Housing/Boligtype/64

Lenke til kommentar

Sov faktisk et par netter på Singsaker Studenthjem da jeg var oppe og besøkte NTNU for halvannet år siden. Er i militæret nå, og der vi sov minnet det egentlig om en militærkaserne. :-) Er i hvertfall ikke aktuelt for min del, virket veldig slitent. Dog veldig sentralt ift Gløshaugen og Sentrum, det er jo en bra ting.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er svært usikker på hvilken ing. utdanning som passer meg best og derfor lurer jeg på om noen kan utdype evt. forskjeller eller bare fortelle hva man jobber med i disse forskjellige retningene:

Kybernetikk

Ikt og I.

Elektro

Komtek

Går kybernetikk. I ordet ligger vel noe sånt som "læren om det som styrer", altså egentlig kontrollsystemer - aller mest typisk det å kontrollere prosesser: holde temperaturen optimal, autopilot, stabilisere et helikopter eller et jagerfly. Det er kanskje likevel lettest å beskrive det som "litt av alt", siden vi toucher innom mange emner, og har en del programmering (objektorientert, algoritmer og datastrukturer, kommunikasjon - tjenester og nett, i tillegg til at det fort blir noe programmering i andre fag også), litt elektronikk (kretsteknikk, kretsanalyse, digitalteknikk og datamaskiner, datastyring), en del reguleringsteknikk (reguleringsteknikk, lineære systemer, ulineære systemer, optimalisering og regulering, modellering og simulering, systemidentifikasjon og adaptiv regulering). Spesialiseringene vi har fra 4. år reflekterer også dette, i det de strekker seg fra medisinsk billeddannelse (tenk ultralyd), via embedded (innebygde datamaskiner) til fartøystyring (tenk autopilot på båter/skip).

Jeg er veldig godt fornøyd med linjevalget mitt. Det er mye likninger, men jeg liker at vi er innom så mange tema. Det gir også veldig mange forskjellige potensielle arbeidsgivere.

(Tror likevel det ikke er det veldig stort poeng i seg selv å "safe" ved å ta en slik "bred" linje. Veldig mange arbeidsgivere sier at så lenge du er siving, spiller det mindre rolle nøyaktig hvilken linje du er fra.)

Spør for all del hvis du lurer på noe :)

Endret av mikk-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vitnemål blir litt feil ord, men tror folk uansett skjønner problemstillingen..

Jeg lastet opp skjermskudd fra studweb hos bl a statoil nå. Kan bestille utskrift og scanne inn, så har jeg i hvert fall.

Gå innom studentservice, så får du karakterutskrift på stedet.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man bare gir opp et fag man er meldt opp i, altså ikke leverer øvinger, og da bare har 3 av 4 fag resten av semesteret? Får det noen konsekvenser utenom færre studiepoeng og mindre stipend, når jeg ikke har tenkt å fortsette på NTNU etter sommeren uansett?

Må det gjøres noe på studentweb? Og hadde det gjort noe forskjell om jeg hadde gjort noe med det før 15. februar?

Lenke til kommentar

Hallo

Går 4 klasse maskin og lurer litt på hva som er vanlig praksis angående semester- og masteroppgave. Pleier skolen å komme opp med mange spennende oppgaver, eller bør man ordne noe på egen hånd fordi oppgavene til skolen stort sett bare er for å hjelpe de som absolutt ikke har noe annet valg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...