Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan si noe om Karinelund vs Magnus den Godes gate 2 vs. Klostergata 18?

Tenker først og fremst på standard i og rundt hybelen og trafikkstøy etc. Det er til broren min som spawner neste semester. Selv er jeg godt kjent i Trondheim og godt kjent med sit, så det jeg lurer på er standarden og fasilitetene ved hyblene, ikke beliggenhet eller generelle tips. Kan gjerne sammenlignes mot Korsgata, Moholt eller Frode Rinnans veg, som jeg er kjent med.

 

Takktakk :)

Hvordan standarden er vet jeg ikke. Men K18 og MG2 er vel relativt små studentbyer med få hybler, altså vanskelig å komme seg inn på. Det er nok bedre sjanse for å komme seg inn på feks Nedre Singsakerslette, Bloksberg eller Teknobyen om man skal søke seg til dette området. Selv ville jeg søkt på disse tre i den rekkefølgen om jeg ønsket å bo i nærheten av Studentersamfundet og hadde råd til husleie på rundt 4000 i måneden.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bloksberg er jo den mest populære studentbyen i Trondheim, med venteliste på rundt et år for hyblene siden det er så få. Det er nok et av de stedene man kan være sikker på å ikke få plass før studiestart.

Sjekket nå, er kun ni enkelthybler på Bloksberg (og resten hybelleilighet og parhybler). Så det var nok litt færre enn jeg trodde. Men NSS og Tek har fortsatt langt flere hybler enn K18 og MG2 slik jeg forstår det, så langt enklere å komme seg inn der.

Lenke til kommentar

Med mindre SiT har endret reglene, er det ikke noe problem så lenge du sier fra rett etter hovedopptaket. Du må kanskje ut med noen tusen i leie likevel, avhengig av når kontrakten starter (min startet i juni), men om du ikke starter å søke før etter 20. juli skal du ha flaks for å finne noe før studiestart. Og å få noe gjennom SiT før i september/oktober kan du bare glemme.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Okei, hvor skal jeg starte når jeg vil lete etter hybel? Jeg har tenkt å begynne i høst, forresten.

 

EDIT: Også vil jeg ha det så billig som mulig. Jeg har hørt at det er muligheter for å dele student-leiligheter med andre?

Å dele leilighet med andre er standarden blant studenter i Trondheim by. Å bo alene i hybelleilighet er unntaket fra regelen.

 

Vil du bo billig anbefaler jeg Steinan studentby. Der er det veldig billig i forhold til hva du får igjen for pengene. Moholt studentby er også billig, men der er standarden dårligere.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at standarden på Steinan heller ikke er noe å skryte over. Greit nok, det er mye plass for prisen, men jeg vet om flere som har hatt trøbbel med diverse saker og ting. Man kan selvfølgelig være både heldig og uheldig, og jeg ville heller bodd der enn i Moholt studentby, men det er fryktelig langt unna alt og alle.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd der i flere år og synes standarden der er helt ok, iallefall sett i forhold til prisen.

 

Den er som sagt lagt unna alt, men det er nesten prisen man må ta om man vil bo veldig billig.

Var det svar til Shushi eller meg? :-)

 

Er det to soverom? Finner ingen plantegninger på sit.no

 

Og i søknadsskjemaet, hva bør man velge under "Boligønskes Dato"? Har foreløpig satt 1. august 2012-1. juli 2013.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...