Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det begynner å bli sent å spørre, men var strykprosenten verre på matte 1 i år enn tidligere år? Jeg stod men var skuffet over karakteren. Samtidig har tilnærmet alle jeg har snakket med, også de som fikk A eller B, sagt at de synes eksamen var "annerledes" enn de andre. Jeg synes f.eks. det var for mye fokus på de to-tre siste kapitlene i boken, sett i forhold til tidligere år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg sier 2 timer i snitt, betyr det ikke at jeg en vanlig høstuke trener 2 timer i snitt, da kan det bli mer, varierer veldig med tiden på året Har planer om å trene mer enn det jeg har gjort i sisteåret på VGS, altså vil jeg ha litt bedre tid. Blir fort 75 % studieprogresjon hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Når jeg sier 2 timer i snitt, betyr det ikke at jeg en vanlig høstuke trener 2 timer i snitt, da kan det bli mer, varierer veldig med tiden på året Har planer om å trene mer enn det jeg har gjort i sisteåret på VGS, altså vil jeg ha litt bedre tid. Blir fort 75 % studieprogresjon hvis det er mulig.

 

Skjønner ikke - hvorfor sier du 2 timer i snitt når du planlegger å trene mer enn 2 timer i snitt?

 

Uansett, om du trener 2 eller 5 timer hver dag skal det gå bra, du trenger ikke kutte ned på antall fag. Selv har jeg nesten dobbel studieprogresjon, trener tre ganger i uka, har to deltidsjobber og er på byen hver helg, ved siden av å se på alt av tv-serier, gå på bedriftpresentasjoner og game mye. Nå hørtes jeg sikkert litt douchy ut, men poenget er at det er mange timer i døgnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som studerer siv.ing på NTNU: Hvor mye tid bruker en hver dag hvis en tar 100 % studieprogresjon? Hvordan er det i forhold til videregående? Jeg har planer om å kombinere topppidrettsatsing på ski(i snitt rundt 2 timer trening hver dag i året) med siv.ing-utdanning på NTNU. Har 6 i R2, mest pga jeg jobber en del(men har jo relativt bra "talent" også forsåvidt). Tror dere dette er mulig. Kan legge til at jeg ikke er typen som "må" bruke mye tid på sosiale ting.

 

Jeg gikk i klasse med en som gjorde det samme (satset på ski), men han brukte 6 år på siving da. Tror det er en grei løsning.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Hei =) Trenger noen forslag angående studie til høsten. Valget står mellom teknisk kybernetikk, datateknikk og elektronikk... Av fag er jeg spesielt interessert i matte og fysikk, samt data og teknologi for å nevne noe. Noen som kan komme med personlige anbefalinger og/eller forslag? Hadde vært fint med en kort oppsummering av hva studiene går ut på, gjerne fra noen som selv har studert emnet.

Lenke til kommentar

Veldig simpelt forklart: datateknikk er software, elektronikk er hardware mens teknisk kybernetikk legger seg en plass midt mellom. Dette er min oppfatning, meget mulig det egentlig ikke er slik.

 

Min anbefaling til deg, er å velge det som ser mest interessant ut. I løpet av de 2 første årene er det veldig mange like fag, og det er ikke noe problem å bytte linje hvis du føler du har valgt feil! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen som vet karakterkrav til 2årig mastergrad innenfor undervannsteknologi hos NTNU. Jeg sikter til dette studiet.

 

Dumt for meg å velge for eksempel 3årig bachelor undervannsteknologi hos HIB, så kommer jeg ikke inn på 2årig master undervannsteknologi hos NTNU senere.

 

Takker for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

Noen som vet karakterkrav til 2årig mastergrad innenfor undervannsteknologi hos NTNU. Jeg sikter til dette studiet.

 

Dumt for meg å velge for eksempel 3årig bachelor undervannsteknologi hos HIB, så kommer jeg ikke inn på 2årig master undervannsteknologi hos NTNU senere.

 

Takker for eventuelle svar :)

 

Har du hørt om google?

 

Du finner noen tall her:

http://www.ntnu.no/studier/opptak/masting/stat

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kommer til å starte på NTNU til høsten, og trenger derfor et sted å bo. Tenkte å søke gjennom SiT, og etter å ha lest litt her virker det som det er greit å gjøre det så snart som overhodet mulig. Skal studere medisin, så må være i nærheten av Gløshaugen/St. Olavs hospital. Har sett på Nedre Singsakerslette (bra beliggenhet, men noe dyrere enn de andre), Klostergata og Moholt (billig, men for langt unna?). Tips?

Lenke til kommentar

Når jeg sier 2 timer i snitt, betyr det ikke at jeg en vanlig høstuke trener 2 timer i snitt, da kan det bli mer, varierer veldig med tiden på året Har planer om å trene mer enn det jeg har gjort i sisteåret på VGS, altså vil jeg ha litt bedre tid. Blir fort 75 % studieprogresjon hvis det er mulig.

 

Skjønner ikke - hvorfor sier du 2 timer i snitt når du planlegger å trene mer enn 2 timer i snitt?

 

Uansett, om du trener 2 eller 5 timer hver dag skal det gå bra, du trenger ikke kutte ned på antall fag. Selv har jeg nesten dobbel studieprogresjon, trener tre ganger i uka, har to deltidsjobber og er på byen hver helg, ved siden av å se på alt av tv-serier, gå på bedriftpresentasjoner og game mye. Nå hørtes jeg sikkert litt douchy ut, men poenget er at det er mange timer i døgnet.

 

Var kanskje litt upresis i sta. Men det stemmer at jeg i snitt i løpet av et helt år vil trene omtrent 2 timer om dagen(det vil si 700 timer i året). Men som skiløper trener jeg kanskje 1 time i snitt i april, og kan fort i løpet av en toukersperiode på høsten trene 3 timer i snitt. Og det tar alltid litt tid med diverse saker før og etter trening. I tillegg ser jeg for meg at det blir vanskelig å gjøre masse skolearbeid etter en knallhard intervall hvor du knapt orker å spise(ja, det må til for å bli god). "Det man gjør før og etter er minst like viktig som selve økta"(Sitat Petter Northug) Virker som om det første halvåret blir tøft, spesielt når Nebuchadnezzar sier det blir tøft selv om jeg har 6 i R2. Blir nok 75 %. Skal prøve å søke meg inn på Team NTNU, de har jo et tilpasset opplegg som mskal gi en god kombinasjon mellom toppidrett og studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...